Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door - Judith -
#555578
Echt medisch is het niet natuurlijk, maar ik vroeg me het volgende af: hebben er meer mensen ervaring met Barfende honden waarvan de nagels enorm snel groeien??

Ik moet verdorie elke twee weken met de knipperd in de weer >:(. Het lijkt wel of die beesten dagelijks met de poten in de Pokon zitten ;D. Nu lopen ze weinig op een harde ondergrond, maar toch: het is écht opvallend hoe snel de nagels groeien...
Laatst gewijzigd door - Judith - op di 23 mei 2006, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mutsie
#555619
Ik heb 1 hond waarvan de nagels snel groeien, maar dat is een symptoom van haar leishmania.

De rest heeft het niet.
Nu graven ze veel, dus ze worden vanzelf korter.

Die zijnageltjes moet ik wel geregeld knippen.

Karin
Door Audrina
#555623
Heb het hier ook bij alle 3. We lopen ook niet vaak op harde ondergrond, dus slijten de nagels bijna niet. Hier gaan ze ook elke 2 a 3 weken " onder het mes". ;)
Door Lizzy
#555680
Ik heb hier drie honden waarvan ik er bij 2 nooit nagels hoef te knippen (behalve de zij-nagels). Bij 1 wel met regelmaat. Onze Sling. Haar nagels groeien niet bovenmatig hard maar slijten blijkbaar, door de stand van haar pootjes, minder snel af. Tenminste, dat denk ik. Leo denkt dat de nagels van haar sneller groeien... Naaah, schiet je lekker wat mee op, met dat antwoord van mij ;D
Door Truus
#555689
Van beiden moeten we regelmatig de nagels knippen. Voor de stand van de poten is het hier wel nodig.
Zou het ook niet komen, omdat ze veelal op een zachte ondergrond lopen?
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#555717
Ja, dat is natuurlijk een belangrijke factor. Maar na twee weken kan ik weer een halve centimeter van die nagels afknippen, en dat vind ik best veel...
Door Truus
#555719
Judith van Sam schreef: Ja, dat is natuurlijk een belangrijke factor. Maar na twee weken kan ik weer een halve centimeter van die nagels afknippen, en dat vind ik best veel...
Dat is inderdaad wel erg veel :-\
Door Cathelijn
#555720
Dat lijkt me ook erg veel. Jonas zijn nagels moet ik allemaal knippen maar er zit toch wel een week of 8 tussen de knipbeurten. Nou wacht ik wel zo lang mogelijk, maar toch.
Alleen zou ik echt niet weten waar dat verschil in groeisnelheid vandaan zou komen.
Door Lizzy
#555722
Judith van Sam schreef: Ja, dat is natuurlijk een belangrijke factor. Maar na twee weken kan ik weer een halve centimeter van die nagels afknippen, en dat vind ik best veel...
Dat is zeker veel... Ik knip bij Linga eerder mm eraf. En ik heb ook het idee, naarmate ze ouder wordt, dat het steeds minder vaak nodig is. Vreemd! Ik zal eens denken en speuren. En bij beide honden dus?
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#555726
Lizzy schreef: En bij beide honden dus?
Yup! En bij Sam eigenlijk nog erger dan bij Bruin... Zelfs de intensieve fietstraining voor de UV-proef deed daar niets aan af... :-\

Het is natuurlijk geen probleem, maar ik ben zo benieuwd hoe 't komt. En bovendien is het voor beide stippels niet de allergrootste hobby van hun leven, nagels knippen.
Door Elise
#555738
Die van Fieps groeien ook zo hard, en die moet ik dus ook vaak knippen. Ze slijten bij haar ook anders dan bij de Spijker, die knip ik namelijk nooit (gaat ie gillen :o).
Beide honden lopen dezelfde rondjes, dus bij de een slijten de nagels blijkbaar harder dan bij de ander.
Door Jolly
#555740
Klinkt misschien gek, maar ik heb altijd geleerd en zelf ook gemerkt bij mijn cavia's en konijnen dat als je steeds de nageltjes blijft knippen, ze steeds sneller gaan groeien.

Zou dat misschien ook gelden voor honden?
Door *Natasja*
#555745
Elise schreef: Die van Fieps groeien ook zo hard, en die moet ik dus ook vaak knippen. Ze slijten bij haar ook anders dan bij de Spijker, die knip ik namelijk nooit (gaat ie gillen :o).
Oww, ik heb hier ook zo'n jankerd. Als je nog maar naar zijn nagels wijst, begint hij al te loeien. Maar eerdaags moet hij er toch echt een keer aan geloven...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door