Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#555396
Zijn er meer mensen van wie de honden eigenlijk maar matig geinteresseerd zijn in voedsel? Dat vroeg ik me dus af n.a.v. mijn topic over Joris die moeilijk groente eet. Maar eigenlijk eet hij alles moeilijk, hij heeft zo'n duidelijke voorkeur en beslist de langste adem.

Ik denk wel eens dat als Joris een mens was geweest hij anorexia had kunnen ontwikkelen. Ik heb niet het idee dat Joris bewust niet eet, maar het lijkt wel alsof hij er domweg weinig om geeft.
Door "inge"
#555416
Hier is dat ook wel een beetje zo met Music. Die eet ook niet alles en doet er meestal best lang over voor hij zijn bakje leeg heeft. Ook heeft ie dagen dat ie helemaal niet eet.Django is het andere uiterste,die staat al te piepen als ik het vlees nog moet ontdooien.Hij stort zich werkelijk op zijn bakje en vreet in no time alles op.Django lust ook alles!!
Door nanna
#555422
Wij hebben er ook een die heel veel niet eet. Ike(duitse dog) eet geen vis konijn hert en ook geen wild onze Nanna (engelse buldog) eet alleen geen vis maar de rest gaat er met smaak in.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#555424
Nou dan is Django dus meer zoals Joep. Joep is ook een echte vuilnisbak. Maar eerlijk is eerlijk, ook met Joep heb ik de periode meegemaakt dat hij slecht en moeilijk at. Kieskeurig dat is eigenlijk het juiste woord. Zo ineens was dat over, Joep eet werkelijk alles.

Dat is dus ook nog mijn hoop met Joris. Misschien wordt het nog wel beter en denk ik over een jaar: Heeft dat hondje ooit slecht gegeten?
Door Bernadette
#556731
Blitz was ook zo'n moeilijke... Sinds we vasten met de honden eet hij werkelijk alles! Van de week nog een restje kwartel die de katten hadden laten liggen! Super!
Door conleeuw
#556804
oh ikke, mijn Jazz noem ik zelf af en toe Annie anorexia ;D zij vreet ook weinig met plezier, denk ik dat ik iets heb gevonden die zij echt lekker vindt, biedt ik het volgende keer aan, and kan ze zomaar terug naar haar bed om vanaf een afstand vies te liggen kijken naar het homp vlees die midden in de kamer ligt. Gister nog, Kippen poten, meestal gaat dat er redelijk in. Nu moest ik echt ermee gaan voetballen om haar interesse te krijgen ;) ik gaf het aan haar, maar ze wilden het niet, dus heb ik het gewoon op het mat laten vallen, nou, niet echt interessant, dus ze ging er een stuk vandaan liggen, ik heb het toen met mijn voet naar haar toe geschoven, staat ze op, loopt ze een stuk verder dus ik dat ding weer met mijn voet richting haar geschoven/geschopt, toen wilden ze hem wel. Ik kan natuurlijk het gewoon laten liggen, maar als Bess dan langs wil lopen of in de buurt komt loop ik de risico dat Jazz haar grijpt, en dat wil ik niet, ze is gewoon niet een entusiaste eter. :-\ af en toe heb ze echt een dag dat ze goed eet, dan geniet ik er gewoon van :P
Door Femke
#556815
[quote="Pauline"]
Zijn er meer mensen van wie de honden eigenlijk maar matig geinteresseerd zijn in voedsel? Dat vroeg ik me dus af n.a.v. mijn topic over Joris die moeilijk groente eet. Maar eigenlijk eet hij alles moeilijk, hij heeft zo'n duidelijke voorkeur en beslist de langste adem.

Ik denk wel eens dat als Joris een mens was geweest hij anorexia had kunnen ontwikkelen. Ik heb niet het idee dat Joris bewust niet eet, maar het lijkt wel alsof hij er domweg weinig om geeft.
[/quote]

Is joris altijd een slechte eter geweest? Hij is nu toch net rond een jaar?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#556927
Femke schreef: Is joris altijd een slechte eter geweest? Hij is nu toch net rond een jaar?
Ja Joris is nooit een echte schrokop geweest. Hij eet altijd uitzonderlijk langzaam en loopt rustig 3 tot 4 keer weg bij zijn eten.

Volgens mij heb ik het al eens eerder verteld, maar het lijkt er bijna op of Joris pas begint te eten als Joep het op heeft.

Joep hoeft het trouwens niet te wagen om bij Joris' eten te komen, zelfs als Joris het zelf niet opeet. Ze kunnen prima met elkaar, maar voor elkaars eten hebben ze diep respect.

Maar Fem, je hebt wel een beetje gelijk. Joep is ook zo rond de leeftijd van 1 jaar een bijzonder moeilijke eter geweest. Heb daarom nog alle hoop dat het goedkomt.

