Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door dunja
#557815
Hallo, ik ben op het kattenforum nieuw, maar op het honden gedeelte ben ik er zo'n 2 mndjes. Heb een amm staff puppy dunja genaamd, en heb 2 katten lilo(kater) luna(poes). Heb dunja gelijk op kvv en barf gezet toen ik haar kreeg, en wou dat ook met de poezen doen. Nou dat is dus mispoes appelmoes voor mij. Luna doet het wel redelijk met barf. Niet zoals het hoort..., maar ze eet wel enkele dingetjes. Maar lilo eet echt, maar dan ook echt helemaal niets. Terwijl hij het juist nodig heeft, omdat hij vaak moet overgeven van brokken en zachtvoer. Heb enkel kattenbarf menu's bekeken maar ik zie al dat het hem niet wordt. Heb ook al enkele tips opgevolgd, mengen enz, maar doet ie ook niet. Hongert zich dan gewoon uit, en hij is al erg slank. Het enigste wat hij eet is kipfilet en nog eens kipfilet. Kan ik daar mischien nog mee toveren ofzo?? iemand enig idee??
Door *Robin*
#557830
misschien stukjes kipfilet met wat anders mengen :-\
met rundergehakt en dan lekker maken met eitje erdoor? ik hoop dat het wat wordt :-\ gewoon blijven proberen katten zijn erg koppig maar daar was je al achter denk ik ;) ::) ;D

kvv mengen met kipfilet ???
Door dunja
#557838
rundergehakt kan ik nog proberen, maar kvv eten ze hier ook niet. cb geprobeerd,rodi en smuldier. Maar moesten ze echt niet. Ga wel gehakt proberen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#557882
Je kunt proberen het te mengen met wat blikvoer wat ze erg lekker vinden. Je kunt ook wat bouillon maken (zonder zout) en dat invriezen in een ijsklontjesbakje dan kun je iedere keer een blokje opwarmen en voor de geur over het eten doen.

Kattenvoer wordt volgestopt met geur en smaakstoffen om de kat het te laten eten de meeste katten zijn er zo'n beetje aan verslaafd en ze herkennen voer zonder deze stoffen bijna niet eens meer als eten.
Hier geld ; blijven aanbieden de aanhouder wint.
Door reneetje
#558047
Hoi,

Heb met 1 kat hetzelfde probleem al lust ze wel lever en kippenmaagjes en hart maar goed lever eet ze dan een stukje van en is het ook weer over.
En mevrouw zou het liefst de hele dag biefstuk eten.

Ben nu een maand bezig en een paar dagen geleden had ze ergens haas karkas gepakt en dat lust ze dus wel ::) van kip moet ze echt niks hebben.
Dus ik denk dat er nog hoop is, zelf meng ik alles nog aan met een beetje gourmet. en dan steeds minder.

Ik zou ze ook nooit helemaal uithongeren maar ze krijgt dan pas als ze niks anders wil aan het eind van de dag wat anders en ondertussen bied ik haar steeds kip aan.

Heb touwens ook van alles lopen mengenen doen maar daar moest ze niks va hebben raar beest haha.

succes
Door dunja
#558518
Ja, dat mengen had ik ook al geprobeerd!!, maar zijn niet alleen verwend, maar ook slim. Daar trapten ze dus echt niet in.
Door reneetje
#558530
Haha nee zij ook niet hoor ze denkt dan van ja daaaag dat eet ik echt niet op en de anderen doen er dan een moord voor maar hoe lang ben je al bezig?
Door Bernadette
#558556
Moeilijk is dat. Katten moeten echt elke dag eten! Hier heb ik met een van de katten ook echt moeilijk moeten doen hoor.

Komt de kat buiten? Dat is ook funest om hem over te zetten. Katten zijn verslaafd aan geur en smaakstoffen in blik en brok. Het is echt moeilijk om ze over te zetten als ze bij de buuf een brokje mee kunnen pikken.

Hier heeft het een jaar geduurd. Ik ben begonnen met prakken prakken... vleesjes door de vleesmolen halen met blikvoer mengen.

