Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door luisa
#55100
Hoi, ik als zeurende nieuwkomer wil dus van alles weten he over het barfen.Nu is vis ook goed las ik.Vette rauwe vis.Welke(n) kan ik geven?En is dat met graat en al?

Brrr weer zoiets engs...

en stel dat ik dus 5 keer in de week bibi geef en 2 keer in de week(om mee te beginnen)ga barfen.Wat kan ik dan het beste geven en hoe zorg ik dat in de barfjesmaaltijd alles zit?Bijv vis en lijnzaadolie las ik al.Alfafa waterkers etc(???)

En dat botjes gedoe he hoeveel per week en de hoeveelheid per keer is voldoende om te voorzien in de calicium behoefte etc?

sorry ben wel lastig...

liefs Luisa en company
Door sharpie
#55152
Sardientjes kun je in iedergeval helemaal met graat en kop geven.
Lizzy weet meer over vis, Lizzyyyy help!!! ;D

Als je 5x in de week Bibi geeft, dan maakt het iets minder uit of je zelfsamengestelde maaltijden (2x per week) kompleet zijn, dus zal je niet snel de mist in gaan.
Ik zou vooral spiervlees in je zelfsamengestelde maaltijden gebruiken, omdat in Bibi en andere kant-en-klaar maaltijden vaak al vrij veel orgaanvlees zit.
Verder kan je gepureerde rauwe groenten (bijv. wortel, sla, broccoli, bloemkool, kool, peterselie, etc.) gebruiken en vis, omdat dat niet in Bibi zit.
Afalfa en waterkers is ook prima.

Er zit al gemalen kippenbot in Bibi, dus hoef je niet veel bot bij te geven om in de calcium behoefte te voorzien.
je zou 2x per week een kalfs of lamsrib of lamsnek o.i.d. kunnen geven of een recreatiebot.
Alle botten geven met lekker veel vlees eraan of na een vleesmaaltijd.
Hoeveel precies??? dan ik zou het totale botpercantage wat je per week geeft eens uitreken.
Voor opgroeiende honden is 30% bot het maximale volgens Mogens Eliasen.
Je merkt het ook vaak aan de ontlasting of je hond teveel bot krijgt, bot stopt, dus als je hond keiharde witte drollen heeft geef je meestal wel genoeg, zo niet teveel bot.
Laatst gewijzigd door sharpie op wo 18 feb 2004, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door luisa
#55170
uhm...wat zijn goede voorbeelden van spiervlees?En Lizzy????????????Als je dit ook leest,visvisvis help me please....


Thanx Shanti.

knuffels van ons allen,en nu speciaal wat modderpoten,we komen net uit het bos gheghe heb nu twee zwarte bullterriers ipv witten ;D
Door sharpie
#55171
Goede voorbeelden van spiervlees:
Eigenlijk al het vlees, behalve orgaanvlees.
Riblappen, biefstuk, sucadelappen, lamsvlees,rundergehakt, het vlees aan botten etc. etc..
Het vet aan het spiervlees is ook heel gezond, dus lekker eraan laten zitten.

Geen varkenvlees gebruiken i.v.m. ziekte van Aujzeki (ofzo).
Laatst gewijzigd door sharpie op wo 18 feb 2004, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door