Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wilco
#55200
hallo

Ik heb een vraagje namens mijn ouders ,mijn ouders hebben 2 Engelse Bassets,
teefje van 4 en een reutje van 7 .
Mijn moeder is eigenlijk de hoofdverzorger ,zij heeft altijd een B-merk brokken gegeven,dat mengde zij met leverpastei,
het teefje heeft goede ontlasting met deze combi ,
maar het reutje heeft altijd al wel slechte ontlasting gehad,een beetje aan de dunne kant.
Toen heb ik haar gezegd dat ze niet datgene moest doen,
toen gaf ze door de brokken af en toe zo'n blikje B-merk vlees......
Ik moet zelf zeggen de honden zien er keurig uit,het reutje is sinds een half jaar overgestapt op senior brokken,en daar doet ie het nog beter op (de vacht is voller en glimmend),maar de ontlasting is nog steeds niet goed bij het reutje.
Toen zij ik je moet eens iets anders proberen en heb ik haar aangeraden op versvlees over te gaan en dat lust het teefje wel maar het reutje weer niet ,
ook verschillende versvlees merken geprobeert en ook vuile pens uit een bakje geprobeert maar daar gaan ze van braken.
Toen heb ik gezegd je moet een andere brok proberen ,Farm Food ,daar is ze naar overgestapt en ze eten het wel en we hebben ze wel een paar weken op gehad,maar het teefje begint er van overgeven en het reutje poept daar ook slecht of slechter op,dus ze heeft gezegd van nou dit gaat nog slechter,dus ze is weer naar het B-merk met leverpastei en daar poept het reutje beter op maar nog slecht,
dus dat is het probleem bij deze bassets,

conclusie.
*Teefje doet het eigenlijk wel goed op alles ,vindt versvlees lekker en pens ook en Farmfood ook ,maar op de laatste 3 dingen gaat ze van braken.
*Reutje doet het wel goed op die brokken maar blijft dun poepen,versvlees lust ie niet en pens gaat ie van braken,en farmfood is ook dunne poep.
PS;het reutje krijgt van die smaken B-merk vlees....de smaak kip,en dat vindt ie lekker betekent dat niet dat hij ergens allergies voor is ?

Vraag ;wat valt hier aan te doen ,en is dit bekent bij Bassets,

PS:-het voer met leverpastei hebben ze altijd al gehad.

-het voer met B-merk vlees... is van een driekwart jaar terug

-het versvlees hebbben ze een week maar gehad ,want het reutje luste het niet ,ook niet verschillende smaken/merken , en het teefje braakte het uit,geldt ook voor pens.

-toen zijn we gegaan naar FF en die hebben ze 1/ 1,5 maand gehad en de laatste 2 weken daarvan begon het teefje daarvan te braken en het reutje werdt de poep wel donkerder maar niet dunner.

het is eigelijk zo ze te eigenwijs (mijn ouders) om voor de honden zoveel verschillende dingen voor in huis te halen dus we zochten een gulden middenweg,dus BARFEN willen ze ook niet.
Door sharpie
#55263
Hoi Wilco,
Wat moeilijk zeg :-\
Het kan zijn dat het versvlees iets te koud geserveerd werd, dat het teefje ervan ging braken.
Ik zou toch versvlees blijven proberen, maar om ze eraan te laten wennen eerst heel even het versvlees koken, ik denk dat de reu het dan ook lekkerder zal vinden (het ruikt dan nl. iets sterker) en dan kan hun maag en darmgestel ook langzaam wennen, want voor sommige honden is het een hele omschakeling.
Als dat goed gaat kan je vervolgens proberen het versvlees alleen met een beetje heet water te overgieten en als dat dan ook weer goed gaat op een gegeven moment helemaal rauw proberen.

Ik hoop dat je ouders het nog willen proberen ;)
Door Lizzy
#55320
Nee, wat mij betreft is dit geen bassetten probleem. Ik heb zelf een basset en zij eet zelf samengesteld maar vroeger heeft zij ook brokken gegeten. En zo zitten er hier nog veel meer (bassets).

Willen zij wel van voer veranderen? (want jij kan het een goed idee vinden, maar misschien vinden zij het geen goed idee).

Farmfood is overigens niet de gemakkelijkste brok om zo maar op over te schakelen. Je zou kunnen kijken of je ouders zin hebben om toch naar een betere brok over te schakelen. Er zijn buiten FF nog meer aardige brokken: Nutro, California Natural, Innova, Canex, Biofood, etc. Ik denk dat deze kans groter is als dat je ze kunt overtuigen om op rauwe/verse voeding over te gaan.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 19 feb 2004, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door