Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tanna
#551654
Wat een lastpak kan zo'n hond toch zijn! Koop je van alles en nog wat en dan weigert ze kopvlees te eten, geit hoeft ze ook niet, pens wil ze alleen maar als het zo'n makkelijk geperst blok uit de diepvries is. Haring 1 keer gegeten, daarna hoefde het niet meer. Vorige week een kilo diepvriesspierinkjes gekocht. Een maaltijdje gemaakt met sardientjes uit blik erdoor (die vindt ze echt waanzinnig lekker), dat at ze gelukkig. Gisteravond spierinkjes met rundergehakt. De spiering stiekem gemalen, want anders wordt het echt niks. Jekkes, dat vond ze toch geen eten, zeg. Ik heb inmiddels allang geleerd dat het ook geen zin heeft om het de volgende dag nog eens te geven, want niet eten kan ze lang volhouden, hoor. Maar ik zit weer mooi met een zak vol geit en een zak spiering. Vis vindt ze echt alleen maar te eten uit blik. Jammer, want daar zit altijd zout in en dat geef ik liever niet. En die graatjes stellen niks voor natuurlijk.
Wat ik zo jammer vind, is dat ze daardoor veel minder gevarieerd eet dan ik zou willen. Maar barfen blijven we in elk geval doen!
Door Sella
#551660
Kijk eens bij wat vinden honden echt lekker? Van Christin.
Dan zie je dat er meer lastpakken zijn en hoe andere mensen het aanpakken.
Succes.
Ik kan je verder geen tips geven want ik ben nog niets tegen gekomen wat er niet als holle bolle gijs ingaat ;)
Door peerle
#551766
Lucy heeft (vooral de eerste maanden) wel eens moeilijk gedaan over haar eten maar met de aanpak die ik toen in Mogens boek had gelezen heb ik nu bijna geen problemen meer. Als ze iets (bv. 850 gram konijn) niet opat, dan liet ik het 10-30 minuten staan, en kreeg ze het 10-12 uur later gewoon weer terug. Als ze het dan (de tweede keer dus) nog niet wilde eten, zelfde routine. Bij de derde presentatie zwichtte ze meestal wel, het is nog maar 1 of 2 keer voorgekomen dat het eten gewoon nauwelijks aangeroerd slecht werd en dat ik het moest weggooien. Dan krijgt ze de volgende maaltijd precies dezelfde, maar dan verse ingredienten. Ondertussen heeft ze wel door dat hoe sneller ze die vis enzo opeet, hoe sneller er weer lekkere kip op het menu staat. :)
Maar je zult natuurlijk moeten zien wat bij jou en je hond past.
Je kan ook hier en daar wel wat 'aanmoedigen', als je ermee kan leren leven dat je hond dat ook wel aanleert. Ik geef bv. zelden olijfolie in de gf-mix, die bewaar ik om eten dat ze niet zo lekker vind lekkerder te maken. Maar van vis laat ze dan bijna altijd 2-3 hapjes liggen, ik ben er zeker van dat ze dat doet omdat ze weet dat ik er dan wat olie over giet opdat het allemaal op zou zijn..
Succes,
Veerle
Laatst gewijzigd door peerle op do 18 mei 2006, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Happy Tail
#553398
hier maak ik met name nieuwe hapjes lekker met een eitje eroverheen. Ook wil het wel eens helpen om de stukken wat kleiner te snijden, er zijn honden die moeite hebben met overgang naar direct grote stukken.

lamspens, ja echt waar, moet ik hier nog in repen snijden en een eitje eroverheen, dan pas gaat het naar binnen. Stees probeer ik uiteraard wel om haar in een keer een lap te geven van 600 gram, maar dan gaat ze mieren, als ik een stuk vasthoudt dan wil ze nog wel beginnen, maar meestal laat ze het gewoon liggen. Dus dan snij ik er lange repen van en dan gaat het er wel in.....
ik weet niet hoe lang je al bezig bent met Barf, maar je moet je voorstellen dat een hond ook echt bepaalde dingen moet leren eten.
Door Tanna
#555429
George eet al een maand of 9 barf, maar ze blijkt gewoon zo haar voorkeuren te hebben. En als ze het niet wil, wil ze het dus niet. Nadat ik het geitevlees vorige week 4 avonden in haar bakje had gelegd en ze het niet wilde eten, ben ik er maar mee gestopt. En dat was niet de eerste keer dat ik het zo probeerde. Ik maak me nooit druk over het niet eten, dwing haar nergens toe. Dingen die ze niet lust extra lekker maken met een eitje, hüttenkäse of sardientjes uit blik helpt niet, want dan eet ze zeer vakkundig om het andere heen. Jammer, maar het is niet anders. Als ik nieuwe dingen uitprobeer, koop ik er ook maar een klein beetje van. In het begin had ik bijvoorbeeld een kilo kopvlees en een kilo pens gekocht, maar dat doe ik niet meer.
Door Tanna
#555450
Maar gelukkig is George gek op groente, dat vindt ze echt een feest om te eten. Alleen, net als bij sommige andere honden, liever niet met knoflook erdoor.
En al met al lust ze van alles en nog wat, dus we mogen niet echt mopperen. Haar favoriete maaltjes zijn kippekarkas en kalfsstaart.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#555556
Lizzy schreef: George lijkt Joris van Pauline wel...
Hahahaha jij zegt het, ik dacht het.

Tja.... wat moet je ermee.... Blij zijn met wat ze wel eten, dat is tenminste mijn plan! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door