Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door charmed
#555084
Hallo,

Ik heb even een vraagje, een van onze sheltiedames is enkele jaren geleden bang geworden voor knallen, omdat de jeugd het leuk vond van september tot begin januari vuurwerk onder ons raam te gooien.

Sindsdien is Whisper bang voor knallen, eerst was het alleen vuurwerk, maar het laatste jaar is ze ook vreselijk bang voor onweer geworden, zo bang dat ze staat te stuiteren op haar pootjes van het trillen, weet iemand nog een veilig middel waardoor ze direct rustig wordt?

Ik heb nu al geprobeerd Bach Bloesem Rescue Remedi, maar dat helpt niet en Relax van Sanal werkt ook niet gelijk, dat moet je een aantal dagen van te voren al geven, maar ja dat weet je met onweer dus nooit :o(

Als iemand tips heeft hoor ik het graag. Ze beeft zo enorm dat je de hele bank voelt trillen en als ze op dr pootjes staat, dan trillen die van de grond af :(

Gr. jacqueline
Door ~Joke~
#563296
Wat jammer dat rescue niet helpt. Kyra was ook zo ontzettend bang voor vuurwerk en onweer.

Ik gebruik de rescue spray en spuit 3-4 keer in haar bek.
Op een gegeven ogenblik toen dat niet voldoende hielp heb ik haar op schoot genomen als ze bij me stond te bibberen en te hijgen. Ik aai haar verder niet maar het feit dat ze op schoot zit kalmeerde en sterkte haar toch.
Oudejaarsavond brengt ze tegenwoordig slapend door ;)
Door "inge"
#565416
Zielig is dat he, als ze zo bang zijn. Onze Richa vindt het ook heel eng.Gek genoeg is ze dan buiten in de ren rustiger dan binnen. soms geef ik haar ook Rescue,maar dat helpt niet echt.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door