Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door chrisje
#554008
Het hoofdje van de teek is blijven zitten. Dit was een tweetal weken geleden. Nu heeft er zich een klein bolletje gevormd op dit plekje. Kan ik dit met iets behandelen? Het is echt maar heel klein, precies een klein vetbolletje.
Door Lil
#555586
tieneke schreef: Na een teek te hebben verwijderd komt er altijd een bultje op,lijkt inderdaad of er nog iets inzit ;)
Ja, maar als de kop blijft zitten dan komt er ook een wittig bultje. ;)
Door conleeuw
#556000
Lil schreef: Ja, maar als de kop blijft zitten dan komt er ook een wittig bultje. ;)
hoef niet, soms komt er een kleine zweertje waardoor het kop eruit komt, soms is er een bultje, en die verdwijnt uiteindelijk weer. Wittig bultje heb ik nogn iet zo gezien, maar kan mij voorstellen dat ook dat kan?
Door Lil
#556028
Hier zijn de wittige bultjes alleen te zien als een kop blijft zitten. Dat witte is dan gedroogde pus. Als allergische reactie na verwijdering van een complete teek zijn de bultjes roze/rood.
Door Jojo
#557349
Ik weet precies wat je bedoeld, Ik heb een 3 weken geleden ook een teek verwijderd bij JOey op zn keel/kin en sinds een dikke week zit er idd. een soort van pusbultje. Heb dit nog niet eerder gezien. Maar het lijkt ook nog niet weg te gaan. Heb de neiging om het stuk te maken zodat de pus er uit kan en ik het kan ontsmetten ???
Door tieneke
#557840
Ik heb verleden jaar heel wat grote en kleine teken met een speciale tekentang verwijderd en iedere keer kwamen ze er heel uit.
Ik liet ze altijd even in een bekertje zwemmen en ze zagen er volledig en intakt uit ;)
Ligt er misschien ook aan hoe je ze eruit haalt :-\
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door