Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jojo
#549828
Zaterdag hebben we ons nieuwe pupje opgehaald bij de fokker. Ik kreeg een prachtig pakket van Pedigree mee ::)
Zatrdag na thuiskomst moest ze nog 1 maaltijd hebben voor we de nacht ingingen dus ik heb haar nog wat van het vertrouwde voer gegeven. Volgende dag meteen ´s ochtends carnibest gegeven met een beetje gekookt water erover. Spannuuund! Zou ze dat wel lusten????
Jahoor! Zonder aarzeling ging het in rap tempo naar binnen (achja, wat is nou ook 30 gram ;D) Ze krijgt voorlopig nog even 4 maal daags (30 gram) zoals ze gewend was.
Toen we haar ophaalden heeft ze werkelijk aan een stuk door liggen ruften (we moesten 2 uur in de auto :-X) van de pedigree >:( De volgende dag op de carnibest was ze meteen ruftloos :D :D
Ze was pas nog ontwormd (zaterdag of vrijdag, weet niet meer) en de ontlasting was zaterdag wat drabberig misschien daarvan ???
De ontlasting is nog niet helemaal zoals ik het bij carnibest verwacht, nog een beetje een slijmlaagje erom. Ik ken dat wel van oudere honden die overschakelen op vers, maar zij is nog maar net 8 weken!
Hoelang moet ik geduld hebben voordat haar spijsvertering gewend is aan vers en hoe lang moet ik er nog kokend water overheen gooien?!?
Door Mevroi Kruim
#549927
Pups kun je in principe cold turkey overzetten, dus ik zou redelijk snel stoppen met dat hete water.
Dat de ontlasting een beetje van streek is is niet zo gek, met al die nieuwe dingen! Kan ook nog van het andere water komen of van nieuwe ziektekiemen die ze nog niet kende.
Succes met de kleine dreutel, en war blijven de fotoos?
Door Salty
#549949
Ik heb Ollie direkt overgezet op Carnibest toen hij 8 weken was.Zijn ontlasting was toen ik hem kreeg nogal dun en binnen een paar dagen was het goed.
Door Lizzy
#549990
Heeeee, gefeliciteerd met de komst van die kleine! Foto's!!!!!!!

Als je toevallig wat probiotica in huis hebt, dan kun je dat geven. En die slijmlaag om de ontlasting... Ik zou bijna zeggen "niet zo gek na 4 weken PP". Het is echt troep. Overigens geeft een ontwormkuur ook altijd wat ontlasting problemen! Gaat vast wel heel snel over. Net als Kruimel zou ik al geen gekookt water meer over het voer doen trouwens.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#550196
Ik zou je pup gewoon in 1 keer overzetten op rauw, Donna heeft als pup van 9 weken oud, 6 weken moeten ontgiften van de euk waar ze op was afgespeend.
Door conleeuw
#550427
gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding, lijk me geen pretje met een rufterige pup twee uur in de auto ;D gelukkig is het winderige probleem snel opgelost. Success ermee ;D
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#550590
Gefeliciteerd met je pup, ik hoop dat jullie lang van elkaar mogen gaan genieten.
En waar blijven de foto's? 8)
Door Jojo
#551174
Foto´s?! Ja, die zal ik binnenkort even proberen te maken, dat valt niet mee want het is een zeer driest en dartel ding :D

Maar inmiddels heb ik al geen gekookt water meer over de carnibest gedaan. Ze is er echt dol op trouwens!! Maar ik heb het idee dat ze wat magerder wordt en meer wil. Ze krijgt nu zo´n 150 gram op een dag verdeeld over 4 porties (om 8 uur, 12 uur, 4 uur en 8 uur ongeveer) en weegt denk ik 3 kilo (moet even weer gaan wegen) Maar bij de fokker was het echt nog zon pup met een dik buikje. Nu hoor je wel vaker dat een hond die overschakelt van brokken op vers dat ze afvallen, maar zij is nog maar zo kort op brokken geweest?! En nu?! Meer geven (ze bevelen 40-50 gram per kilo, Zusje krijgt al 50 gram per kilo) of niet?!
De ontlasting is nogsteeds wat grijs of legergroen met een slijmlaagje trouwens, dus het gaat nog niet helemaal zoals het hoort vanbinnen ::)
Af en toe geef ik haar na het eten ook een eierlepeltje biogarde, ik wil haar meteen zoveel mogelijk laten proeven zodat het niet zo´n zeikerd wordt als Joey. Ik heb wel van die capsules probiotica, maar die bacterien passeren de maag toch helemaal niet bij honden ???
Laatst gewijzigd door Jojo op wo 17 mei 2006, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#551271
Als je vindt dat ze echt te mager wordt, gewoon meer voeren. De ene hond is de andere niet en uiteindelijk voer je met je ogen (en handen ;D).
Zeker als ze zo lekker dartel en druk is en ook nog eens flink groeit kan het heel goed izjn dat ze wat meer nodig heeft.
Maar, iets aan de schrale kant is beter dan zo'n bol puppy-buikje.
Door Jojo
#551279
[quote="Kruimel"]
Als je vindt dat ze echt te mager wordt, gewoon meer voeren. De ene hond is de andere niet en uiteindelijk voer je met je ogen (en handen ;D).
Zeker als ze zo lekker dartel en druk is en ook nog eens flink groeit kan het heel goed izjn dat ze wat meer nodig heeft.
Maar, iets aan de schrale kant is beter dan zo'n bol puppy-buikje.
[/quote]
Nou, even gewogen maar ze is dus idd. afgevallen :-\ De weegschaal gaf met pup op de arm 74,4 aan en zonder pup 72,2 dus weegt ze nog maar 2,2 kilo :o :-\
Ze krijgt nu omgerekend dus al 70 gram cb per kilo lichaamsgewicht! Das wel veel boven de aanbevolen hoeveelheid, niet?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#551398
Voeren moet je op het oog/tast doen, als ze te mager wordt meer geven het is een pup en die groeit volop dus die gebruikt in verhouding veel meer energie dan een volwassen uitvoering.
Door Hanny
#551692
Denk, dat 70 gram per kilo helemaal niet veel is.
Misschien kun je eens even bij de verschillende soorten kvv kijken om een indicatie te hebben.
Zag net bij Duck (keek even omdat ik een grote doos heb besteld) dat daar 200 gram wordt geadviseerd.
Als je zelf nog eens even bij de andere voersoorten kijkt, zul je wel op een bruikbaar gemiddelde uit komen .
Als ik pupjes weeg, gaan ze zelf op de weegschaal, wat gepruts, maar het went wel. Vind ik makkelijker.

Hanny
Door Mevroi Kruim
#551810
Hoe exact is jouw weegschaal? Mijn personenweegschaal is nog niet op de kilo nauwkeurig dus voor het wegen van zo'n puppenuk echt niet geschikt.
Misschien heb je een bruikbare keukenweegschaal? Da's al een stuk nauwkeuriger. En verder geldt hetzelfde als bij het wegen van baby's: netto-gewicht, dus na het plassen/poepen maar voor het eten. Anders weeg je de ene keer de maag-, darm- en blaasinhoud mee (en dat kan best oplopen) en de volgende keer niet, met als resultaat paniek want ze weegt ineens veel minder ;D ;D
Zoals Syl al zegt: voeren doe je met je ogen en met je handen, gewichten zeggen niet zoveel, het gaat erom hoe je pupsel eruit ziet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door