Vandaag heeft Joris trouwens 250 CB lam/rijst en 75 gram kipfilet zonder enige moeite naar binnen gewerkt.
Door Truus
#557035
Ik zou de bakken eens ver uit elkaar zetten of in ieder geval de hondjes ver uit elkaar. Ik merk het ook aan Mila . Als Timo at, dan at Mila niet, op een gegeven moment heb ik Mila buiten gezet met z'n eten en Timo binnen. Toen at ze wel. Ze wil in alle rust eten zonder concurentie, daar is wat voor te zeggen ;)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#557048
Truus schreef: Ik zou de bakken eens ver uit elkaar zetten of in ieder geval de hondjes ver uit elkaar. Ik merk het ook aan Mila . Als Timo at, dan at Mila niet, op een gegeven moment heb ik Mila buiten gezet met z'n eten en Timo binnen. Toen at ze wel. Ze wil in alle rust eten zonder concurentie, daar is wat voor te zeggen ;)
Dat heb ik dus ook al geprobeerd Truus, maar dan eet Joris helemaal niet! >:( Joep buiten, Joris binnen, leidde ertoe dat Joep nog vlugger dan vlug at en Joris stond te piepen omdat hij Joep niet kan zien.
De jongens eten vaak RMB's en dat hoeft niet uit de bak. Ze mogen dat van mij opeten waar ze maar willen (en het is hier echt geen zooitje hoor ;D). Joep zit op de mat bij de achterdeur en Joris op het kleed (met daaronder een theedoek) in de kamer. Dat gaat goed, maar Joris moet weten dat Joep in de buurt is.
Door Hanny
#557187
Pauline,

Misschien zit een deel van het niet goed durven, of willen eten wel in het feit, dat hij zich zo afhankelijk van Joep opstelt. Zou mij niets verbazen.
Ik zou hem dan extra alleen mee uit nemen, helaas pindakaas voor Joep, niet op de dagelijkse grote wandeling, dat kost te veel tijd, maar wel de korte eindjes. Dus ook alleen blijven als Joep even mee gaat.
En zonder meer apart eten.
Zelf er ook niet bij blijven, misschien wel naar boven gaan, 15 min. en dat is het.
Ik kan het wel helemaal verkeerd hebben,
ondersteunen met bach bloesems?
Er zijn hier op bp dacht ik wel therapeuten, van hen zou je misschien verantwoord advies kunnen vragen.
Ik heb jaren en jaren knoflox tabletten gegeven, het leek erop, dat die hele kleine tabletjes goed bevielen.
Ruiken niet. Hier aten ze dat zo, maar je kunt het ook met een beetje margarine vastplakken aan iets lekkers.
Verse knoflook kan wel beter zijn, maar als hij dat niet wil, is dit misschien en bruikbaar alternatief.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Pauline
#557658
Ik doe misschien voorkomen alsof Joris een stresskip is, maar dat is dus beslist niet zo. We gaan ook regelmatig samen een stukje wandelen of fietsen (zonder Joep dus) en dat is geen enkel probleem.
Hondentraining doen we ook met zijn tweetjes en af en toe gaat Joep alleen met me mee en blijft Joris thuis bij Eddie. Eddie vertelt dan wel dat Joris misschien 5 piepjes geeft, maar vervolgens stil is en heel rustig op de bank gaat liggen slapen.

Vanavond viel me echter iets anders op..... ::) ::) Als ik Joris zijn eten op een boterhambordje op de plavuizen geeft, kruipt hij bijna op zijn buikje er naartoe, snuffelt eraan maar eet het beslist niet.
Doe ik het vervolgens op een groot bord en zet het op het parket, dan eet hij het wel op! ??? ??? ??? Het werkt niet als ik hetzelfde boterhambordje op het parket zet!!!! Snappen jullie hier iets van? :-\
Laatst gewijzigd door Pauline op vr 26 mei 2006, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#557661
Misschien moet je hem gewoon eens proberen te negeren, of doe je dat al? Ik bedoel dan, echt weglopen en niet meer naar hem kijken.
Bij Loebas heb ik gemerkt dat hij pas echt door begint te eten als ik erbij wegloop en iets anders ga doen.
hij kijkt dan nog 3 keer over zijn schouder en als ik hem dan écht geen aandacht geef dan begint hij te eten.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#557684
Femke schreef: Misschien moet je hem gewoon eens proberen te negeren, of doe je dat al? Ik bedoel dan, echt weglopen en niet meer naar hem kijken.
Bij Loebas heb ik gemerkt dat hij pas echt door begint te eten als ik erbij wegloop en iets anders ga doen.
hij kijkt dan nog 3 keer over zijn schouder en als ik hem dan écht geen aandacht geef dan begint hij te eten.
Tja dat heb ik dus ook al geprobeerd. Maar dat werkt niet. Voorlopig krijg ik er wel genoeg in hoor en ik heb ook wel het idee dat mijn eigen stress een beetje op hem overslaat als ik het bordje neerzet. Ga er nu dus ook wat laconieker mee om. Niet eten..... bordje wordt weggehaald. Een minuut of 10 later mag hij nog een keer proberen, niet..... dan morgen maar weer.
Door Femke
#557908
Pauline schreef: Tja dat heb ik dus ook al geprobeerd. Maar dat werkt niet. Voorlopig krijg ik er wel genoeg in hoor en ik heb ook wel het idee dat mijn eigen stress een beetje op hem overslaat als ik het bordje neerzet. Ga er nu dus ook wat laconieker mee om. Niet eten..... bordje wordt weggehaald. Een minuut of 10 later mag hij nog een keer proberen, niet..... dan morgen maar weer.

da's verdomd moeilijk he............ :-\ :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door