Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Yorick
#55172
Hoi,


Word de kattevoeding geleverd in 1 stuk of ook in plakjes als bij de honden als je een kiloverpakking neemt? (de hondenverpakkingen zijn toch schijfjes hé?) Mijn leverancier was niet 100% zeker dus plant ik mijn vraagje hier even neer.

Dank je
Door ine
#55188
Kattenvoer van CB is verkrijgbaar in 250, 500 en 1000 grams verpakking en allemaal in worstvorm.
Door Yorick
#55317
Bedankt!!! Ik dacht dat het, net als bij Duck, in schijfjes was. Hoe doen jullie dat dan om de porties te bepalen? De zaag erin? Of 1 kg ontdooien en dan in de frigo bewaren?
Door ine
#55348
Zelf heb ik meestal 500gram pakjes. Die laat ik ontdooien, daarna is het in de koelkast nog 2 dagen goed te houden. Bij mij is dat niet nodig, daar ik 3 katten heb.
Laatst had ik een kiloverpakking, daar doe ik dan 2 en 1/2 dag mee.
Door Mayka
#55376
Aangezien ik nog maar net ben begonnen heb ik de 250 grams pakjes om te proberen.
Verbruik nu ongeveer 1 pakje per dag voor 4 katten.
Is dit dan niet erg weinig??? ???

Best grappig om te zien hoe verschillend onze katten reageerden:
Kaylee, ex-poes 9 jaar, at alleen maar droge brokjes, begon meteen te eten van CB natuur en vind de vleesmix niet zo.
Freddy, ex-kater 9 jaar, Brits Korthaar, kreeg bij de fokker eendagskuikens, daarna dus 9 jaar brokjes en blik en kan wel blijven eten van CB. Vind het helemaal geweldig!
Sylvester, ex-kater 6 jaar, Scottish Straight, verleden met blaasstenen (calcium oxalaten operatief verwijdert) vindt CB in beide smaken dus echt helemaal niks! Maar we zijn nog geen week bezig en gemengd met felix of kittekat brokjes-in-saus eet hij onder het mom van: je moet toch wat eten.
Misty, ex-poes 1,5 jaar, vind alles goed, vangt zo nu en dan ook muisjes die dan half opgevreten in de achtertuin liggen en waardoor ik dus niet meer op blote voeten de tuin inloop!

Tsjonge, wat een verhaal, en nog off-topic ook. ;)
Althans het tweede deel, sorry.

Groet, Titia.
Door Yorick
#55398
Ik vind het net leuk om te horen hoe jouw katten erop gereageerd hebben! Ik heb er 2, Beatel de Ragdoll en Oxo de Maine Coon, alle 2 ex-katers

Beatel: die eet af en toe rauwe kip, blikjes en brokjes

Oxo: ENKEL brokken, die moet niets weten van verse biefstuk, vis, kip, blik, .... werkelijk niets hé! Ik vraag me af hoe die gaat reageren maar als ik jouw verhaal zo lees ben ik positief! :D

Ine,


Laat je het vlees dan wel op kamertemperatuur komen voor je het aan ze geeft?
Door Mayka
#55403
Als ik er op tijd aan denk (moet nog even wennen :-[) laat ik het voer "bijkomen" anders doe ik er wat warm water bij.
Als het niet op gaat laat ik het gewoon een paar uur staan maar dan nog blijft er over.
Ik geef ze 2 keer per dag verse voorraad.
Ze eten wel erg weinig hé?

Groet, Titia
Gebruikersavatar
Door sylvia
#55493
Je kan van de bevroren CB verpakkingen plakken afzagen.Toen Boris nog niet zoveel att deed ik de verpakking door de helft zagen,gewoon met de handzaag.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door