Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door An
#55216
Nu zijn we ongeveer een week of 3-4 aan het barfen. Nu had ik vorige week gezien dat Holmes een wratje op zijn lip heeft, maar ach ik maak me niet zo snel druk ;D Maar nu belt mijn vriendin en haar dag die nu een week op vers staat heeft er al 4 op zijn kin gekregen!

Nu mijn vraag is dat ontgifting? Ligt het aan de omschakeling van brokken naar vers?

Zo ja, gaan ze dan ook weer weg?
Door Paul_Barte
#55240
Is het een wratje of een puistje????

Bij een teveel aan eiwit onstaan in veel gevallen puistjes rond de mond!!
Door An
#55245
Net nog is goed bestudeert en het is geen puistje ;)
Door sharpie
#55277
Mijn reu had dat toen hij nog geen jaar oud was ook, zo'n wrat op zijn lip.
Het is vanzelf weggegaan, de dierenarts zei dat het jeugdwratjes kunnen zijn en dat ze ook meesal vanzelf weer weggaan.
Of het met de omschakeling naar vers te maken kan hebben weet ik niet, maar het zou natuurlijk kunnen ???
Door An
#55285
Nou Holmes beleeft zijn 2de jeugd nu wel ;D maar jeugdwratjes zouden die daar bijhoren? hihihi Hij is nml. al 4. ;)

Ik dacht miss is het een deel van het ontgiftingsproces? Maar nu begin ik me wel zorgen te maken over dat teveel aan eiwitten ??? ???
Door Ollie
#55336
Wij hebben onze honden sinds december op versvlees staan, maar een van hun krijgt ook wratjes! Dus ik vroeg mij dus ook af hoe dat kan! Ze heeft ook nog steeds schilfers, en als je tegen het haar inkijkt is het heel erg dun behaart!
Door sharpie
#55362
Nou Holmes beleeft zijn 2de jeugd nu wel maar jeugdwratjes zouden die daar bijhoren? hihihi Hij is nml. al 4.
Ik dacht miss is het een deel van het ontgiftingsproces? Maar nu begin ik me wel zorgen te maken over dat teveel aan eiwitten
hahaha, dat wist ik niet ;Dnee, lijkt me idd een beetje raar jeugdwratjes op je 4de jaar :Dmaar ik zou mij niet al te veel zorgen maken, het zou misschien idd ook ontgifting kunnen zijn ;)en hoe kom je er trouwens achter dat je hond teveel eiwitten krijgt Paul???en hoe los je dat op je erachter zou komen ???minder spiervlees, minder orgaanvlees, minder vet ??? ??? ???ik zeg maar wat?
Wij hebben onze honden sinds december op versvlees staan, maar een van hun krijgt ook wratjes! Dus ik vroeg mij dus ook af hoe dat kan! Ze heeft ook nog steeds schilfers, en als je tegen het haar inkijkt is het heel erg dun behaart!
Je zou de Borageolie van Paul eens kunnen proberen, dat wil ook nog wel eens helpen.
Maar het kan misschien ook een hormonale kwestie zijn, die schilfers en dunne beharing.
Als het hormonaal is kan borageolie geloof ik ook helpen, maar ik zou dan ook even op schildklierhormoon laten testen.
Door Ollie
#55368
sharpie schreef:

hahaha, dat wist ik niet ;Dnee, lijkt me idd een beetje raar jeugdwratjes op je 4de jaar :Dmaar ik zou mij niet al te veel zorgen maken, het zou misschien idd ook ontgifting kunnen zijn ;)en hoe kom je er trouwens achter dat je hond teveel eiwitten krijgt Paul???en hoe los je dat op je erachter zou komen ???minder spiervlees, minder orgaanvlees, minder vet ??? ??? ???ik zeg maar wat?



Je zou de Borageolie van Paul eens kunnen proberen, dat wil ook nog wel eens helpen.
Maar het kan misschien ook een hormonale kwestie zijn, die schilfers en dunne beharing.
Als het hormonaal is kan borageolie geloof ik ook helpen, maar ik zou dan ook even op schildklierhormoon laten testen.
Ik heb Paul Barte al een pb gestuurd! Ik zit ook te denken aan hormonale kwestie. De schildklier, weet ik eingelijk niet, de problemen zijn ontstaan, toen we een poos vobra en daarna eukanuba gevoerd hebben! En dan idd mischien de hormonen, die dat mede veroorzaken. Ik las ook iets als ze aan het ontgiften zijn, om ze dan wat vaker te wassen! Hoevaak zou ik haar dan moeten wassen, en wat is het beste om haar mee te wassen? Hebben jullie nog tips?
Door sharpie
#55370
van dat vaker wassen weet ik niet?
Je zou haar 1x kunnen wassen, maar ik zou het zelf niet vaker doen, dan haal je denk ik de natuurlijke huidbeschermlaag weg.
Ik zou haar dan met een natuurlijke hondenshampoo wassen of alleen met water, misschien met kammillethee eraantoegevoegd.
Maar ik weet het ook niet?
Door An
#55394
Ollie schreef: Wij hebben onze honden sinds december op versvlees staan, maar een van hun krijgt ook wratjes! Dus ik vroeg mij dus ook af hoe dat kan! Ze heeft ook nog steeds schilfers, en als je tegen het haar inkijkt is het heel erg dun behaart!
Okay ik ben dus niet alleen ;)
Door Ollie
#55399
An schreef:

Okay ik ben dus niet alleen ;)
Nee je bent idd niet alleen! Maar Belfi zit ook nog eens onder de schilfers, ik heb haar zonet de stofzuiger even op de huid gezet! Nou, ik weet niet of het goed is, maar ze vond het echt heerlijk! En er kwamen me toch een schilfers los, en nou heeft ze dus allemaal kleine kale plekjes in de vacht! Omdat er zoveel schilfers opzitten, lijkt het ,dat de vacht er niet goed door wil komen! Ik weet niet of dat zo is, maar dat kwam zo even in mij op! Is er iemand die hier ervaring mee heeft? ???
Door eberhardje
#55463
komen er al meerdere wratjes aan en lijken het net kleine witte bloemkooltjes?
op de onderlip?
Door An
#55575
Nee het is er maar eentje nog altijd en op zijn bovenlip. Bij de dog van mijn vriendin zijn het er 4 onder zijn kin.

En het is niet wit, het is roze; Nu is het wat bloederig want ze hebben wat heftig gespeeld ::)En dan zit zo'n bult in de weg natuurlijk ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door