Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door charmed
#554486
Hoi,

Het ging heel goed met Ylanie en dat doet het nog steeds. Toen het zo warm was heeft ze 2 x een half dagje gehad dat ze wat dunne ontlasting had. Dit hebben we gewoon aan de warmte toegeschreven.

Helaas had Ylanie vanmorgen ook weer dunne ontlasting, gelukkig komt het er niet uitspuiten zoals voorheen. Toch vraag ik me af, hoe dat nu kan komen.

Ze heeft natuurlijk een heel jaar lang ernstige diarree gehad. En ik vraag me af of het hier nog wat naweeen van zijn, dat als ze een keer iets te koud krijgt of zo dat ze dan meteen diarree krijgt. Mocht het wat koud aanvoelen dan doe ik er altijd wat warm water bij haar over omdat ik bang ben dat ze anders weer aan de diarree komt.

Wel jammer dat ze weer af en toe diarree heeft, maar het is veel minder hevig en heel kortdurend gelukkig. IK hoop maar niet dat ze weer problemen krijgt.

Gr. jacqueline
Door Lizzy
#554572
Het kan natuurlijk dat ze een virusje heeft opgelopen. En honden die heel zwakke darmen hebben, hebben dit soms hun hele leven en soms duurt het hele lange tijd voordat je kunt zeggen "ja, nu heeft ze minder snel diarree, ook al heeft ze iets verkeerds gegeten". Geef je nog probiotica?
Door charmed
#554671
Als het een virusje was, zat het niet zover uit elkaar. Dus dat zal het wel niet zijn.

Ik denk zelf ook dat ze toch iets sneller aan de diarree/dunne is dan de anderen omdat ze juist zolang met problemen heeft gelopen. Ik blijf duimen dat het niet weer zo erg wordt als ze het had.

Pro-biotica geef ik al lang niet meer, want dat haalde bij haar niets uit. Ze bleef net zo ernstig aan de diarree als anders. En daarbij vind ik Pro-biotica ook schrikbarend duur. Ik had voor haar 2 potten dat koste mij 100 euro :( en aangezien ik nog meerdere honden heb die medicijnen nodig zijn vind ik dat toch te duur. Onze medicijnen (alleen de noodzakelijke medicijnen) zijn al 300 Euro per maand voor de oudere dames.

Ze heeft maar af en toe een beetje dunne ontlasting en daartegenover die probiotica waarvan ik niet weet of het haar zal helpen, vind ik dat wel duur.


Lizzy schreef: Het kan natuurlijk dat ze een virusje heeft opgelopen. En honden die heel zwakke darmen hebben, hebben dit soms hun hele leven en soms duurt het hele lange tijd voordat je kunt zeggen "ja, nu heeft ze minder snel diarree, ook al heeft ze iets verkeerds gegeten". Geef je nog probiotica?
Door charmed
#554678
moet zijn 300 per 2 maand. ;) iets anders maar nog heel erg veel geld :(
charmed schreef: Onze medicijnen (alleen de noodzakelijke medicijnen) zijn al 300 Euro per maand voor de oudere dames.
Door Lil
#554746
ik bestel altijd probiotica speciaal voor honden.
www.hondenshop.nl
Sana vesta, 12 euries voor 250 gram. Ik vind dat het bij Boris onmiddellijk helpt. Hopelijk helpt het bij jou ook. enne het kost heel wat minder ;)
Door charmed
#554887
dat is veel beter betaalbaar ;) Bedankt voor de tip

gr. jacqueline
Lil schreef: ik bestel altijd probiotica speciaal voor honden.
http://www.hondenshop.nl
Sana vesta, 12 euries voor 250 gram. Ik vind dat het bij Boris onmiddellijk helpt. Hopelijk helpt het bij jou ook. enne het kost heel wat minder ;)
Door Lizzy
#555650
Ik liep vandaag te denken he.... Is slippery elm oftewel boombastmeel niks voor jouw hond? Dit spul helpt bij het verbeteren van de spijsvertering en heeft een regulerende werking op de darmen. Op dit moment is het zelfs in de aanbieding bij de Tuinen! Volgens mij iets van 4 euro ofzo voor 60 capsules.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door