Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Binno
#556986
Binno is er deze namiddag tijdens de wandeling in geslaagd om een stuk van een konijnenkadaver op te vreten, eentje dat al weken dood was, bijna onherkenbaar stuk vel en botten waar een stank vanaf kwam... yuk!!! :-X
Hoe "gevaarlijk" is het om zoiets op te eten qua bacteriën, wormen e.d.? :-\
Door Lizzy
#556999
Nou, volgens mij "niet". Mijn honden eten ook met regelmaat wel eens heeeeeeeeeeeeeel dooie konijnen en ik heb nog nooit een zieke hond hiervan gehad. De laatste keer dat Pinkel een konijnenlijk op at, liep het lijk bijna uit zichzelf weer door het park :-X, maar ze is er geen tel ziek van geweest!
Door Truus
#557003
Mila heeft ook in de duinen een kadavertje opgegeten. Het konijn lag er al een tijdje maar ze heeft er niets aan over gehouden hoor. Niet ziek geweest.
Volgens ons doet ze dit wel meer, in het vakantiehuisje eet ze haar eigen voer heel slecht.
Gebruikersavatar
Door Binno
#557015
Ze hebben dat hier ook al wel vaker gedaan, en tot hiertoe ook nog nooit ziek van geweest. Maar dit beestje was toch wel heel erg dood... ::)
Nja, gelukkig dan maar, want helemaal voorkomen kan je zoiets toch moeilijk. ;)
Door Truus
#557439
Binno schreef: Ze hebben dat hier ook al wel vaker gedaan, en tot hiertoe ook nog nooit ziek van geweest. Maar dit beestje was toch wel heel erg dood... ::)
Nja, gelukkig dan maar, want helemaal voorkomen kan je zoiets toch moeilijk. ;)
En....alles goed gegaan?
Door Charlotte
#558699
Yildah scoort ook wel eens wat tijdens het wandelen.
Ze heeft een keer een half verteert konijn opgegeten en de voorpootjes uitgekotst. (toen ik op visite was bij iemand met een wit vloerkleed :-[ De pootjes kwamen er heelhuids uit, met haar en al :-[ )
Verder heeft ze er geen last van gehad.
Laatst gewijzigd door Charlotte op zo 28 mei 2006, 03:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door patricia20
#559330
missschien heel stom, maar chicka eet ze nooit op?
ze gaat er wel altijd in rollen,(ook zon heerlijk luchtje :S)
eten ze ze dan meteen op? of gaan ze er ook eerst in rollen ?
Door Truus
#559335
patricia20 schreef: missschien heel stom, maar chicka eet ze nooit op?
ze gaat er wel altijd in rollen,(ook zon heerlijk luchtje :S)
eten ze ze dan meteen op? of gaan ze er ook eerst in rollen ?
Mila eet de prooi op zonder erin te rollen. Ze rolt wel weer in vis die aan de kant van de vijver ligt of vogelpoep :-X Timo die eet geen prooi en rolt ook niet. Je hebt verschillende honden met verschillende manieren zie je wel ;)
Door Sella
#559346
Tot nog toe is het mij gelukt om den puber met een nee hier te verbieden te rollen of te scoren.
Maar ut is nu een sexueel gefrustreerde puber met watten in zijn oren en ehh in zijn neus >:(
Dus hier gaat een kerel niet meer los langs de vaart >:(
Rotbaas he :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door