Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Dani05
#554985
Omdat onze Dani nogal kieskeurig is ben ik op advies afgegaan van een aantal tipgevers op deze site en op het advies van Corine Bunschoten (Carnibest). Ik gaf onze Petit Brabancon al enkele maanden Carnibest Lam/rijst maar op een dag trok Dani zijn neus er voor op. Ik begon te twijfelen of het aan de loopse teefjes in de buurt kon liggen of dat onze reu uit kieskeurigheid wel eens een ander smakie wilde proberen omdat hij wel zonder moeite rauw runderhart naar binnen werkte. Het was dus kieskeurigheid ! Naast de variant lam/rijst heb ik nu 2 varianten erbij genomen, CB natuurvoer en CB kip/rijst. In combinatie met CB lam/rijst gaat het werkelijk fantastisch. Dani vreet weer in raptempo zijn bak leeg. Nogmaals bedankt allemaal. Wij zijn zeer enthousiast over Carnibest.
Laatst gewijzigd door Dani05 op ma 22 mei 2006, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#555113
Ja afwisseling kan inderdaad wel eens werken, geweldig dat Dani weer zo goed eet.
Mila is hier ook een slechte eter en door het geven van grotere stukken vlees/bot blijkt ze er veel meer plezier in te hebben. Misschien ook iets voor jou?
Door tieneke
#555193
[quote="Dani05"]
omdat hij wel zonder moeite rauw runderhart naar binnen werkte.
[/quote]
Misschien een paar maaltijden per week zelf samenstellen volgens de keuze van je hond ;)
Door Dani05
#555728
Ik heb pas geleden wat kippennekken bij m'n bestelling genomen, maar ik heb eigenlijk nog niet het lef om er één te geven. Ik ben een beetje bang dat Dani zich erin verslikt. Ik kreeg wel een tip om de kippennek eerst plat te meppen met een hamer en dan uit de hand te voeren. Ik denk dat ik hier binnenkort toch maar eens mee ga beginnen. Ik heb ook aan een knarsbeentje van een kalfsrib gedacht, misschien ook een optie.
Door Dani05
#556430
Bedankt namens Dani voor jullie lieve reacties op de foto. De kippennek ligt nu in de koelkast langzaam te ontdooien, morgen geef ik hem. Ik hou jullie op de hoogte hoe het is gegaan.

Groetjes,

Rob
Door amiwoods
#556797
[quote="Truus"]
Met platgeslagen kippennekken kan eigenlijk niks fout gaan hoor. Ookal slikken ze het in 1 keer in, dan is er nog niks aan de hand. Gewoon geven ;).
[/quote]

mij pup wil die ook in 1x doorslikken , sla ze helemaal plat, ik moet er echt bij blijven staan tot het op is want hij stik er iedere keer in.
met jonge honden vindt dat je toch wat voorzichtiger moet zijn.
ik houdt het even vast tot hij de helft op heeft en dan mag ie het laatste stuk.
Door tieneke
#556933
[quote="amiwoods"]
mij pup wil die ook in 1x doorslikken , sla ze helemaal plat, ik moet er echt bij blijven staan tot het op is want hij stik er iedere keer in.
met jonge honden vindt dat je toch wat voorzichtiger moet zijn.
ik houdt het even vast tot hij de helft op heeft en dan mag ie het laatste stuk.
[/quote]
De nollebakmonsters rossen echt haast alles naar binnen zonder te kauwen en kippennekken koop ik zelfs niet meer(zuigen ze zo naar binnen ::)),ipv dit geef ik eendennekken maar ja de barfvarkens zijn wat groter dan een klein hondje he?
Kan me goed voorstellen dat je toch voorzichtig bent ;)
Door Dani05
#556946
Dani heeft vandaag z'n eerste kippennekkie gehad. Ik had 'm goed platgemept met een hamer. Tijdens het voeren heb ik het nekkie vastgehouden, dat ging prima. Hij vond het heerlijk en werkte het nekkie als een haring binnen een minuut naar binnen !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door