Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jon
#554136
Eergisteren de vriezer (eindelijk) ontdooid. Hij was geheel leeg gegeten dus gisteren nieuwe voorraad ingeslagen. Weinig tijd, dus bij mijn 'vaste' wat duurdere islamitische slager en als extraatje bij de poelier een jong haantje meegenomen.
Gisteren vond ik het geitenvlees al wat droog, maar t rook wel ok dus wat bij de ribbetjes gegeven. Vannacht heeft Lhaki erg gespuugd. At wel weer lekker een flink deel van het haantje op.
Toen ik voor het vriezer-klaar maken het vlees uitpakte kwam mij een vieze lucht tegemoet. Bleek het half pond rund te zijn dat her en der groen/zwart was uitgeslagen. Natuurlijk linea-recta de kliko in. De rest van het vlees (lam, kip, geit en ribben enzo gewoon gesealed en ingevroren. Vanavond heb ik Lhaki lam gegeven en zo'n 20 minuten later spuugt hij de hele boel eruit. Echt alleen het avondeten niets van het haantje van vanmorgen.
Ik vraag me af of ik wel 'vers' vlees heb meegekregen en vertrouw dus nu niets meer van wat er in de vriezer ligt. Ben ook wel wat >:( >: want ik moest voor nog geen 4 kilo meer dan 25 euro betalen. Vind ik voor een keertje geen ramp maar dan wil ik wel waar voor mijn geld. Het is trouwens niet de eerste keer dat ik van deze slager iets weg moet gooien en het lijkt wel of hij steeds duurder wordt.
Maar goed wat zouden jullie met het wel ingevroren vlees doen????
Laatst gewijzigd door jon op vr 26 mei 2006, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#554159
Voor 25 de 4 kilo mag je gewoon vers vlees verwachten. Dit zijn geen "hondenprijsjes" en al zou ik een hondenprijsje betaald hebben hoef ik nog geen groen uitgeslagen vlees te krijgen. Ik zou het zaakje uit de vriezer halen en er mee terug stappen naar de betreffende slager en om nieuw vragen.
In het ergste geval zou ik een klacht indienen bij de VWA.
Door jon
#554278
Afgezien van het feit dat ik morgen en deels overmorgen moet werken en dus gewoon geen tijd heb om terug te gaan, ben ik gewoon een domme tuthoela aangaande dit soort dingen. Meestal neem ik mijn verlies en ga er NOOIT weer heen. Dat laatste is wel slim, maar het eerste wat minder. :-[ Na ja, k gooi alles maar de kliko in want ik heb geen zin om risico te lopen.
Door tieneke
#554371
Ik zou toch echt even langs deze slager langsgaan om reclame in te dienen.....zijn ze helemaal gek geworden voor zoveel geld!
Door Lizzy
#554392
Ik ging ook terug. Om te vragen of hij dit zelf ff op wil eten >:(
Door jon
#557545
Terug gegaan ben ik niet. Heb wel alle bij deze slager gekochte waren de kliko ingemie..... >:( >:( en ben van de week vol goede moed opnieuw gaan zoeken. Bezocht de markt en vijf verschillende islamitische slagers en kwam thuis met ruim 6 kilo vlees en vleesbotten (lams en rundvlees en lams,kalfs en geitenrib (alles mooi bevleesd), kippenek,karkas en vleugels en wat magen. En wat het leuke is................ Lhaki heeft zowel de geite- als de kalfsrib gegeten wat dus een fikse uitbreiding van zijn bot-menudeel is. Ik geloof het nu pas hoor dat er superzachte geiteribben zijn. ;)
Mijn gemiddelde kiloprijs lag nu op 3,80 en dat is misschien niet supervoordelig maar voor mij wel een hele vooruitgang. Dus ik ben blij met het resultaat van mijn strooptocht ;D
Door Lizzy
#557553
Kijk!!!!!!! DIT begint er op te lijken! Joh, ik kan begrijpen dat je heel blij bent met deze voorruitgang! En geef jezelf nog 1 jaartje en dan zit jij ook voor een gemiddelde kiloprijs van 2 euro 8) ;D!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door