Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door boskat
#555621
Heb even een vraag: Spetter de dalmatier van bijna 11 jaar,heeft al een poos last van druppelen van urine
Nu heeft ze al paar keer Propalin gehad van de DA en dat helpt perfect,heb een poos Quertilla gebruikt,maar dat helpt niet meer of moet misschien een hogere dosis?
Nu zag ik in een reclamefolder Cranberry capsulesx-tra forte staan voor het ondersteunen van de blaas,
Zou ik die kunnen geven ,met de Quertilla druppels erbij?
Propalin ,vertrouw ik niet erg,ze gaat er van hijgen ,net of ze het erg warm heeft, heb dat al eerder opgemerkt toen ze het kreeg ,daarom was ik er ook mee gestopt
Door Femke
#556669
boskat schreef: Heb even een vraag: Spetter de dalmatier van bijna 11 jaar,heeft al een poos last van druppelen van urine
Nu heeft ze al paar keer Propalin gehad van de DA en dat helpt perfect,heb een poos Quertilla gebruikt,maar dat helpt niet meer of moet misschien een hogere dosis?
Nu zag ik in een reclamefolder Cranberry capsulesx-tra forte staan voor het ondersteunen van de blaas,
Zou ik die kunnen geven ,met de Quertilla druppels erbij?
Propalin ,vertrouw ik niet erg,ze gaat er van hijgen ,net of ze het erg warm heeft, heb dat al eerder opgemerkt toen ze het kreeg ,daarom was ik er ook mee gestopt
Cranberry helpt meer voor het verzuren van de urine en dardoor hte voorkomen van blaas onsteking. Verliest ze urine door te zwakke spieren? In dat geval zou ik Spier Support of iets dergelijks proberen
Door Lizzy
#556671
Een Dalmaat mag je nooit verzurende middelen geven (tenzij ze blaasontsteking met struviet hebben). Je verhoogd daarmee de kans op uraatgruis/stenen. Dus nee, geen cranberry voor je Dalmaatje!
Door boskat
#557122
Oke dan weet ik dat,dank je wel voor de reacties
Doordat ze vroeg is gesteriliseerd ,heeft ze dus nu urineverlies,tenminste is de verklaring van de Da
Heeft hij me toen niet voor gewaarschuwd ,anders was dat wel even later gebeurd
Dat Spier Support oid waar is dat te verkrijgen?
Door Lizzy
#557167
boskat schreef: Oke dan weet ik dat,dank je wel voor de reacties
Doordat ze vroeg is gesteriliseerd ,heeft ze dus nu urineverlies,tenminste is de verklaring van de Da
Heeft hij me toen niet voor gewaarschuwd ,anders was dat wel even later gebeurd
Dat Spier Support oid waar is dat te verkrijgen?
Veel honden worden na de castratie incontinent... Dat is echt wel een groot nadeel van het castreren van teven, vind ik. En DA's doen daar (vind ik) een beeeeetje erg gemakkelijk over. Of vertellen niet eens dat die kans bestaat. Overigens lijkt het niet uit te maken of een teef op jonge of oudere leeftijd wordt gecastreerd, qua het wel of niet incontinent worden. De kans op incontinentie bestaat altijd, na castratie. Dat komt door het ontbreken van de vrouwelijke hormonen dat een nadelig effect heeft op de blaas/plasbuis.

Vandaar ook dat cranberry geen enkel effect heeft op deze vorm van incontinentie.... Het komt door het ontbreken van hormonen en zure urine heeft daar dus geen invloed op (cranberry veroorzaakt ook zure urine - bij struvietgruis en blaasonsteking kan het goed zijn om cranberry in te zetten).

Spier Support is van de Groene Os. Kun je o.a. hier bestellen: http://www.plaza33.com/cms/content/naty ... ts_id=5221
Door boskat
#557170
Dank je Lizzy

Je hebt bij grotere honden meer kans vertelde de DA er nog bij ,toen ik kwam met het het"probleem"
We hebben een vuilnisbakkie gehad ,die is met een jaar of 5 gecastrrerd en 16 jaar oud geworden,zonder dat urineverlies.
Die was wel kleiner,dan Spetter
Gebruikersavatar
Door Angelique
#557188
boskat schreef: Dank je Lizzy

