Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door resa
#549943
Hallo,
Sinds 5 maanden heb ik een gecastreerde kater in huis; een Britse korthaar. Van de eerste dag gaf hij over; (aanpassing?) hij kreeg diarree, plaste gelijk waar. Naar de dierenarts; een tandvleesontsteking, misschien nog van te wisselen; antibiotica, andere voeding enz. Paar weken later; tandvleesontsteking, braken enz...terug naar de dierenarts: de voeding. Oké, carnibest beginnen te geven. Wow, geen braaksel meer, geen diarree, geen winden+ meer, super! Na amper 10 dagen, wéér tandvleesontsteking. Hoe komt dit? Wie geeft me raad? Mijn beestje is nog geen jaar oud! Straks naar een andere dierenarts.
Groetje, Marleen
Door resa
#550012
Bedankt, zal het zeker proberen. Tandsteen is zeker niet de oorzaak, het moet dieper liggen; hij had, voor ik cb gaf ook steeds vuile ogen, oren en neus. Nu zijn mondje nog in orde krijgen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#550027
Misschien kun je aan kippennekken komen of kipkarkas en dat aan hem geven.
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 15 mei 2006, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door resa
#550118
juist terug van de da. Slecht nieuws! een virale infectie in zeer erge mate. tast neus, keel, ogen en oren aan. 1 optie, alle tanden trekken en hopen dat het daar mee weg blijft. eerst 10 dagen pilletjes geven om te zien of zijn lichaam nog reageert! anders geen optie...HELP
Gebruikersavatar
Door sylvia
#550121
resa schreef: juist terug van de da. Slecht nieuws! een virale infectie in zeer erge mate. tast neus, keel, ogen en oren aan. 1 optie, alle tanden trekken en hopen dat het daar mee weg blijft. eerst 10 dagen pilletjes geven om te zien of zijn lichaam nog reageert! anders geen optie...HELP
He jakkes wat een nare uitslag, misschien weet Hitam nog iets wat je kunt doen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#550451
Dit is een lastig probleem. Eet hij slecht of heeft hij er last van? Als het alleen maar rood is hoef je niets te doen.
Men weet nog niet zo goed waardoor het veroorzaakt wordt, chronische stomatitis, maar er bestaat een vermoeden dat het een niesziektevirus is.
In elk geval is het lastig te bestrijden.
Ook het trekken van alle tanden en kiezen helpt vaak niet, dus dat zou ik zeker niet doen.

Soms gaat het over op verslveesvoer, soms niet. Ik behandel deze katten met klassieke homeopathie en Chinese kruiden, maar ook dat helpt niet altijd.

Antioxidanten en visolie kunnen geen kwaad, dus dat zou ik in elk geval gaan geven.

Het is een probleem dat vaker bij raskatten voorkomt dan bij huis-tuin-en-keukenkatten, maar ook daar komt het probleem steeds vaker voor.
Soms hebben ze er geen of weinig last van.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#550459
O ja, ik lees nu een stukje over entingen: persoonlijk verdenk ik de niesziekteenting ervan veroorzaker van dit probleem te zijn, maar dat is natuurlijk moeilijk aan te tonen.
Dus: niet meer enten!
Door Fido
#552078
Bij ons in de praktijk komt ook een raskat met chronische tandvleesontsteking.
Advies van haar dierenarts was om alles te trekken. Ze is sinds een paar maanden bij ons in de praktijk en Erwin heeft geweigerd om het bekkie leeg te trekken.
Kat stond op de brok en is onder begeleiding overgezet op rauwvlees.
Kat komt zeer vaak langs voor controle en het gaat vooruit. Langzaam maar wel vooruitgang!

Eigenaresse vond trekken ook een te drastische ingreep en wil er vol voor gaan. Ze is positief over het resultaat, behalve dat het tandvlees al minder vurig rood is, is de kat op alle andere fronten opgeknapt.
Door hamada
#552993
Prince had ook flink ontstoken tandvlees, dat ook weer vurig was toen zijn ab-kuurtje over was.
Buiten het feit dat hij CB krijgt, heeft hij kruidendruppels van Tannetje voorgeschreven gekregen en krijgt hij een paar keer per week een capsule Q10. Q10, zou erg goed zijn voor tandvleesproblemen heb ik ergens gelezen.
Ik moet zeggen dat hij nauwelijks meer uit zijn bek stinkt, en zijn tandvlees is aanzienlijk minder rood.
Dus ik heb goede hoop dat het de goede kant opgaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door