Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#555703
Is het een goede combi(komen ze niks te kort) als ik 's morgens Carnibest geef en 's avonds een kippenvleuge of kippennek? Af en toe eens wat lamsrib, eten ze alleen het vlees van. Dus eigenlijk 's morgens KVV en 's avonds variatie in BARF.
Door *Robin*
#555762
je kan er ook wat spiervlees geven bijv. kalkoen lam konijn enz. er zit in CB al bot dus ik zou niet elke dag een rmb geven, lekker wat vlees wat niet in de CB zit dan is er niks aan de hand ;)
Laatst gewijzigd door *Robin* op di 04 jul 2006, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#555803
Ik zou inderdaad ook avonden doen met spiervlees zonder bot, in de cb zit ook al bot dus hoef je niet iedere avond een rmb te geven.
Door Loeka
#555936
Euh, spiervlees.... :-[ Dat is dan toch ook het vlees wat aan de lamsribben zit? De ribben zelf eten ze niet. En riblab denk ik ook? En lamshart lusten ze heel graag.

Gewoon elke keer wat anders dus eigenlijk? (misschien straks ook een muisje, hamsters dat trek ik niet hoor :-X)
Laatst gewijzigd door Loeka op wo 24 mei 2006, 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#555941
Loeka schreef: Euh, spiervlees.... :-[ Dat is dan toch ook het vlees wat aan de lamsribben zit? De ribben zelf eten ze niet. En riblab denk ik ook? En lamshart lusten ze heel graag.
Ja het vlees aan de ribben is spiervlees en een riblap ook (al het vlees dat het skelet bekleed is spiervlees)
Hart is orgaanvlees maar dat kun je best een keer geven omdat hart een goeie taurine bron is.
Gewoon elke keer wat anders dus eigenlijk? (misschien straks ook een muisje, hamsters dat trek ik niet hoor :-X)
Muisje kan inderdaad ook en ik zie een hamster ook nog niet zo zitten, hoewel het natuurlijk gewoon een vette muis zonder staart is ;D
Door Supermax
#556211
Nu er toch al een soortgelijke vraag wordt gesteld, hang ik die van mij er even bij aan ;).
De oudste kat van mij krijgt af en toe 1 of 2 eendagskuikens (de andere twee poezen eten dat nog niet) en daarnaast gewoon de hondenCB.
Kan dit dan erg kwaad of valt dat wel mee?
Groetjes,
Mieke
Door *Robin*
#556226
kuikens is een compleete maaltijd dus dat vult de CB weer aan en eigeel is erg gezond en daar zit zo'n kuiken vol mee dus volgens mij is dat prima. ;)
Door Loeka
#556346
Wat ik alleen erg lastig blijf vinden van BARF is hoeveel je moet geven. Hier schreeuwen ze altijd moord en brand ook al hebben ze net een kilo CB per kat op :o Dat is dus geen maatstaf. Geef een ik een vleugel per kat of... Hoeveel lamshart? Eigenlijk doe ik maar wat :P
Door *Robin*
#556580
ik ook hoor ;)
de ene dag eet hij 200 gr vlees en een kuiken en de andere dag 2 nekken en 1 kuiken en dat komt nog niet in de buurt van een halve duif en een kuiken dus ik knoei ook maar wat aan.

ik ben door m'n muizenspul heen en maak nu al m'n vlees op zodat ik binnenkort in kan slaan :P

ik heb al mijn vleessoorten gewogen op 100 gr per zakje dat is wel handig dat is ong. 1 maaltijd en 's avonds wat anders.
de ene dag eet hij meer dan de andere 8)
Door Bernadette
#556609
Robin86 schreef: kuikens is een compleete maaltijd dus dat vult de CB weer aan en eigeel is erg gezond en daar zit zo'n kuiken vol mee dus volgens mij is dat prima. ;)
Let op de calciumbron he van kuikens! Kuikens is een prima aanvulling in mijn ogen, maar kan niet volstaan als volledige maaltijd.
Door *Robin*
#556619
Bernadette schreef: Let op de calciumbron he van kuikens! Kuikens is een prima aanvulling in mijn ogen, maar kan niet volstaan als volledige maaltijd.
ik bedoelde ook aanvulling :-[ in CB zit al bot dus hoef je dat niet bij te voeren ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door