Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dunja
#557646
Ben helemaal vd kaart!! ik ontdek ineens allemaal dikke bulten op dunja's lijf.
Vanochtend had ze dat nog niet, dat weet ik zeker.
Maar ben tot eind vd middag weg geweest, en m'n man was toen thuis. Toen ik thuis kwam lag ze lekker te slapen. Heb haar wakker gemaakt om te eten, maar ze wou niet.(wat wel vaker voorkomt) Maakte haar net weer wakker voor eten, ze staat op ,en ik zie ineens al die bulten. Het lijken wel muggenbulten ofzo, maar weet t natuurlijk niet zeker. Ben echt vet bang, zit te denken om naar de dierensarts te gaan. Ben een beetje in de stress, maar wil ook niet zo'n gilende keukenmeid zijn, die bij elke wissewasje bij de da staat. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, of wat ik moet doen.
Door tessa
#557745
Mijn boxer had ook vaak last van plotseling opkomende allergiebulten,zolang het de spuigaten niet uitloopt rustig afwachten, het trekt vanzelf weer weg ;)
Door dunja
#557747
hoi allemaal,
ben net terug van de da,heb 2 buuffjes opgetrommeld. 1 op larissa gepast, ander mee naar de da. ik had heen auto, want m'man is aan t werk. Maar zat zo in m'n rats. de da dacht ook aan een allergische reactie. Dunja heeft een spuit gehad, en nu zou het binnen een paar uur moeten zakken. moet alles wel in de gaten houden. Kijken of en wanneer het terug komt. Ik ben niet met haar uitgeweest vandaag, maar m'n man. En hij heeft gewoon een vd routes genomen die we normaal ook nemen. De dierenarts zegt dat ze ook spontaan een allergie ergens van kan ontwikkelen.
Op zich heeft ze er geen last van, maar het ziet er zo naar uit. Heb zin om een potje te janken. Stom he!!!
Bedankt voor de reacties
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#557748
Kan me voorstellen dat je zin hebt om een potje te janken is helemaal niet stom hoor!
Sterkte ermee! Hoop dat de bulten snel weer weg zijn!
Door chamourel
#557751
nou die prik zal wel helpen hoor..........
ik heb er hier ook zo een als pup al weggevallen door een wespensteek, en op latere leeftijd ook allemaal bulten en dikke ogen en bek.........die bulten jeukten ook bij hem.
toen had ik het ook niet meer dus ik snap je reactie.
ik heb nu standaard tabletten in huis, zodat ik nu zelf direct kan handelen.
want zoiets gebeurd altijd als je of alleen thuis bent of sávonds laat.
heel veel sterkte, maar het moet goed komen hoor :-*
Laatst gewijzigd door chamourel op vr 26 mei 2006, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elise
#557760
Wat een schrik he! Spike heeft ook weleens zo'n aanval van allergiebulten, urticaria. Komt 's avonds op en verdwijnt weer tegen de ochtend. Hij voelt zich dan uiteraard beroerd en zoekt een lekkere koele plek op om te liggen.

Bij hem ziet het er dan zo uit:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Elise op vr 26 mei 2006, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dunja
#557762
Ja, ik zie dat het goed gaat komen, want de grootste bulten beginnen al te slinken. Maar de schrik zat er ff goed in. Gek, iedereen waarschuwt je voor de opvoeding van een pup, hoe zwaar dat wel niet is enz. Maar ze hadden beter kunnen waarschuwen voor de zorgen die je kunt hebben erom. dat is pas een ramp soms. ;)
Door dunja
#557765
Whoww, dat ziet er ook heftig uit!!, daar zou ik echt een rolberoerte van krijgen!! nee, bij dunja waren het meer grote vocht schijven. Meer van die horzelbulten.
Maar dat van spike ziet er ook vreselijk naar uit. Maar wat is urticaria??? echt zielig om te zien, hoor he!!
Door dunja
#557767
chamourel schreef: nou die prik zal wel helpen hoor..........
ik heb er hier ook zo een als pup al weggevallen door een wespensteek, en op latere leeftijd ook allemaal bulten en dikke ogen en bek.........die bulten jeukten ook bij hem.
toen had ik het ook niet meer dus ik snap je reactie.
ik heb nu standaard tabletten in huis, zodat ik nu zelf direct kan handelen.
want zoiets gebeurd altijd als je of alleen thuis bent of sávonds laat.
heel veel sterkte, maar het moet goed komen hoor :-*
En hoe komt dat dan??, die jeuk en die bulten. heeft dat iets met wat buiten is te maken ofzo bv gras/pollen enz. En wat voor tabletten gebruik je daarvoor als ik vragen mag.
Door chamourel
#557775
dunja schreef: En hoe komt dat dan??, die jeuk en die bulten. heeft dat iets met wat buiten is te maken ofzo bv gras/pollen enz. En wat voor tabletten gebruik je daarvoor als ik vragen mag.
ja hij kan het krijgen van graspollen, bepaalde bloemen of planten.
of gewoon een beet van een insect.......
wat weet je nooit precies.
de tabletten die ik heb is pretnoral......niet het meest fijne middel, maar ja die jeukende bulten wordt hij anders helemaal gek van.
zodra ik bulten zie krijgt hij 2 tabletten en dan verdwijnen ze snel.
ze zouden ook vanzelf weg moeten gaan, maar dat duurt me te lang ;)
Door Truus
#557779
Dat is schrikken ! Ik zou ook helemaal van de kaart zijn hoor, er moet niks aan komen. Gelukkig wordt het al minder :-*
Door dunja
#557782
Oh, oke ik houd het in m'n achterhoofd voor het geval dit veel vaker gaat gebeuren. Dan kan ik het met mijn da bespreken/ overleggen. Zodat ik ook wat in huis kan hebben voor dit soort gevallen. Want moest nou van alles regelen om ff naar de da te kunnen.
Ga Dunja nou even tempraturen, want vind dat ze vrij warm aanvoelt. Maar het kan ook zijn dat ik nou allemaal spoken zie ofzo. ;) Maar toch even voor de zekerheid he!!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#557924
dunja schreef: Whoww, dat ziet er ook heftig uit!!, daar zou ik echt een rolberoerte van krijgen!! nee, bij dunja waren het meer grote vocht schijven. Meer van die horzelbulten.
Maar dat van spike ziet er ook vreselijk naar uit. Maar wat is urticaria??? echt zielig om te zien, hoor he!!
Dat wat jij beschrijft is vaak een reactie op bv een bijensteek.
Eden heeft dat als jonge teef een paar keer gehad omdat mevrouw hommels zo verdomde interesant vond.

Je kunt er Apis mellifica voor geven.
Door dunja
#558507
mmm, nee ik denk toch een soort of allergie. Want de bulten waren vanmorgen weg. Maar vanmiddag buiten geweest en ze zijn er weer. niet zo erg dik maar ze zit er toch weer onder dus zal toch nog even met de da contact opnemen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door