Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Hutsje
#5560
Mijn Huts moet echt een paar kilo kwijt. Ze heeft een knieblessure en mag daardoor weinig bewegen. Hierdoor is ze ook aangekomen. Nu krijgt ze 2 keer daags een klein beetje vlees en af en toe een bot, maar ze valt maar niet af. Als het de 150 a 200 gram totaal per dag al haalt is het veel. Om het volume toch een beetje groter te laten lijken doe ik er soms wat sperciebonen door. Ik ben zelfs bang dat ze niet genoeg voedingsstoffen binnen krijgt. Heeft iemand nog tips?
Door qyan
#5561
fytomix van bibi of kruidenmix van carnibest.
volgens mij mag je het gedeelte vlees wat je weglaat daarmee aan vullen en zelfs meer geven dan het gedeelte vlees.
honden schijnen er wel opaf te vallen, maar weet niet precies hoe het zit.
Door sylvia
#5562
Carnibest heeft ook een light uitvoering.
Light Deze voeding is zeer geschikt om honden met overgewicht te doen laten afvallen en werkt tevens preventief tegen vetzucht bij gecastreerde honden en/of oudere minder aktieve honden.
Eiwit  12% ..... Vocht 62%
Vet 10%  Calcium 0,46%
As 3%  Fosfor 0,38%
Celstof 1%    

Bevat: Vers rundvlees, een groot deel verse fijngemalen groenten, koudgeperste lijnzaadolie, zonnebloemolie,
Door Hutsje
#5563
Bedankt voor de reacties. Het probleem is dat er niet echt iets in de buurt zit waar ik het kan halen. Bibi al helemaal niet, Carnibest moet ik denk ik 2 uur heen en terug voor rijden. Is er geen samenstelling die ik zelf kan maken?
Door ine
#5564
Hoi Hutsje,
In welke provincie woon je?
Als je naar Carnibest belt, weet Corine misschien een adresje in de buurt, van iemand, die het ook gebruikt!
Zelf woon ik in Limburg en heb ook altijd wel wat voor een ander in voorraad! Desnoods neem ik het op verzoek mee!
Laatst gewijzigd door ine op ma 08 sep 2003, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hutsje
#5566
Hoi Hutsje,
In welke provincie woon je?
Als je naar Carnibest belt, weet Corine misschien een adresje in de buurt, van iemand, die het ook gebruikt!
Zelf woon ik in Limburg en heb ook altijd wel wat voor een ander in voorraad! Desnoods neem ik het op verzoek mee!
Ik woon in Duitsland  ;D, vlak bij de grens van Overijssel en drenthe. Ik heb op de site van Carnibest gekeken voor het dichtsbijzijnde adres.
Door Hutsje
#5567
Hoi! Wat voor vlees krijgt jouw hond? En wat krijgt ze verder nog te eten?
Groetjes, Lizzy
Ze krijgt ahv en af en toe botten, recreatie en zachte. Als beloning krijgt ze brokjes van RC. (niet veel hoor). Verder niets.
Door Hutsje
#5568
Nog even dit, voor een hond die 44 kilo weegt (wat op zich een normaal gewicht is voor het ras), die maar 150 tot 200 gram vlees per dag krijgt, is het dan niet vreemd dat ze niet afvalt? We fietsen nu 2 maal daags een kwartier tot 20 minuten. Of zou het gewoon heeel erg langzaam gaan?
Door Ink
#5569
Je zou zeggen dat het niet aan de hoeveelheid voer ligt. Da's natuurlijk helemaal niks voor zo'n grote hond. Of ...geef je misschien te weinig? Ik weet dat dat bij mensen kan, maar of het voor honden ook zo is?
Twee keer een kwartier per dag fietsen is misschien wel te weinig. Is dat op te voeren? Iets langer per keer? Meerdere keren per dag? Is het een permanente blessure of een tijdelijk iets?
Door Lizzy
#5570
Ik vind dat ook erg weinig en ik zit bijna te denken dat ze alles "vast houdt". Misschien is het een goed idee om toch wat meer vlees te gaan geven (wat voor vlees geef je eigenlijk? En, krijgt ze, naast vlees, nog andere dingen te eten? Geef je versvlees of spiervlees? Als je versvlees geeft, welk merk geef je dan?) en dan te kiezen voor een mager soort vlees en dit aan te vullen met gepureerde rauwe groentes? Dat levert wat extra vezels en haalt het honger-gevoel weg.