Je hebt bij grotere honden meer kans vertelde de DA er nog bij ,toen ik kwam met het het"probleem"
We hebben een vuilnisbakkie gehad ,die is met een jaar of 5 gecastrrerd en 16 jaar oud geworden,zonder dat urineverlies.
Die was wel kleiner,dan Spetter
Tot een 5 jaar geleden lag het nog aan het couperen van honden ::) ondertussen dus ook achterhaald, want we couperen niet meer en de honden lekken nog net zo hard. Tegenwoordig is het de grote of de leeftijd (doe het zo vroeg mogelijk ::)) en het risico is zogenaamd erg klein en als het gebeurd hebben "we" goede medicijnen ::). Daar vertellen ze ook maar niet over dat het klinklaar efidrine is, een middel wat door zijn stofwisselingversnellende werking zoveel kans geeft op hartklachten dat het voor mensen een "verboden" middel op de vrije markt is geworden, maar wat wel het hijgerige van jouw hond verklaard. Ze l*llen er maar een slag in de rondte omheen.
Niet iedere hond wordt incontinent na castratie, dat jouw kleintje is drooggebleven is mazzel geweest. Hier in mijn trimsalon lopen zat kleine hondjes die al vanaf 1,5 jaar op de enurace zitten. Onze oudste van bijna 13, een grote en ook nog gecoupeerd is ook droog gebleven, maar helaas is de rest van de wereld geen kopietje van haar.
Laatst gewijzigd door Angelique op vr 26 mei 2006, 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
#557300
Ik heb ook een castratie slachtoffer. Kyra is met anderhalf jaar gecastreerd en werd 2 jaar later incontinent [of toen merkte ik het pas. Ze is nu 8 jaar. Doordat er voortdurend een beetje urine in haar vagina staat is deze open en ontstoken [schaafwond idee] Om haar droog te krijgen heb ik eerst bijna alles op gebied van homeopathie gebruikt zonder resultaat. Ze is een maand op Incurin geweest [oestriol] ze was droog maar verloor toch nog een beetje bloed [roestvlekken in de lakens] Ze kreeg ontzettend veel jeuk van de oestrogenen wat uiteindelijk na 4 weken ontaarde in 3 hotspots en gedragsverandering[futloos, sloom en angstig gedrag] Ik ben na ontdekking van de hotspots meteen met de incurin gestopt. Weer naar de da. Er is een uitstrijkje gemaakt of er sprake van bacterieen of een schimmel in de vagina was. Dat bleek niet het geval. Sinds ze van de incurin af was werd ze weer speels en actiever, de hotspots en jeuk zijn verdwenen. Gisteren stond ze anderhalve week op de propalin en ben ik gestopt vanwege overdreven angstig gedrag en hijgbuien. Kyra is een hond die normaal practisch nooit hijgt en het is nu ook niet echt hijgerig weer.
Eigenlijk weet ik het nu niet meer. Dat ze urine verliest kan ik mee leven, we hebben parketvloeren en ik was gewoon wat vaker, maar de vagina moet beter en hoe krijg ik dat voorelkaar????
Waar ik helemaal van baal is dat Kyra nooit iets mankeert en dat ik sinds ze aan de medicijnen is iedere keer met haar bij de da zit >:(
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op vr 26 mei 2006, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door boskat
#557347
Heb je Bach Resceu zalf geprobeerd Joke,misschien helpt dat?

Ik heb er op zich ook geen moeite mee,dat ze druppelt,maar ze blijft dan likken en dan gaat de boel ook open ,ben ik bang
We hebben ook parketvloeren,maar ze gaat ook op stoelen liggen,daar hebben we nu al vachtjes in om het op te vangen en ze vind het zelf heel erg,dat gedruppel,merk ik aan haar,het is denk ik voor haar gevoel een soort onzindelijkheid en je laat je urine niet lopen in huis,ze wordt er echt zielig van dan.
Ben ook oppasmoeder en de oppasbaby`s beginnen nu ook over de vloeren te kruipen,om Spetter dan als ze er zijn in een kamer te houden en de baby`s in de andere vind ik ook niks,ze mag graag in je buurt zijn

Ga maar weer dat quertilla proberen ,dat hielp wel een poos,misschien iets hogere dosis.ze kreeg 2x 30 druppels op een dag
Want zoals gezegd dat gehijg ,dat vind ik beangstigend,is niet constant ,maar net nadat ze de druppels gehad heeft. en soms tussendoor,nu zakt het weer wat af ,omdat ze eraan gewend is.
Wist idd niet dat ze er hartklachten van krijgen kon,had al eens naar de bijwerkingen gezocht op internet,maar niks gevonden en de bijsluiter zit er nooit bij bij deze DA
Ben blij met jullie reacties in ieder geval.
Door ~Joke~
#557360
Ik moet eigenlijk iets hebben wat ik in haar vagina kan spuiten zodat de boel wat kan helen. Maar volgens mij is er niet zoiets voor honden. Quertilla hielp bij Kyra ook niet. Ik heb nu iets bij de dierendokter besteld. Kyra verliest alleen urine in haar slaap en ze slaapt eigenlijk alleen in haar mand. Gewoon vaak wassen dus.
Kyra is een bange hond [geluiden en geuren] ze was de laatste jaren veel stabieler en nu door die rotmedicijnen is ze weer bang.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#557468
boskat schreef: Er is ook Bach remedie spray,zag ik op internet
Die staat wel op alcohol :-X en de Rescue creme zou ik ook niet op de genoemde wond smeren.
Door ~Joke~
#557599
De spray is voor in hun bekje en de creme durf ik idd niet voor haar vagina te gebruiken.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#557759
Ik heb tot nu toe het meeste succes met acupunctuur. Soms in combinatie met Chinese kruiden, soms zonder.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door