Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door qyan
#49000
als qyan volgende week na de botscan geen operatie hoeft te ondergaan (als het toch geen lpc of iets anders blijkt te zijn waarvoor hij onder het mes moet) wil ik hem eigenlijk ontgiften met groene leem.
aangezien er de laatste weken toch aardig wat rymadil zijn lijf in is gegaan, omdat het zonder gewoon niet ging en niet te vergeten de roesjes en de radioactieve vloeistof.
inmiddels nu 1,5 week van de rymadil af en hij loopt als een kieviet ??? vreemd genoeg.

maar gezien de demodex terug is vraag ik me af of dat hem niet te veel zal verzwakken.
aan de ene kant denk ik dat juist al die chemische stoffen zijn lichaam uitmoeten en hij dan misschien sneller van de demodex verlost zal zijn.

gewoon doen, of even wachten, indien geen operatie ???
Gebruikersavatar
Door Hitam
#49208
Rustig beginnen, niet te fanatiek ontgiften. Bijvoorbeeld eerst een keer geven en kijken wat er gebeurt. Als je niets merkt, met name geen verergeringen, dan kun je vaker geven en zo langzaam opbouwen.
Door qyan
#49326
Hitam schreef: Rustig beginnen, niet te fanatiek ontgiften. Bijvoorbeeld eerst een keer geven en kijken wat er gebeurt. Als je niets merkt, met name geen verergeringen, dan kun je vaker geven en zo langzaam opbouwen.

hoi tannetje,
ik heb qyan al 2x eerder ontgift met leem, maar toen was er geen demodex.
eerste dagen was hij best ziek, maar daarna ging het wel.

maar bijvoorbeeld met een halve dosering beginnen en kijken wat er gebeurt?
Door oebaya
#49508
Groene leem is erg sterk en gezien de demodex zou Qyan wel eens heel heftig kunnen reageren. Ik zou in dit geval kiezen voor de, weliswaar duurdere, maar mildere chlorofyl.
gr.
Nicolette
Door Helen
#49524
Hitam schreef: Of brandnetelthee, dat is een heel mild middel.
O, Balou krijgt sowieso af en toe gedroogde brandnetelbladeren door haar voer. Heeft dat hetzelfde effect?


groetjes Helen
Door qyan
#49706
oebaya schreef: Groene leem is erg sterk en gezien de demodex zou Qyan wel eens heel heftig kunnen reageren. Ik zou in dit geval kiezen voor de, weliswaar duurdere, maar mildere chlorofyl.
gr.
Nicolette
juist vanwege de sterkte zat ik me ook af te vragen of het wel verstandig was en misschien het idd beter was om te wachten totdat de demodex weer verdwenen is.
maar heeft chlorofyl niet dezelfde werking als leem dan? of is het weer milder?
Door qyan
#49708
Hitam schreef: Of brandnetelthee, dat is een heel mild middel.
brandnetelthee dus.
hoe vaak per dag zou hij dat dan moeten krijgen en voor hoe lang? en niet te vergeten, hoeveel ;D
Gebruikersavatar
Door Hitam
#49997
Een keer per dag een half kopje, vrij sterk gezette thee. Door het eten doen.

Bladeren kan ook, heeft ongeveer hetzelfde effect maar doordat er door de thee ook water zit, werkt het mogelijk wat sterker.

Als dat goed gaat opvoeren naar twee keer per dag een half kopje.
Door qyan
#50017
Hitam schreef: Een keer per dag een half kopje, vrij sterk gezette thee. Door het eten doen.

Bladeren kan ook, heeft ongeveer hetzelfde effect maar doordat er door de thee ook water zit, werkt het mogelijk wat sterker.

Als dat goed gaat opvoeren naar twee keer per dag een half kopje.
ok, dank je,
dan ga ik het eerst met brandnetelthee doen en met de tijd als qyan weer opgeknapt is kan ik er altijd nog ene kuurtje groene leem tegenaan gooien,
Door qyan
#50148
hoi tannetje,
misschien nog een hele domme vraag :-[
maar moet het water ook echt gekookt worden, of gewoon warm :-[
Door macho
#50637
qyan schreef: hoi tannetje,
misschien nog een hele domme vraag :-[
maar moet het water ook echt gekookt worden, of gewoon warm :-[
ik denk gekookt want dan trekt het makkelijker.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#50670
Het trekt inderdaad wat beter als het heel heet is. Verder maakt het voor de effectiviteit niet zo heel veel uit.

Het is een goed idee om als die brandnetelthee goed gaat over te gaan op groene leem. Dan heb je kans dat hij daar minder heftig op reageert.
Door qyan
#55266
magda schreef: Groene leem innemen, of groene leem opbrengen?
Magda
kan zowel inwendig als uitwendig ;)
voor qyan bedoelde ik inwendig

gr wendy
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door