Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door *wendy*
#555949
ben ik even met merken KVV aan het varieren.
4 juni word er groot CB ingekocht, maar natuurlijk red ik het bij lange na niet met hetgeen ik nog in mijn vriezertje had. :-[

Dus ik vd week naar de Discus in Terneuzen, want die verkoopt Duck. Tsja welgeteld nog 6 kg natuurcompleet.
Dit is voor elke man 3 maaltijden.
En volgende levering...30 mei....heb ik dus niets/weinig aan. :-\
Nu kan ik in de regio ook aan voldoende Energique komen, maar is toch weer een klein half uurtje rijden. Dus dacht ik bij mezelf.........ga gewoon eens smuldier halen bij de C1000 (nog geen 5 minuten lopen). 8)

Mijn mannen vinden dat gewissel allemaal maar zozo. Van Duck weet ik dat Boy dit, als ze alleen maar Duck krijgen, na een week weigert te eten. In principe krijgen ze altijd Duck wanneer ze in pension zitten, omdat het voor die man makkelijk verdelen is ivm de plakken. ;)

De smuldier vanochtend begonnen ze beiden twijfelend aan. Na een hapje deed Gandor al alsof er geen verschil was en Boy had weer iets langer nodig (zeikerd) ;D
Zelf vind ik het op een of andere manier ook niet echt handig, maar ja we zullen toch tot 4 juni doormoeten.
Ik heb gelukkig ook nog wat karkassen en nekken, dus dat kan ook nog als 1 maaltijd op een dag dienen.
En zo rommelen we maar door.

Tot "overmaat van ramp" moeten ze in de periode tot 4 juni ook nog eens 2x een paar dagen in pension. FF uitdokteren wat ik dan mee kan geven als eten en het toch makkelijk te houden voor de verzorger. Ben al blij dat hij gewoon bereid is om dat "vage voer" zoals hij het noemt te geven. ;D Maar wil het dan niet te ingewikkeld maken.

Maar ik lees dat veel mensen toch wel varieren, dus ik neem aan dat het geen "kwaad" kan, toch?
Gebruikersavatar
Door cheeta
#555959
ik wissel regelmatig de diverse merken kvv af, ik merk geen verschil en de hond doet het er goed op en alles eet alles even graag
Door *wendy*
#555963
ok, dan rommelen we lekker door tot 4 juni ;D

(mits natuurlijk de ontlasting etc goed blijft ;) )
Door Lizzy
#555966
Ja, ik vind met afwisselen niks mis! Ergo, ik vind het juist wel goed.
Door *wendy*
#555968
Ik doe wel de verschillende smaken KVV afwisselen en ook krijgen ze regelmatig eens....een lap pens...een kippennekje...runderhart...runderstrot...lamslong (tot grote ontevredenheid van Boy hihi)...kalfsbot...kippenkarkas...runderschenkel (botje haal ik tien minuten nadat hij kaal is weg)...een eitje...yoghurt...fruit/groenten.

Afwisseling genoeg toch?
Als het niet zo is, hoor ik het ook graag natuurlijk.

Alleen met Boy moet ik wel voorzichtig zijn, die is nogal gevoelig. Gandor vreet alles wat los en vast zit.
Laatst gewijzigd door *wendy* op wo 24 mei 2006, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#555973
Ja, ik denk zelf dat dat beter is als altijd, dag in dag uit 1 en hetzelfde voer en smaakje geeft. Maar ja, er zijn zat honden die moeten (omdat ze niks anders kunnen verdragen) en die overleven ook, maar ik vind wat afwisseling wel prima dus. Mocht er in 1 van de voedingen nou net een stofje zitten dat er niet in grote hoeveelheden in zit en jouw hond dat toevallig wel hard nodig heeft, dan krijg je op den duur toch problemen. Wanneer je wat afwisseld, loop je die kans gewoon niet. Ik noem dat "niet op 1 paard wedden" ;D.

Overigens is het natuurlijk wel zo dat als je een versvlees geeft waar pens, kip, rund, lam in zit, je met je bovenstaande toevoegingen niet echt iets extra's toevoegt. Geeft op zich niet want dit is heel wat afwisseling. Maar als je een keer een zalmkop kunt scoren/geven of een hazen/konijnen karkas, dan is dat ook hartstikke mooi en dan geef je dus echt iets dat niet in je versvlees zit en dan is het echt afwisseling op je versvlees.
Door diana
#557031
ik ""rommel"" ook tussendoor hoor als ik het net niet red tot de nieuwe lading carnibest
en mijn honden vinden het geweldig!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door