Runderbouillion eroverheen (of kip)

Nekken malen... Ach... En dan steeds de verhouding blik/vlees veranderen....
Door dunja
#558633
reneetje schreef: Haha nee zij ook niet hoor ze denkt dan van ja daaaag dat eet ik echt niet op en de anderen doen er dan een moord voor maar hoe lang ben je al bezig?
Net iets nadat ik dunja kreeg. Want toen pas kreeg ik door dat dat dus ook voor katten kon gelden. Denk dus een weekje of zes.
En bij m'n pup gaat t geweldig!!, en bij m'n katjes dus niet echt.
Alhoewel luna gaat redelijk, maar zij is zwanger en moet eigenlijk een deze dagen werpen. Zij eet echt als een bouwvakker!! eet lang niet alles wat ik voorschotel, maar toch ok. Lilo is HET grote probleem. Die weigert echt alles!! hartjes,levertjes, niertjes,kip,vis, echt alles.
Ga proberen wat tieneke zij, alles ff in de magnetron.
Kijken of dat werkt.
Door dunja
#558634
Bernadette schreef: Moeilijk is dat. Katten moeten echt elke dag eten! Hier heb ik met een van de katten ook echt moeilijk moeten doen hoor.

Komt de kat buiten? Dat is ook funest om hem over te zetten. Katten zijn verslaafd aan geur en smaakstoffen in blik en brok. Het is echt moeilijk om ze over te zetten als ze bij de buuf een brokje mee kunnen pikken.

Jaa!!, mijn katten komen buiten. Maar kan ze toch nu moeilijk binnen houden lijkt mij. Maar het gekke is, ze komen beide buiten. Met luna gaat t redelijk, en met lilo dus totaal niet!!
Hopeloos word ik van hem!!, hij probeert het niet eens. Ruikt eraan en loopt weg !!!
Eigewijs ding!! en juist van hem had ik het niet verwacht!! juist van luna!! :P
Poezen!!


Hier heeft het een jaar geduurd. Ik ben begonnen met prakken prakken... vleesjes door de vleesmolen halen met blikvoer mengen.

Runderbouillion eroverheen (of kip)

Nekken malen... Ach... En dan steeds de verhouding blik/vlees veranderen....
Door roefus
#558636
Mijn katertje was nog redelijk jong (anderhalf) toen ik met barf begon.
Ik heb de brokken direct weggelaten en het blikvlees erIN.
Dat wil zeggen: ik mengde alle vleesjes met blikvoer.
Geitenvlees, lamsvlees, kip, kalkoen, konijn, eend runderlapjes, pens, hart, nier, lever...het geeft niet wat.
Alles wat naar de hond ging, ging ook naar de kat.
Zelfs verse sardien (wat de hond niet lust), evengoed blik zalm enzovoorts.
En 'vanalles wat'.
Soms wat carnibest.
En ook via de magnetron.
Hier ging het heel makkelijk.
Eigenlijk in 'no-time'.
Ook de stukjes kippennek, vleugel, gemalen konijnenbout enzovoorts.

Maar ik geef eerlijk toe....het zou bij mijn ouwe katje heeeeeel veel moeite hebben gekost.
Sjors barfte heel snel.
Door dunja
#558722
Bernadette schreef: Moeilijk is dat. Katten moeten echt elke dag eten! Hier heb ik met een van de katten ook echt moeilijk moeten doen hoor.

Komt de kat buiten? Dat is ook funest om hem over te zetten. Katten zijn verslaafd aan geur en smaakstoffen in blik en brok. Het is echt moeilijk om ze over te zetten als ze bij de buuf een brokje mee kunnen pikken.




Runderbouillion eroverheen (of kip)

Nekken malen... Ach... En dan steeds de verhouding blik/vlees veranderen....

Ja,ze komen ook buiten. We haaden zelf al wel een vermoeden, dat lilo ook weleens ergens anders at.
Maar wat kan ik daaraaan doen?, denk niet veel.
Hier heeft het een jaar geduurd. Ik ben begonnen met prakken prakken... vleesjes door de vleesmolen halen met blikvoer mengen.
Laatst gewijzigd door dunja op zo 28 mei 2006, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door