Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Moos
#557577
Niet echt heel erg medisch, maar even een vraagje over Brams gebitje.

Met 8 weken stond het al niet helemaal goed; beetje twijfelgeval tanggebitje, heeeeele lichte onderbeet.
Nu is hij vol op aan het wisselen en het is een grote chaos :o ;D
Hij heeft nu een echte onderbeet, en het ziet er allemaal wat schots en scheef uit om het heel zwaar te zeggen.

Kan je er al iets van zeggen als hij echt nog vol op in het wisselen zit hoe het uiteindelijk zal gaan staan; of kan er nog best wat veranderen?

Mij maakt het niet zo heel erg veel uit; hij is niet gekocht als showhond natuurlijk. Alleen hij schijnt wellicht voorderest wel aardig goed uit te groeien, en eenmalig een keertje meedoen aan een keuring leek me dan wel leuk.
Als het niks meer wordt heeft het ook een voordeel; dan kan dat stiekje uit en mag hij naar de trimster om alleen zijn kuif even wat bij te knippen zodat zijn ogen weer zichtbaar zijn ;D
Door Hanny
#557686
Als hij nu een echte onderbeet lijkt te hebben geef ik je niet veel hoop, want hoe zouden de boventanden er nog overheen kunnen groeien.
Heeft hij onder eerst gewisseld en zit er boven nog niets om de ondertanden op hun plaats te houden, dan moet er wel veel geluk aan te pas komen om een goed gebitje te krijgen.
Soms kun je één tandje met een elastiek vast zetten, maar voor een heel kaakje lijkt me dat niet te kunnen.
Dat wordt afwachten.

Hanny
Door danielle1980
#557714
hoe oud is hij?

ik had 2 pups in het nest die tot ong 4 maanden onderbeet hadden, die hebben nu schaargebit.

ik heb ook een reu die op 5 maanden of zo pas onderbeet kreeg na de giardia dus en toen hij pas weer goed ging groeien.
toen tang, toen onderbeet, toen vanalles door elkaar. :o ::)
gek werd ik ervan >:(
gewoon shows gelopen al die tijd.

hij heeft nu schaar en 2 tanden tang.
op de keuring niets over gehoord, ja mooi gebit ;D
Laatst gewijzigd door danielle1980 op vr 26 mei 2006, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Moos
#557720
danielle1980 schreef: hoe oud is hij?

ik had 2 pups in het nest die tot ong 4 maanden onderbeet hadden, die hebben nu schaargebit.

ik heb ook een reu die op 5 maanden of zo pas onderbeet kreeg na de giardia dus en toen hij pas weer goed ging groeien.
toen tang, toen onderbeet, toen vanalles door elkaar. :o ::)
gek werd ik ervan >:(
gewoon shows gelopen al die tijd.

hij heeft nu schaar en 2 tanden tang.
op de keuring niets over gehoord, ja mooi gebit ;D
Hij is 4.5 maand, bijna 5 maanden, en heeft een gigantisch fietsenrek, met een aantal tanden die al wel zijn doorgekomen.
Door danielle1980
#557723
Moos schreef: Hij is 4.5 maand, bijna 5 maanden, en heeft een gigantisch fietsenrek, met een aantal tanden die al wel zijn doorgekomen.
hoeveel mm onderbeet is t denk je?
na het wisselen kan de kaak nog wel groeien maar heel erg veel zal t ook weer niet zijn, alhoewel bij mijn reu het ook niet weinig was.

ik zou even wachten tot ie helemaal gewisseld is, dan kun je kijken hoe t dan is. ;)
Door Moos
#557734
danielle1980 schreef: hoeveel mm onderbeet is t denk je?
na het wisselen kan de kaak nog wel groeien maar heel erg veel zal t ook weer niet zijn, alhoewel bij mijn reu het ook niet weinig was.

ik zou even wachten tot ie helemaal gewisseld is, dan kun je kijken hoe t dan is. ;)
Zijn boven en ondertanden (tenminste, de paar die zijn doorgekomen nu) raken elkaar net aan niet. Hoeveel mm dat dan zou zijn; geen idee :-\ ;)

Daar moet ik trouwens bijzeggen dat de tanden die zijn doorgekomen zeker nog niet volledig doorgekomen zijn.
Laatst gewijzigd door Moos op vr 26 mei 2006, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#557738
Moos schreef: Zijn boven en ondertanden (tenminste, de paar die zijn doorgekomen nu) raken elkaar net aan niet. Hoeveel mm dat dan zou zijn; geen idee :-\ ;)

Daar moet ik trouwens bijzeggen dat de tanden die zijn doorgekomen zeker nog niet volledig doorgekomen zijn.
ow dat valt nog mee.

als hij beneden meer tanden dan boven heeft is het trouwens ook moeilijk te zeggen.
of zn onderkaak moet echt n stuk langer zijn. :-\
Door Moos
#557744
danielle1980 schreef: ow dat valt nog mee.

als hij beneden meer tanden dan boven heeft is het trouwens ook moeilijk te zeggen.
of zn onderkaak moet echt n stuk langer zijn. :-\
Het gaat boven en onder ongeveer gelijk op. Ik heb zelf wel het idee dat zijn onderkaak echt wat langer is dan zijn bovenkaak. Maar als je zo naar hem kijkt valt het iig absoluut niet op. Het is dus niet zo dat je met de bek dicht ziet dat zijn onderkaak langer is; pas als je de bek opentrekt komt dat tevoorschijn ;D
Door K@rin
#557781
De onderkaak is het bot, dat het langste doorgroeit bij een hond.
Soms gaat het niet gelijk op met de bovenkaak en krijg je die verschillende fase's
Gebruikersavatar
Door sylvia
#558811
Kan nog goed komen mits het niet te erg is, ik heb er een gehad die van onderbeet naar tang ging een hele tijd tang bleef staan en met een jaar gewoon een mooi scharend gebit had. Nu zijn de gebitten in de gezelschapshonden groep bij een hoop rassen niet je van het
Door K@rin
#559434
Lupa schreef: de ondertanden zijn altijd ietjes verder dan de boven tanden anders kunnen ze de bek niet dicht doen.
??? ??? ??? ???
Door K@rin
#559539
Als het goed is vallen de boventanden net heel ietsiepietse over de ondertanden.
als de ondertanden voor de boventanden staan is er normaal gesproken iets niet goed ;)
(tenzij je een centenbakje moet hebben :P)
Door Sella
#559678
Mijn hond schijnt een onderbeet te hebben? De onderst tanden staan ietwat meer naar binnen gericht zeg maar het omgekeerde duimen?
Dat was als pup overigens vele male erger en met 6 maanden was de stand zorgwekken.
Net kijk ik eens en zie wel dat de tanden ipv met de kaak meelopen ietwat naar achteren hoeken maar als je vluchtig kijkt zie je er niets van.
Ik ben wat dat betreft nog zo onbeschreven. Hij heeft er absoluut geen last van met eten.
Ik heb ook begrepen dat als hij geen hd had en niet meer dan 1 cm boven de max hoogte van de rasstandaard uitkomt het geen uitsluiting voor de fok zou hoeven betekenen?
Niet dat ik met deze reu zou overwegen te gaan fokken!
Het is alleen wel zonde het is een heel mooi getekende hond en zijn karakter is zo ontzettend stabiel en rustig.
Alleen zou een sterker lichaam geen overbodige luxe zijn voor onze kerel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door