Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jolly
#55181
Hier even een vraagje van Jolly.

Chasey krijgt nu 's ochtends 1/3 deel van een kilo Bibi en dat 's avonds ook. Tussendoor zijn we flink gaan minderen met de koekjes (die graandingen :P ), maar nu loopt Chasey elke keer naar zijn bak en vreet nog erger dingen van straat af. Of te wel hij loopt echt gigagantisch te snaaien.
Oke nu kan je zeggen geef hem dan meer BB, maar als ik hem daar meer van geef, wordt meneer heel snel tonnetje rond.

Nu willen we dus elke dag tussen de middag, hem 250 gram fytomix geven, i.p.v. een dentastix en 2 koekjes (niet meteen allemaal slaan. ik weet het :-[) en dat voor een week of 2 lang. en dan 's ochtends en 's avonds gewoon zijn normale voeding aanhouden zoals we nu doen.

Is dit een goed idee, of denkt men daar anders over? Alle tippies zijn echt welkom, dus gooi maar op. ;D
niet te hard gooien,w ant ik ben niet goed in vangen :P
Door Paul_Barte
#55182
Jolanda, Chasey krijg nu 3 keer 'eigenlijk 'niets'. Door de voeding te spreiden en de hoeveelheden per keer.

Het is zoiets als de hele dag door crackertjes eten maar nog steeds honger hebben omdat je maag nooit wordt gevuld.

Ga naar 1x per dag een volle maaltijd en geef desnoods 's-morgens wat Biogarde of iets in die geest.
Door Hart755
#55187
ik denk als we chasey 1 x per dag voeren dan eet hij even goed alles wat los en vast zit.
het is gewoon een holle bolle gijs.
die denkt nu eten want misschien krijg ik morgen niks.
Door Hart755
#55193
fietsen word niks gaat alle kanten op.
zijn neus achterna, hazen zijn lekker ;D
oja zo'n springer voor aan de fiets wordt niks chasey trekt dan fiets om ver :(
Door ~anna~
#55194
De springer moet je vergeten halti of gentle leader om zijn snuit 8) en handig als je een vouwfiets ;D hebt.
Succes verzekerd ;D
Laatst gewijzigd door ~anna~ op wo 18 feb 2004, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#55197
De eerste paar meter gaat ie een beetje lopen sprinten ;D en dan pakt ie zijn tempo wel :P
Het is een mooie goed gebouwde hond en als jullie met hem gaan fietsen of skeeleren heb je er geen omkijken meer aan wat betreft eten ;D
Laatst gewijzigd door ~anna~ op wo 18 feb 2004, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#55205
ik heb wel van de zomer met hem gefietst hoor, gewoon los naast of aan de lijn, geen probleem, mits er niet al te veel verkeer rijd( en dat valt bij ons redelijk mee).
Het probleem is ook niet dat hij te dik is of zo, maar dat we eigenlijk van de koekjes( granen) af willen (ik moet dus zelf aan de bakkerij gaan, net als Eva van Chooky), maar als hij nix krijgt, dan gaat tie lopen jatten. snaaien etc etc .
Chasey heeft het de 1ste 10 maanden van zijn leven niet echt super gehad, dus we denken zelf , dat hij wel eens "vergeten" is met voeren, dus heeft hij zichzelf aangeleerd, dat als er wat ligt, pakken wat je pakken kan, anders krijg ik dalijk helemaal nix meer. Net zoasl Hart755 al zegt.

Paul, ik durf dat (nog) niet aan maar 1 keer per dag te voeren :-[, ben dan echt bang dat hij nog meer gaat lopen jatten en dat hebben we nou eindelijk redelijk onder controle. :-\
Door Helen
#55236
[quote="Jolly"]
ik heb wel van de zomer met hem gefietst hoor, gewoon los naast of aan de lijn, geen probleem, mits er niet al te veel verkeer rijd( en dat valt bij ons redelijk mee).
Het probleem is ook niet dat hij te dik is of zo, maar dat we eigenlijk van de koekjes( granen) af willen (ik moet dus zelf aan de bakkerij gaan, net als Eva van Chooky), maar als hij nix krijgt, dan gaat tie lopen jatten. snaaien etc etc .
Chasey heeft het de 1ste 10 maanden van zijn leven niet echt super gehad, dus we denken zelf , dat hij wel eens "vergeten" is met voeren, dus heeft hij zichzelf aangeleerd, dat als er wat ligt, pakken wat je pakken kan, anders krijg ik dalijk helemaal nix meer. Net zoasl Hart755 al zegt.

Paul, ik durf dat (nog) niet aan maar 1 keer per dag te voeren :-[, ben dan echt bang dat hij nog meer gaat lopen jatten en dat hebben we nou eindelijk redelijk onder controle. :-\
[/quote]

Jolly, een hond denk niet terug in de tijd. Zo van vroeger kreeg ik soms niets dus laat ik nu maar zo veel mogelijk eten. Verder denk ik dat je een retorische vraag stelt, je weet zelf het antwoord al. Drie keer per dag voeren lost niets op. En ik denk ook niet dat dat past bij een carnivoor.
Waarom probeer je een keer per dag voeren niet gewoon? Als het na een week of zo niet goed gaat kan je toch altijd terug. Wie niet waagt wiet niet wint ;)

groetjes en succes Helen
Door Twister
#55306
Ik voer hier nu ook 1x per dag. Toen ik twee keer voerde, had ik er ook eentje die zelf wat te snaaien ging zoeken in de kast. Heb ze overgezet naar 1x per dag, ging gelijk een stuk beter, alleen ging ie nu gal spuwen ´s ochtends, maar dat is opgelost met ´s ochtends een bakje yoghurt geven.
Door Peet
#55322
Je zou zijn eten kunnen aanvullen met sperziebonen (uit blik - niet slaan - of vers even kort gekookt). Dit geeft geen calorien maar wel veel vezels, waardoor hij een vol gevoel krijgt.

Daar kan hij bij wijze van spreken zoveel van eten als hij wil, want dik zal hij er niet van worden....
Peet
Door Mayka
#55391
Denk dat ik ook maar terug ga naar 1 keer per dag CB voeren en 's ochtends iets van yoghurt met worteltjes ofzo. Ze was toch al gewend om 1 keer per dag te krijgen en was dan ook meer voldaan.

3 maanden geleden ben ik op aanraden van de dierenarts 2 keer per dag (brokken) gaan voeren omdat dat beter zou zijn. Dacht nog; ach waarom ook niet. :-\
Sindsdien is ze dus aangekomen, waarschijnlijk ook omdat ik i.p.v. 1 keer een bak vol nu 2 keer een ruime halve bak gaf.

Groet, Titia
Door Jolly
#55400
oke we gaan eerst een week 's ochtends Fyto 250 gram geven en dan 's avonds een pond of 660 gram BB.

Als dat redelijk gaat, dan ga ik proberen 1 keer per dag te voeren.
Wat ik me daarbij dus wel afvraag; chasey is gewend om 2 keer per dag te krijgen, als ik nu ineens 1 keer ga voeren, kan ik dit dan gewoon zo ineens doen, of moet ik de ochtend naar de middag verschuiven en de middag dan steeds later geven, zodat hij alles dan ineens 's avonds krijgt?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door