Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#554517
Van het weekend kreeg Beau een eendepoot; toen hij het bot kraakte klonk het heel hard. Heb het toen even gecheckt en voor mijn gevoel voelde het bot ook vrij hard/scherp. Regelmatig kreeg hij kippenpoten en die zijn volgens mij lang niet zo hard als eendepoten. Kan het kloppen dat eendepoten over het algemeen harder zijn dan kippenpoten?
Door bas rouge
#554524
Dat is mijn ervaring ook, dat eend harder is dan kip. De eendenpoten die ik koop, daar heeft Bolke meer moeite mee dan met die van kip. Hij krijgt nu dan ook eendennekken, die gaan wel goed. Bij de grote honden merk ik geen verschil.
Door BellaRico
#554526
Het gekraak klinkt hier ook harder dan bij kip, maar ze hebben beiden geen problemen met het kraken of het verteren van deze botten.
Door Cindy de Wolf
#554527
Ook hier dezelfde ervaring, eend is harder en mijn halve roedel lust het niet. Nou ja dan niet, dan krijgen die vaak CB of wat anders.

Cindy
Door Lizzy
#554577
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die ervaring niet heb... Maar, dan geef ik misschien altijd jonge eend? In ieder geval smikkelen ze het hier zonder problemen op.
Door Happy Tail
#554741
hier zijn de eendenpootjes ook harder, maar de kip die wij voeren is eigenlijk geen kip, maar volgens mij heet deze officieel nog kuiken.
Door Slot
#554885
De eendenpoten die ik een keer had waren knoerhard. Alleen mijn Bull met zijn krachtkaken had er geen moeite mee.
Door Lieve 14
#555055
ik heb niet alleen de indruk dat de botten harder zijn, Benjo heeft ook veel meer moeite om het vlees van het bot te krijgen...hij lust het nochthans want als ik het vlees er na een half uur afdoe eet hij het direct op...

Ik was echt een beetje teleurgesteld :-\, dacht van nog een vleessoort bij gevonden te hebben maar na 4 keer proberen geef ik het op...hoe hard hij ook zijn best doet hij krijgt het er echt niet af en dan zwijgen we over het kraken nog ...met konijn,kalkoen,kip enz heeft hij geen enkele moeite...ligt het mss aan het feit dat het een klein hondje is ???geen idee...
Door Jojo
#555543
hmm, ik heb laatst bij het slachthuis een bevroren in mootjes gezaagde (stukken van rond de 200 gram) eend meegenomen. In sommige stukken zaten botstukken die rond waren met een doorsnede van een anderhalve cm, gevuld met merg. Net pvc-buisjes voor de electra. De omhulling was idd best hard en scherp maar alles is prima verteerd. Wat waren dat nou voor botjes, want het was alleen een romp, dus zonder poten en kop ???
Door roefus
#555550
Volgens mij is er veel verschil in soorten eend.
En ook in grootte.
De eendenpootjes van Islam Center bijvoorbeeld, zien er heel anders uit dan de eendepoten van de (hele) eend, die ik op de markt koop.
Ik vind overigens beide niet echt hard.
Wel harder dan kippenbout.
Door tigger
#555631
Hoe zit het eigenlijk met de leeftijd van de eenden? Want idd kippen in Nederland zijn volgens mij over het algemeen kuikens, dus dan zijn de botten zowiezo zachter. Maar als de leeftijd voor het slachten bij eenden variabel is, dan zou dat misschien een verklaring kunnen zijn voor de verschillende hardheid van de botten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door