Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door dunja
#554271
Hoi, Hoi,

Had vd week frontline voor mijn pup Dunja opgehaald, en haar ingespoten. Toevallig las ik diezelfde dag een stukje over frontline hier op bp. Als een raket heb ik haar onder de douche gezet en afgespoeld. Weet niet of het nut heeft maar toch!! Maar nu is de vraag wat kan ik haar nu het beste geven tegen vlooien en teken, natuurlijke middeltjes dan. Heb wel op zoek index gezocht, maar heb zoveel gelezen dat het tolt en lang niet alles is gerelateerd aan mijn vraag. Wie weet raad?
Volgens mij heeft ze al wel wat vlooien, want ik dacht een poepje te zien. Maar weet t niet zeker. Overigs krijgen mijn katten geen vlooienmiddelen, en dat gaat tot nu toe goed.
Door tieneke
#554481
Zeer verstandig dat je de frontline niet meer gebruikt ;)
Als het voor vlooienbestrijding is kom je heel ver met natuurlijke middeltjes,teken is toch een verhaal apart.
Heb biologische druppels en spray maar helemaal voorkomen :-\
Ik moet erbij zeggen dat wij deze periode niet in het bos lopen,het sterft er hier van(Tsjechie)en ook de kans dat je zelf besprongen wordt is heel groot.
Eva(onze vriendin)had afgelopen week in hun bos 2 teken opgelopen,1 in haar hals en 1 op haar bovenarm :-XEen andere vrouw in haar gezelschap had er 1 in haar hals....gezellig met de tekentang verwijderd...brrrrrrrrrrrrrrrr :-X
Zelfs onze rit te paard hebben wij maar niet door het bos gedaan,het lijkt wel of het ieder jaar erger wordt volgens de Tsjechen....
Door dunja
#554703
tieneke schreef: Zeer verstandig dat je de frontline niet meer gebruikt ;)
Als het voor vlooienbestrijding is kom je heel ver met natuurlijke middeltjes,teken is toch een verhaal apart.
Heb biologische druppels en spray maar helemaal voorkomen :-\
Ik moet erbij zeggen dat wij deze periode niet in het bos lopen,het sterft er hier van(Tsjechie)en ook de kans dat je zelf besprongen wordt is heel groot.
Eva(onze vriendin)had afgelopen week in hun bos 2 teken opgelopen,1 in haar hals en 1 op haar bovenarm :-XEen andere vrouw in haar gezelschap had er 1 in haar hals....gezellig met de tekentang verwijderd...brrrrrrrrrrrrrrrr :-X
Zelfs onze rit te paard hebben wij maar niet door het bos gedaan,het lijkt wel of het ieder jaar erger wordt volgens de Tsjechen....
Ja, ik ben als de dood!! mijn dochtertje van 7 had er vorig jaar een paar. Was echt bang dat ze mischien iets had. Echt ranzige beesten!!! Durf ook haast de bossen niet meer in. Maar m'n dochter had er ook 1 van gewoon buiten spelen. Dus ja!! En wil de hond natuurlijk ook optimaal proberen te beschermen, zonder teveel chemische zooi te gebruiken.
Door Rowena
#564278
Hoi,
Ik gebruik altijd bodyguard (van Sanal) Dit is een poeder die vlooien en teken voorkomt. Mijn hond heeft sinds ik dit spul gebruik geen last meer van vlooien helaas werkt het niet tegen teken..... :(
Het werkt niet als je al last hebt van vlooien maar het voorkomt ze wel.

Groetjes Rowena
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door