Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bogie
#541104
Hallo,

Mijn 2 collies hebben regelmatig diaree. Die is dan gelig van kleur.

Ik ben sinds een paar maanden overgestapt op Energique, wat ook een natuurlijk vleesproduct is. Het is wel een heel stuk minder geworden, maar ze hebben er toch nog regelmatig last van.

Zijn er mensen die ook collies hebben en die dit probleem kennen? En nog belangrijker natuurlijk, wat ze er aan hebben gedaan?

Is Barf hier ook een oplossing voor?

Groeten.
Door Ike
#541136
Tja, heel herkenbaar (zie medisch), de ontlasting is niet persee geel van kleur bij Ike, ben vorig voorjaar overgestapt van brok naar Bibi, later nog wat andere merken geprobeerd (energieque nr1 ging het best), vorig jaar na de zomer overgestapt op zelf samenstellen, ging een poos goed maar Ike heeft toch met regelmaat een keer in de paar maanden een keer diaree, maar het is toch heel wat minder vaak dan toen hij brokken at! Toen had hij regelmatig last van dikke-darm ontsteking (veel slijm en bloed bij de ontlasting en toen was het wel vaak geel) en had hij regelmatig AB, nu id het meestal op te lossen door hem okugest te geven en ik geef hem bij diaree ook een poos probiotica ;)
Laatst gewijzigd door Ike op di 02 mei 2006, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bogie
#541765
Geen idee wat dat is, Bibi.
Ik gebruik Energique nr. 4; dat is speciaal voor o.a. darmproblemen. Ze vinden het wel heel erg lekker, dat scheelt. Het zijn namelijk vreselijk verwende mannetjes! ;D
Door Ike
#542330
Bibi is net als Energieque een merk kvv (kompleet vers vlees), na de Bibi heb ik ook een poosje energieque gegeven, eerst nr 4 en toen nr 1, de lam-rijst versie is vetter dan de energieque nr. 1 en mijn hond deed het stukke beter op nr 1 ook al had hij darmproblemen! ;)
Door Jesse1
#543083
Jesse had de laatste dagen ook last van diaree maar na een tip van het gebruiken van Okugest heb ik mijn manlief ff opgebeld of hij dat ff bij de da wilde meenemen, heb ze gister voor het eten een tabletje gegeven en gisteravond wat later. en promt ze had vanmorgen geen diaree meer, ha dik dit maar jaren eerder geweten ;D nuheb ik het in ieder geval in huis, altijd handig voor honden of kids of voor jezelf natuurlijk ;D
groetjes miranda
Door Lil
#543204
Wat bij mij helpt is zelf samenstellen, dan weet je wat je hond krijgt en kun je uitzoeken waarvan ze diarree krijgen (ze dus slecht verdragen) en waarvan niet.

Okugest helpt goed en ik zou ook voor een goede probiotica zorgen!
Door Bogie
#554595
Ga nu so wie so over op Energique nr. 1, misschien dat het dan beter gaat.

In ieder geval bedankt voor de reacties.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door