Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Liselot
#557608
Ik was dinsdag in de stad bij de reptielenzaak en heb naar aanleiding van een ander topic besloten een bakje sprinkhanen te kopen. Mijn katten komen alleen onder toezicht buiten, of op het balkon op de tweede verdieping waar vrij weinig insecten zitten, terwijl een kat in het wild ook wel eens een beestje zal vangen en opeten.

Die meneer van de dierenwinkel verblikte of verbloosde niet, hij zei alleen; als ze ze niet lusten is het toch leuk speelgoed. Toen wilde hij me de grootste maat sprinkhanen verkopen, maar die vond ik onverwachts toch een beetje té. Het maatje kleiner leek me wel wat.

Eenmaal thuisgekomen vonden ze het bakje al gelijk superinteressant, ik had alle katten naar de woonkamer geroepen en de deuren daarvan dichtgedaan, twee sprinkhanen uit dat bakkie gevist onder het toeziend oog van de katten.

Conclusies na een tijdje spelen (en inmiddels heb ik in 3x het bakje opgemaakt): sprinkhanen zijn het leukst als ze net uit het doosje zijn (Flynn sloeg zelfs baas in huis Ernesto op z'n hoofd om een beter springende te veroveren), na 3x hadden de katten geleerd dat ze er dus niet gelijk te hard op moesten bijten want dan ging de lol er te snel af, één sprinkhaan is vermaak voor ongeveer twee katten maar helaas maar snoep voor één, sprinkhanen opeten doe je het liefst als het baasje het niet ziet (we hebben de hele kamer gecheckt inclusief onder de banken en kasten, ze zullen echt op zijn). Inmiddels heb ik ze wel echt zien eten.

Wat mij betreft voor herhaling vatbaar, waarschijnlijk gezonder dan zo'n vieze vlieg van buiten (of in Ernesto's geval, bijen, wespen en hommels :o) en dikke pret.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door *Robin*
#557611
whaha! leuk dat het wel in de smaak viel ;D
ik zou het toch niet doen denk ik want mijn poezekind flipt echt van een mug :o dan gaat hij mekkeren :P vorige keer had hij hem bijna gevangen en toen vloog hij ineens de andere kant op en zag hij hem niet meer :-\
Hij is de hele avond blijven zoeken ;D
Door Liselot
#557718
Robin86 schreef: whaha! leuk dat het wel in de smaak viel ;D
ik zou het toch niet doen denk ik want mijn poezekind flipt echt van een mug :o dan gaat hij mekkeren :P vorige keer had hij hem bijna gevangen en toen vloog hij ineens de andere kant op en zag hij hem niet meer :-\
Hij is de hele avond blijven zoeken ;D
Hehe, Mimosa was eens een keer aan het mekkeren naar zo'n grote mug die net te hoog op de muur zat voor haar. Op een gegeven moment wilde ik haar een handje helpen dus ik veeg die mug van de muur, net op dat moment kijkt Mimoos weg, Ernesto komt aanlopen en vreet zo die mug op. Mimosa heeft nog twee uur zitten kijken, en wij konden niet uitleggen dat haar mug foetsie was.

Wat dat betreft eten ze al langer insecten, spinnen heb ik ook nooit meer gezien sinds we katten hebben.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#557753
Hier hebben de katten wel eens zo'n grote gegeten die was ontsnapt uit het doosje zo'n witte
Door Loeka
#557852
Wat ben jij dapper zeg! Van die levende springende insecten in huis halen :D Mooie foto's van Flynn trouwens! :-* :-*
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door