Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#554869
Ja het is weer eens zover. Superzeurdoos Joris wil geen groente eten! :-X :-X :-X >:( Echt helemaal niets, ik heb het inmiddels 4 verschillende dagen geprobeerd, afwisselend met huttenkase, tartaar, tonijn uit blik en ei, maar ho maar! Hij eet het niet. Als klap op de vuurpijl weigert hij vervolgens ook zijn gewone vlees te eten als ik hem dus eerst groente met toevoeging geef.

Ik begin een beetje radeloos te worden, want Joris heeft domweg geen kilo's over en hij heeft nu dus al 2 dagen echt weinig gegeten. Bij Joep hielp het destijds heel goed om het weg te nemen en niets anders te geven. De volgende dag wou hij het dan maar wat graag eten..... Joris is duidelijk van de langere adem. Als ik het niet wil, DAN WIL IK HET NIET!!!! :-X

Nu heb ik in deze portie groentemix knoflook verwerkt en het lijkt (maar misschien bedenk ik dat maar) wel alsof Joris dat niet lekker vindt. De vorige groentemixen deed hij ook wel moeilijk, maar duidelijk niet zo extreem als nu. Kan knoflook een oorzaak zijn?

En wat is een mooie groentemix om mee te beginnen als de hond heel moeilijk doet over groente?
Door Slot
#554879
Dan geef je gewoon geen groentemix. Mijn honden eten ook geen groentenmixen meer. Ik vind dat niet nodig. Mijn honden eten wel af en toe kiemen.
Je zou ook fytomix van Bibi kunnen geven. Dat wordt meestal wel goed gegeten.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#554881
Heb je al eens geprobeerd of hij wel gekookte groentes wil eten?
Is altijd nog beter als helemaal niets!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#554891
Dat heb ik nog niet geprobeerd Marjolein, domweg omdat ik er niet aangedacht heb en we eigenlijk nooit groentes overhouden.

V.w.b. geen groentemix meer geven. Ik heb een tijdje helemaal geen groente gevoerd en toen begonnen ze allebei weer grassen en gewassen te eten. Joris eet trouwens nog steeds van die lange grassprieten, is voor hem echt uitzonderlijk . Joep doet dat ook maar van hem ben ik het wel gewend. Soms lijkt het wel alsof Joris Joep domweg imiteert.

En er echt helemaal mee stoppen kan ik altijd nog. Want als ik Joris CB geef eet hij het wel op en daar zit toch ook groente in.

Ik denk dat ik maar weer eens helemaal van voor af aan ga beginnen. Dory heeft me ooit geadviseerd om met hele kleine beetjes te beginnen. En nu denk ik dus: een heel klein beetje is beter dan helemaal niets.
Door Slot
#554897
Pauline schreef: Dat heb ik nog niet geprobeerd Marjolein, domweg omdat ik er niet aangedacht heb en we eigenlijk nooit groentes overhouden.

V.w.b. geen groentemix meer geven. Ik heb een tijdje helemaal geen groente gevoerd en toen begonnen ze allebei weer grassen en gewassen te eten. Joris eet trouwens nog steeds van die lange grassprieten, is voor hem echt uitzonderlijk . Joep doet dat ook maar van hem ben ik het wel gewend. Soms lijkt het wel alsof Joris Joep domweg imiteert.

En er echt helemaal mee stoppen kan ik altijd nog. Want als ik Joris CB geef eet hij het wel op en daar zit toch ook groente in.

Ik denk dat ik maar weer eens helemaal van voor af aan ga beginnen. Dory heeft me ooit geadviseerd om met hele kleine beetjes te beginnen. En nu denk ik dus: een heel klein beetje is beter dan helemaal niets.
In dat geval is de fytomix van Bibi of de kruidenmix van Carnibest een goed alternatief. Gekookte groente worden vaak ook beter gegeten.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#554907
Fyto- of kruidenmix is toch gewoon de inhoud van de pens? Ik heb namelijk altijd megavuile pens, waar nog behoorlijk wat inhoud inzit en die krijgen ze altijd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#554909
Misschien ligt het aan de groentes die je gebruikt? :-\ Ik doe er hier in ieder geval altijd worteltjes en rode bietjes doorheen, die vinden ze heerlijk en de rest eten ze er dan vrolijk bij op.
En anders dus zoals je zelf al voorstelde eerst maar eens kleine beetjes of gekookte groentes proberen.
Lastig hè, als ze in staking gaan... >:( sterkte ermee.
Door Femke
#554910
ja gekookte worteltjes eet zelfs zeurkont Loebas. Jammer dat ze gekookt zijn, maar rauwe groentes hoeft meneer ook niet.
Als ik ergens wat gekookte worteltjes door doe dan wil hij zich nog wel eens bedenken (soms....... :-\)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#554917
Tja ik denk zelf dat het toch ook wat te maken heeft met de knoflook, dat doe ik dus niet weer. Ik denk dat mijn volgende mix gaat bestaan uit:

