Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door meesmerel1
#55356
Mijn kitten kan soms zo reutelig ademen. Ik dacht eerst dat het kwam doordat hij zijn neus altijd mijlenver in de aarde stak waardoor er veel aarde in zijn neusje blijft zitten, maar hij doet het ook weleens als dit niet het geval is. Hij ademt vooral zo als hij aan het slapen is (klinkt als verstopte neus).

Hij is verder heel gezond, levendig, mooi nat neusje. Hij heeft alleen soms ook een oogje (altijd dezelfde) die wat vochtig is (dacht dat het door stoeien kwam). Hij krijgt fulltime vers, maar eet ook weleens van de Nutro-brokjes van mijn andere kat (valt me op dat hij als hij brokjes of blik eet, erg scheet en stinkend poept, maar dat was met ander soort brokje).

Ik denk dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar vraag me wel af wat het zou kunnen zijn...(ik heb t zelf altijd als ik in een rokerige ruimte of parfumerie geweest ben :D, dus misschien is hij wel ergens allergisch voor).
Door sharpie
#55364
Ik weet het ook niet, maar dat oog kan best met een verstopte neus te maken hebben denk ik.
Het zou misschien idd een allergie kunnen zijn of een koutje?
Geen idee verder ???
Door Peet
#55413
Mijn kat heeft dat ook gehad. De DA had er een naam voor (euhh....stro...stroe...streu.. ???....dinges...ik weet het niet meer) maar het kwam neer op een kleine, onschuldige vergroeing in het strottehoofd.
Zoals het dier goed kan ademen en vrolijk en speels is, is er niets aan de hand...echt onschuldig!!
Ik vond het wel grappig, hij kon echt lekker reutelen...zeker 'snachts...en dan nog snurken ook.... ;D
Peet

(bedenk inees: Stridor...zo iets was het)
Laatst gewijzigd door Peet op do 19 feb 2004, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mayka
#55455
Wij hebben ook zo'n "snurkende" kat gehad. Was idd volgens de da iets met zijn huig. En geheel onschuldig als de kat verder fit is.

Groet, Titia.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door