Groetjes, Lizzy
Door Lizzy
#5571
Ik zit me ineens af te vragen of zij misschien een te traag werkende schildklier heeft! Is het misschien een goed idee om haar daar eens op te laten testen?
Groetjes, Lizzy
Door Hutsje
#5572
Je zou zeggen dat het niet aan de hoeveelheid voer ligt. Da's natuurlijk helemaal niks voor zo'n grote hond. Of ...geef je misschien te weinig? Ik weet dat dat bij mensen kan, maar of het voor honden ook zo is?
Twee keer een kwartier per dag fietsen is misschien wel te weinig. Is dat op te voeren? Iets langer per keer? Meerdere keren per dag? Is het een permanente blessure of een tijdelijk iets?
Het is een permanente blessure en ik mag het fietsen heel langzaam met een minuut per week opvoeren. Ben dus begonnen met 2 keer daags 10 min. De klachten die ze heeft zijn te weinig voor een operatie en daarom via deze weg fysiotherapie dmv fietsen.
Door Hutsje
#5573
Ik vind dat ook erg weinig en ik zit bijna te denken dat ze alles "vast houdt". Misschien is het een goed idee om toch wat meer vlees te gaan geven (wat voor vlees geef je eigenlijk? En, krijgt ze, naast vlees, nog andere dingen te eten? Geef je versvlees of spiervlees? Als je versvlees geeft, welk merk geef je dan?) en dan te kiezen voor een mager soort vlees en dit aan te vullen met gepureerde rauwe groentes? Dat levert wat extra vezels en haalt het honger-gevoel weg.

Groetjes, Lizzy
Ze krijgt ahv, en als belonign RC brokjes.  Soms doe ik er wat apercieboontjes bij om het meer te laten lijken en ze niet zo'n hongergevoel heeft. Ook krijgt ze regelmatig een zacht of een hard bot. Soms jat ze wel eens oud brood. Ik vind ook dat ze best nog veel poept, het lijkt wel of er meer uit komt dan ik er in stop.......
Het lijkt me sterk dat ze een verminderderschildklier heeft, verder heeft ze helemaal geen klachten, niet sloom, ed.  Verder zijn veel familieleden, waaronder haar zoon daarop getest omdat het erfelijk is, en bij haar komt het helemaal niet voor in de lijn.
Door Lizzy
#5574

Ze krijgt ahv, en als belonign RC brokjes.  Soms doe ik er wat apercieboontjes bij om het meer te laten lijken en ze niet zo'n hongergevoel heeft. Ook krijgt ze regelmatig een zacht of een hard bot. Soms jat ze wel eens oud brood. Ik vind ook dat ze best nog veel poept, het lijkt wel of er meer uit komt dan ik er in stop.......
Het lijkt me sterk dat ze een verminderderschildklier heeft, verder heeft ze helemaal geen klachten, niet sloom, ed.  Verder zijn veel familieleden, waaronder haar zoon daarop getest omdat het erfelijk is, en bij haar komt het helemaal niet voor in de lijn.
Hoi Jessica, tja, ik ben natuurlijk geen dierenarts, maar volgens mij is een verminderde schildklierfunctie niet persee erfelijk. En, volgens mij hoeft het niet gepaard te gaan met allerlei klachten. Te dik blijven zonder dat de hond veel eet kAn al voldoende aanwijzing zijn...

Het kan natuurlijk ook een ander stofwisselingsprobleempje of hormonaal probleempje zijn.

Maar goed, wat je zou kunnen proberen is om jouw hond een beetje extra zeewier te geven (bevat jodium). En, je zou 1 of 2 maaltijden per week kunnen vervangen door bijv. 1 maaltijd met rauwe magere vis met gepureerde of licht gekookte groente en 1 maaltijd met bijv. kip of kalkoen en gepureerde groente (AHV bevat vrij veel graan volgens mij). In plaats van brokjes en brood zou ik proberen om tussendoortjes te geven in de vorm van een stukje komkommer ofzo. Dat bevat toch aanmerkelijk minder calorieen!

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door