wortel
courgette
bietjes
spinazie
tauge
peterselie

en daar laat ik het dan bij. Als dat nog niet lukt ga ik over op gekookte groente voor Joris.
Door Slot
#554982
Pauline schreef: Fyto- of kruidenmix is toch gewoon de inhoud van de pens? Ik heb namelijk altijd megavuile pens, waar nog behoorlijk wat inhoud inzit en die krijgen ze altijd.
Nou mooier kan niet. Als het echt niet lukt met de groentes dan gewoon daar bij blijven. Groentes zijn niet per se noodzakelijk voor een gezond menu. Je kan sowieso vaak vuile pens geven. Pens opzich is namelijk een hele complete maaltijd.
Door Antonia
#554984
Slot schreef: Nou mooier kan niet. Als het echt niet lukt met de groentes dan gewoon daar bij blijven. Groentes zijn niet per se noodzakelijk voor een gezond menu. Je kan sowieso vaak vuile pens geven. Pens opzich is namelijk een hele complete maaltijd.
Hier ben ik het niet mee eens. Pens is geen complete maaltijd. Als pens compleet was dan kunnen honden overleven op enkel en alleen maar pens en dat is dus absoluut niet zo. Pens is wel een waardevol onderdeel van een totaal menu.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#555012
Antonia schreef: Hier ben ik het niet mee eens. Pens is geen complete maaltijd. Als pens compleet was dan kunnen honden overleven op enkel en alleen maar pens en dat is dus absoluut niet zo. Pens is wel een waardevol onderdeel van een totaal menu.
Ik zou dus ook nooit alleen pens geven. Maar op het moment is Joris zo kieskeurig dat hij eigenlijk alleen alles van rund en kip eet. Ik geef ze eigenlijk maar 1x per 2 weken pens, maar ik ga dat nu opvoeren naar 1x per week. Kan nog eens proberen om daar de groente door te mengen, aan de andere kant ben ik bang dat hij dat dan ook niet meer wil eten.
Door 202Spots
#555033
Pauline schreef: Tja ik denk zelf dat het toch ook wat te maken heeft met de knoflook, dat doe ik dus niet weer. Ik denk dat mijn volgende mix gaat bestaan uit:
wortel
courgette
bietjes
spinazie
tauge
peterselie
en daar laat ik het dan bij. Als dat nog niet lukt ga ik over op gekookte groente voor Joris.
Knoflook kan idd wel de reden zijn dat ie 't niet lust.
ik zou broccolie in plaats van spinazie doen, en misschien 'n beetje andijvie erbij,maar verder zal 'n "normale"hond 't wel lekker vinden.
Anders ook gewoon licht gekookte groentes geven, en dan hoeft niet alles gepureerd te zijn maar kan ik kleine stukjes blijven.
Had je al geprobeerd om beet je rauw of gekookte lever door de groenten te doen?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#555050
202spots schreef: Had je al geprobeerd om beet je rauw of gekookte lever door de groenten te doen?
*fluisterstand*daar is ie ook al helemaal niet gek op*/fluisterstand*
Door Slot
#555059
Antonia schreef: Hier ben ik het niet mee eens. Pens is geen complete maaltijd. Als pens compleet was dan kunnen honden overleven op enkel en alleen maar pens en dat is dus absoluut niet zo. Pens is wel een waardevol onderdeel van een totaal menu.
Omdat de calcium/fosfor verhouding in pens precies goed is kan je pens zien als een complete maaltijd binnen je menu. Dat wil dus niet zeggen dat je je hond elke dag alleen pens moet geven. Barfers houden van afwisseling toch! Als er dus ook nog eens veel maaginhoud is blijven zitten dan heb je meteen je groentemix. Als je hond per se geen groentes wil eten dan zou ik het daar bij laten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door