Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#557354
Mijn pupje is geent bij de fokker met een 6 weken ofzo. Dat was van nobivac. In overleg met mn da hebben we de 9 weken enting overgeslagen om dan met 12 weken de coctail er in te jensen ;) Daarna moet er nog weill geent worden. Maar hoe nu verder?! Welke coctail moet er met 12 weken in en wanneer dan de weill? Dacht dat Merial een coctail heeft waar weill ook in zit en dan zou weill met een week of 14 nog weer herhaalt moeten worden?! Of geef ik liever de coctail van nobivac (dacht ik zonder weill?) om dan weill 2 keer los te enten ??? ??? ???
Gebruikersavatar
Door Nitus
#557411
Volgens mij moet Weil bij de eerste keer altijd herhaald worden? Dus aan 2x weil, ontkom je nu niet als je voor weil wilt enten.

Welke cocktail je het beste kunt gebruiken kan ik je niets over zeggen, Fedor is met 12 weken getiterd en heeft aan de hand van de uitslag alleen de Parvo enting nog gekregen. Bij de fokker heeft hij met 6 weken wel de pupenting gehad.
Door Jojo
#563737
Ik heb nog eens rondgelezen, gezocht en gevraagd...
Kan iemand mij vertellen hoeveel soorten dit zijn: Leptospira interrogans, serovars canicola en icterohaemorrhagiae ???
Ik meende 2, maar als ik het zo zie staan, met die komma ertussen lijken het 3 soorten virusstammen?!
Zat nl. te zoeken of ik de 'huiscoctail' van de dierenartspraktijk laat geven (eurican) of een nobivac vraag/zoek. Ik zocht op www.fidin.nl naar de verschillen ::)
Door Lizzy
#563829
Jojo schreef: Ik heb nog eens rondgelezen, gezocht en gevraagd...
Kan iemand mij vertellen hoeveel soorten dit zijn: Leptospira interrogans, serovars canicola en icterohaemorrhagiae ???
Ik meende 2, maar als ik het zo zie staan, met die komma ertussen lijken het 3 soorten virusstammen?!
Zat nl. te zoeken of ik de 'huiscoctail' van de dierenartspraktijk laat geven (eurican) of een nobivac vraag/zoek. Ik zocht op http://www.fidin.nl naar de verschillen ::)
Qua leptospirosis zit het iets anders:

Je kunt hier zien welke genomospecies en welke serogroepen er bestaan:

http://www.leptospirosis.org/bacteria/serovars.php

De L. interrogans Icterohaemorrhagiae veroorzaakt de ziekte van Weil.

De L. interrogans Canicola is ook een vaak veel voorkomende Leptospirosis bacterie die besmettingen bij honden veroorzaakt.

Beide bacterieen zitten dus in de enting.
Door Jojo
#564015
Ah, nu snap ik um. Moeilijke namen ook, laat ze er gewoon lepto Piet en lepto Klaas van maken ofzo ::)
Door Lizzy
#564021
Jojo schreef: Ah, nu snap ik um. Moeilijke namen ook, laat ze er gewoon lepto Piet en lepto Klaas van maken ofzo ::)
;D ;D ;D ;D ;D, ja, daar ben ik ook voorstander van ja!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door