Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door **ilse**
#557142
Mijn hondje eet nu zo'n half jaar kvv, en nu geen ik zo af en toe vers bij, ben begonnen met kippennekken, eendennekken, kippenvleugels. Gaat allemaal helemaal goed, ze vind het heerlijk en doet het er prima op. Dus ik dacht hup we proberen iets anders, naar de poelier en kipkarkas gehaald, ziet er prima uit, zit nog aardig wat vlees aan, en Candy vind het lekker. maarrrrrrrrrrr als ze dat gekregen heeft komt er na ongeveer 2 uur wat terug, ik probeer het te beschrijven, wat helder vocht en wat kraakbeen. komt dit vaker voor, of komt het bekend voor? moet ik dit maar nie meer geven? ik ben nog maar een leek op dit gebied dusssss, vandaar mijn vraag aan jullie.

groetjes ilse ;D
Door Lizzy
#557151
Gebeurd dit iedere keer als je de karkassen geeft? Of soms? Het kan zijn dat het stukje kraakbeen niet verteerd kon worden en je hond het daarom uitspuugt.
Door **ilse**
#557158
ja ze spuugt alleen na kipkarkas, en dan zit er alleen kraakbeen en heldervocht(maagzuur) bij. Kan het kwaad als het niet verteert of kan ik het niet meer geven?
Door Lizzy
#557159
bakkertje1 schreef: ja ze spuugt alleen na kipkarkas, en dan zit er alleen kraakbeen en heldervocht(maagzuur) bij. Kan het kwaad als het niet verteert of kan ik het niet meer geven?
Toevallig hadden we vandaag een topic over kraakbeen en daar werd al aangehaald dat kraakbeen vaak moeilijk verteerd, volgens Bertus Vlug. Nou vond ik vandaag ook een andere website waar dat beschreven stond. En sommige honden braken stukjes die ze niet kunnen verteren uit. Op zich geen probleem. Mogelijk wordt ze ook nog wel beter hoor, in het verteren van karkas. Misschien heeft ze wat meer tijd nodig om te wennen. Is het stuk kraakbeen dat ze uitbraakt ook echt zacht?
Door **ilse**
#557160
ja het is zacht, gek genoeg heeft ze er geen last van als ze vleugels eet, maar nu ik het schrijf bedenk ik dat daar natuurlijk veel minder kraakbeen inzit. Ik blijf het wel proberen!
Volgende stap? Vis, ze heeft wel al eens zalm gehad, zonder graten, ik was vergeten kvv uit de vriezer te halen en de zalm was voor ons zelf, maar die is sneller ontdooid, de kinderen vonden het wel raar dat Candy onze zalm eet! eten wij nou hondenvoer of is onze hond een verwende hond???? Ach ze moeten nog een beetje wennen denk ik! En Candy, die smulde alleen maar!!!
;D ;D ;D ;D
Door Ine
#557177
Geef je dan alleen dat karkas, of geef je haar wat ander vlees erbij?
Laatst gewijzigd door Ine op vr 26 mei 2006, 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door **ilse**
#557192
alleen het karkas, maar dat zit nog veel vlees op, de poelier heeft alleen de filet eraf ghaald, en de poten, de resten zitten ernog aan. dus die kip heb ik weer in vieren gehakt en dan kom ik qua gewicht op een redelijke portie uit. Ze is een ami van 10 maanden en ik geef 2x per dag zo'n 200 gram. Is het slecht dan om alleen karkas tegeven, wat zou ik er dan bij kunnen geven? ::)
Laatst gewijzigd door **ilse** op vr 26 mei 2006, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#557213
Als een karkas vrij weinig vlees bevat, dan verteren sommige honden het minder goed. Je kunt er dan een stukje vlees (kopvlees bijv) of pens bij geven.
Door **ilse**
#557288
bedankt voor jullie reactie's, als ik het weer geef dan geef ik gewoon wat vlees erbij, ik heb nog hart in de vriezer, dat moet dan ook kunnen denk ik. We houden gewoon vol!
groetjes Ilse :-*
Door tieneke
#557293
Hier eten ze kiprugstukken waar meer vlees dan bot op zit,heb ook wel eens van die flinterdunne kale karkasjes gehad en die geef ik dus niet meer.
Als de bot/vleesverhouding 50/50 is hoef je er geen extra vlees bij te geven.
Door Ine
#557326
bakkertje1 schreef: bedankt voor jullie reactie's, als ik het weer geef dan geef ik gewoon wat vlees erbij, ik heb nog hart in de vriezer, dat moet dan ook kunnen denk ik. We houden gewoon vol!
groetjes Ilse :-*
Lees anders nog eens bij BARF over de verhoudingen van bot, spier- en orgaanvlees. Succes met je Ami, Candy!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door