Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door chrisje
#554736
Ons oudste Am. Staffie van 13 jaar en 7 maanden was al enkele dagen niet meer de oude. Ze liep wat moeilijk en ik dacht dat dit aan de arthrose lag. deze ochtend was ze ineens fel achteruit gegaan. Ze kon niet meer lopen, kon nog met moeite blijven staan. Direct naar de dierenarts natuurlijk. Het probleem bleek in haar linker voorpoot te zitten. De dierenarts dacht eerst aan een ontsteking, omdat er qua gewrichten niet fout was. Na een echo van haar hart en nog wat onderzoeken blijkt het een trombose te zijn in haar poot. Ik had hier nog nooit van gehoord. Eén hartklep lekte ook een beetje, maar dit was eigenlijk te wijten aan lijtage gezien haar ouderdom. Nu heeft ze pilletjes gekregen voor haar hart Fortekor. Voor de trombose heeft ze niets gekregen, want bloedverdunners zouden bij honden niet voldoende werken. Nu is het afwachten geblazen. Daarjuist kon ze toch al (mankend) wat lopen. maar ze rust wel veel.
Laatst gewijzigd door chrisje op ma 22 mei 2006, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#554745
Poeh schrikken zeg!
In ieder geval heel veel sterkte!
Door Lizzy
#555103
Jeetje, is dit schrikken! Trombose... enig idee hoe dat ontstaat bij honden? Sterke met jullie meiske!
Door Jolly
#555526
he ik wist helemaal niet dat honden ook trombose konden krijgen.

heel veel sterkte met julie oldtimertje :-*
Door Mevroi Kruim
#555759
Jeetje, da's schrikken!
Ik heb mijn kat Flip verloren aan trombose. Die had een slecht hart (erfelijk, hij was pas 6) en hij kreeg op een gegeven moment een groot stolsel in zijn grote lichaamsslagader, net op het punt waar die in 2en splitst om naar de achterpoten te gaan. Helaas had hij zich van narigheid in de bosjes verstopt en kwamen we er pas een dag later achter. Tja, toen was het iig te laat, zijn achterlijf was al helemaal koud en afgestorven dus het was einde verhaal :'(
Door Lizzy
#555962
Zouden flinke hoeveelheden visolie niet kunnen helpen in deze situatie?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door