Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marie
#55326
Hallo allemaal,
Mijn hondje van 9 maanden is sinds kort voor het eerst loops. Nu slaakt ze sinds gister om de zoveel tijd een 'pijnpiep' uit. Ik vind het moeilijk te omschrijven hoe dat klinkt, maar het is een soort aanhoudende en in volume toenemende binnensmondse piep. Tja, ik weet niet of jullie hier iets in herkennen, maar wat mijn vraag eigenlijk is, kan het zijn dat zij last heeft van menstruatiekrampen? Want dat is het enige dat ik kan bedenken wat er eventueel mis is met haar. Nou, ik ben benieuwd. Zal ik kamillethee gaan geven ofzo?
Door sharpie
#55363
Ik weet niet of honden ook echt last van menstruatie pijnen kunnen hebben, misschien wel, maar zo heftig dat ze ervan gaat piepen ???Ik zou toch even kontakt met de dierenarts opnemen, het kan misschien ook een baarmoederontsteking zijn ???heeft ze ook koorts?
Eet ze goed, is ze vrolijk, aktief???
:-\
Door Marie
#55366
Hoi, Nou ze eet heel goed, ze heeft ook veel trek, maar ze is niet zo vrolijk als normaal, en ook minder actief, ze zit een beetje glazig voor haar uit te staren. Komt dat vaker voor, een baarmoederontsteking gelijktijdig aan de loopsheid?
Door laura
#55372
Ik denk niet dat het mentruatiepijn is. Bij, ons mensen, wordt de baarmoeder van binnen afgebroken tijdens de menstruatie. Bij honden gebeurd er bij loopsheid wat anders... Vraag me niet wat precies. Een hond zit dan ook in een hele andere fase van de hormoonspiegel.

Misschien dat ze anders reageert op de hormonen, ik zeg ook maar wat???? Dat daardoor alles misschien wat gevoeliger is van binnen....

Onze hond heeft nooit ergens last van, iets slomer een aanhankelijker, maar verder niets...
Door Marie
#55374
Nou, ik heb het verhaal over sunna gelezen. Het grote verschil is denk ik wel dat mijn hondje, Vlo, wel goed eet en niet perse meer drinkt. Ik moet wel zeggen, ze IS een kleine aansteller, ze piept bij het minste of geringste, maar zo'n aanval vind ik toch vreemd, als ze dan zo piept kijkt ze ook naar haar achterste en loopt een rondje om haar as. Nou goed, ik wacht het af, ik let in iedergeval goed op haar eet en drink gedrag.
Door Lupa
#55412
mijn flatcoated heeft last gehad bij de eerste 2 loopsheiden, de 2 keer was het zo erg(was nog niet loops) ze kon niet meer lopen had een kromme rug wilde niet plassen of lopen, ben toen in paniek naar d DA geweest en hij vroeg me als ze mischin loops moest worden, ja dacht ik wel maar waneer?? 2 dagen later werdze loops!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door