Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#541098
Mijn twee honden zijn hebben twee jaar geleden de cocktail enting gehad. Afgelopen jaar heb ik besloten ze enkel de Weil enting gekregen. Nu ben ik echter helaas genoodzaakt ze een paar dagen naar een pension te doen. Ik ben aan het zoeken maar tot nu toe vragen alle pensions een (bijna) volledige enting. Weet iemand waar we terecht zouden kunnen?
#541407
Denk niet dat je ergens terecht kan zonder de nodige entingen,ook de kennelhoest is trouwens verplicht ;)
Zou ze voor die paar dagen ook niet onnodig laten enten eerlijk gezegd...misschien een oproep op Bp?
#543817
Bedankt in elk geval voor het meedenken. Ik heb via een oud bericht op barfplaats een particulier gevonden die kleinschalig opvangt. Bedankt voor het meedenken!!
Laatst gewijzigd door Martine2 op za 06 mei 2006, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
#551744
Martine2 schreef: Mijn twee honden zijn hebben twee jaar geleden de cocktail enting gehad. Afgelopen jaar heb ik besloten ze enkel de Weil enting gekregen. Nu ben ik echter helaas genoodzaakt ze een paar dagen naar een pension te doen. Ik ben aan het zoeken maar tot nu toe vragen alle pensions een (bijna) volledige enting. Weet iemand waar we terecht zouden kunnen?
Misschien moet je even hulp aan je dierenarts vragen. Mijn honden zijn geent met een enting die 3 jaar geldig is (nee dit is niet de rabies enting). Mijn dierenarts is ten alle tijden bereidt om hiervoor een verklaring uit te schrijven, ook als ik met Gandor naar een show wil.
Hij wil zelfs rustig verklaren dat het niet goed is voor de hond om ieder jaar terug te enten.
In mijn inentingsboekje staat ook gewoon de geldigheid van 3 jaar vermeld. Zal vanavond thuis ff kijken wat hij precies gehad heeft.

Overigens heb ik hier (op zeeuws-vlaanderen) een dierenpension gevonden die dit dus ook accepteert.
#553179
pippy schreef: Misschien moet je even hulp aan je dierenarts vragen. Mijn honden zijn geent met een enting die 3 jaar geldig is (nee dit is niet de rabies enting). Mijn dierenarts is ten alle tijden bereidt om hiervoor een verklaring uit te schrijven, ook als ik met Gandor naar een show wil.
Hij wil zelfs rustig verklaren dat het niet goed is voor de hond om ieder jaar terug te enten.
In mijn inentingsboekje staat ook gewoon de geldigheid van 3 jaar vermeld. Zal vanavond thuis ff kijken wat hij precies gehad heeft.

Overigens heb ik hier (op zeeuws-vlaanderen) een dierenpension gevonden die dit dus ook accepteert.
Een volledige enting die drie jaar geldig is? Die ken ik inderdaad niet. Ik show ook met m'n honden en ik neem de gok gewoon omdat iker ondertussn echt ben overtuigd ben dat het huidige schema wat de standaard is zwar overenten is. Persoonlijk zou ik dus nooit volledig stoppen met enten alleen wel minder/verstandiger. Tot nu toe is er in het buitenland alleen naar rabies gekeken die ik dus wel moet geven en verder niet naar de andere. In Nederland controleren ze wel op de clubmatch die ik dan ook niet doe. Bij de rest nog geen controle gehad.
Laatst gewijzigd door Martine2 op za 20 mei 2006, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door