Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yorick
#55772
Hoi iedereen,


Mijn man belt me net om te zeggen dat ie rundstaarten gekocht heeft (hij moet dus niet meer overtuigd worden ;D ) Ze kosten een dikke 4eur / kg. Is dit wat? Als dessertje of bij een maaltijd?

Bedankt!
Laatst gewijzigd door Yorick op vr 20 feb 2004, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#55775
An,

Prima geschikt voor een lekkere ossestaartsoep maar zou ze niet geven aan de honden.

Honden hebben de neiging om die wervels in 1x hap slok naar binnen te slikken en zo loop je kans op vastlopers.
Door margreet
#55778
Paul_Barte schreef: An,

Prima geschikt voor een lekkere ossestaartsoep maar zou ze niet geven aan de honden.

Honden hebben de neiging om die wervels in 1x hap slok naar binnen te slikken en zo loop je kans op vastlopers.
Nu dat wordt dan lekker veel soep eten de komende tijd ;D
Door jelle
#55780
Paul_Barte schreef: An,

Prima geschikt voor een lekkere ossestaartsoep maar zou ze niet geven aan de honden.

Honden hebben de neiging om die wervels in 1x hap slok naar binnen te slikken en zo loop je kans op vastlopers.
kun je ze niet kapot slaan ofzo als je daar bang voor bent?

Voor ik hier de mogelijke bezwaren tegen ossestaart gehoord had heb ik ze wel eens gegeven en dat ging gelukkig zonder problemen. Het is inderdaad wel een formaat bot dat in een keer naar binnen kan, maar hier wordt er nog netjes gekauwd gelukkig...
Door Paul_Barte
#55781
Heb ze ook wel eens gegeven hoor, zit meestal aardig wat vlees aan maar de wervels lopen van groot naar klein of andersom (ligt er maar aan waar je begint LOL).

Na een tijdje hoorde ik dan een raar geluid en rolden de inmiddels kale wervels als dobbelstenen over de grond.

Kapotslaan zou een optie zijn denk ik maar gezien de hoge prijs en het eventuele gevaar kies ik voor iets anders.
Door Yorick
#55783
Paul_Barte schreef: An,

Prima geschikt voor een lekkere ossestaartsoep maar zou ze niet geven aan de honden.

Honden hebben de neiging om die wervels in 1x hap slok naar binnen te slikken en zo loop je kans op vastlopers.
En als ik ze platsla of maal? Ik vraag het maar hoor, anders geef ik het aan mijn meter, dat is de soepmaakster in de familie hé!!
Door Lupa
#55784
ik weet niet wat voor machine je in huis hebt maar malen gaat het niet lukken(denk ik)
het bot is kei en kei hard.
ik denk dat als je de grrotste stuk neemt en die aan je hond geef en je erbij blijft totdat het vlees op is en een beetje aan geschraapt is toch niet zo gevaarlijk kan zijn?
maar ja ik geef nooit een bot die ze niet helemaal op kunnen, ook omdat ik niet wil afpakken, (1x gegeven blijft gegeven).
Door An
#55786
Ik geef het gewoon hoor!!! Gewoon effe in de gaten houden (wat ik trouwens altijd doe).
Door Yorick
#55787
Paul_Barte schreef: Heb ze ook wel eens gegeven hoor, zit meestal aardig wat vlees aan maar de wervels lopen van groot naar klein of andersom (ligt er maar aan waar je begint LOL).

Na een tijdje hoorde ik dan een raar geluid en rolden de inmiddels kale wervels als dobbelstenen over de grond.

Kapotslaan zou een optie zijn denk ik maar gezien de hoge prijs en het eventuele gevaar kies ik voor iets anders.
Oeps, mijn vraag was al beantwoord, ik ben een trage tikster! :-[

Tja, dan neem ik het zekere voor het onzekere en gebruik het in de soep! Was het proberen waard natuurlijk!
Door sharpie
#55967
Ik heb ook vaak genoeg runderstaarten gegeven zonder problemen hoor, maar mijn honden kauwen er wel goed op.
maar ik kan mij voorstellen dat als je hond er niet goed op kauwt, dat het dan gevaarlijk kan zijn.
Door Yorick
#55986
Ik heb de staarten (zag eruit als vlees met in het midden een bot) toch maar naar mijn meter gedaan, lekker soep voor ons, iets anders voor de honden hé!
Door Charlotte
#56031
Lupa schreef: het bot is kei en kei hard.
Ik vind het bot juist erg zacht, ik kan het met een vleesmes makkelijk doormidden snijden.
Ik geef regelmatig kalfs staarten aan mijn honden, ze kauwen er gelukkig erg goed op.
Door Yorick
#56942
Charlotte schreef:

Ik vind het bot juist erg zacht, ik kan het met een vleesmes makkelijk doormidden snijden.
Ik geef regelmatig kalfs staarten aan mijn honden, ze kauwen er gelukkig erg goed op.

Ik heb het eens gecheckt en idd, dat bot is vrij zacht. Ik zal het wel eens uittesten als ik merk dat ze er rustig op bijten/knabbelen.
Door Lupa
#56963
hoe kan dat nou?
de ene vind het hard en de andere vind het zacht?
hebben we over het zelfde?
Gebruikersavatar
Door chooky
#56967
Ik denk dat de een het heeft over kalfsstaarten (zacht, goed te geven, ook corine van carnibest verkoopt ze) en de ander over runderstaarten (wat ouder, dus harder, dus minder geschikt voor alle hondjes, chooky krijgt alleen het laatste, dunne stukje onder supervisie)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door