Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door JoyceW
#555970
Deze zomer ga ik met mijn 5 honden naar de Belgische Ardennen, alle 5 zijn ze sinds ze bij mij wonen niet meer geent, maar vor Belgie is een rabies enting verplicht. Ik heb al met mijn dierenarts overlegd dat ze de 2-jarige rabies enting krijgen. Alle honden zijn gezond, ik voer ze carnibest, barf en farmfood, ze hebben een goede conditie en zijn ondanks hun oudere leeftijd (3 van 11, 1 van 10 en 1 van 4) nooit ziek.

Nu gaan ze 6 juni dus voor de rabies enting en ik vroeg me af of er mogelijkheden zijn waarbij ik de eventuele bijwerkingen van de rabies kan verminderen? Verder heb ik ook een ontzettende waterrat en ik twijfel of ik hem ook nog de Weil enting moet geven. Het is een Cocker Spaniel van ongeveer 11 jaar, maar dat is helemaal niet aan hem af te zien. Hij is volgens zijn trimmer echt goed gespierd en hij is echt nooit ziek. Dus aan de ene kant zou dat een reden zijn om hem niet tegen Weil te laten enten, aan de andere kant denk ik dat hij omdat hij zo gezond is weinig last van bijwerkingen zou hebben en ik weet niet hoe groot de kans op Weil in de Belgische Ardennen is.

Wat zouden jullie in mijn geval doen?
Door Lil
#556031
Moeilijk te zeggen ,ik laat wel Weil enten, omdat het water in de beek hier niet altijd even lekker is en ik niet altijd optijd mijn hond teruggeroepen heb (ik wel, maar de buren en mijn vader niet als ze met hem gaan wandelen).
Gebruikersavatar
Door chooky
#556244
dutchgirl schreef: Deze zomer ga ik met mijn 5 honden naar de Belgische Ardennen, alle 5 zijn ze sinds ze bij mij wonen niet meer geent, maar vor Belgie is een rabies enting verplicht. Ik heb al met mijn dierenarts overlegd dat ze de 2-jarige rabies enting krijgen.
De rabies van nobivac is drie jaar geldig!!!!!!

Verder zijn er inderdaad wat dingen die je kunt doen om evt nadelige gevolgen te verminderen, maar ik moet nu eigenlijk rennen naar mijn werk (moet anderhalf uur djembeles geven). Ik zal straks nog even voor je zoeken en schrijven, maar er zullen vast nog meer mensen reageren.
Door Lizzy
#556245
Wat je wel en niet moet enten: daar kan ik je niet over adviseren. Maar, over de ziekte van Weil zijn al zoveel onderwerpen geweest op Barfplaats: ik raad je aan deze even door te nemen. Ter ondersteuning weet ik eerlijk gezegd niks. Ik heb alles (wat bekend staat om z'n ondersteunende werking) geprobeerd zonder enig resultaat. Ik ben bang dat het kiezen is uit twee kwaden: enten en eventueel reacties behandelen (met daarvoor geschikte hom. middelen). Of niet enten en het risico lopen dat... "Vroeger" werd Thuja (hom. middel) aangeraden, maar inmiddels is me wel duidelijk dat dit een te algemeen middel is. In vele gevallen voorkomt dit geen enting-reactie, vrees ik........
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 24 mei 2006, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door