Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Yorick
#51439
Hoi,


Yorick schud de laatste tijd regelmatig met zijn kopje. Ik denk dat ie met een oorprobleempje zit. Ze zien wel wat rood maar ruiken niet. Is er iets dat ik kan proberen voor ik ermee naar de DA ga?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#51440
Ik denk dat je zoiezo even naar de da moet want als het ontstoken is moet er even een zalfje tegen aan,als het over is kun je het bijhouden met een goeie oorcleaner.
Door qyan
#51486
als qyan een oorontsteking heeft ga ik zelf niet meer naar de DA ;D
zilverwater blijkt oook voor oorontstekingen prima te helpen ;)
Door yalla
#53968
Kopschudden is ook overspronggedrag en hoeft niet per definitie een oorontsteking te zijn. Dus wanneer doet hij het? Ik zou wel naar de DA gaan en het laten onderzoeken. Je kunt dan altijd nog kiezen wat je doet als het inderdaad een ontsteking is. Zo maar zelf iets geven, zou ik niet doen.
Door Yorick
#54874
Hoi,


Ik heb Yorick dus meegenomen naar de DA en er was niets erg aan de hand, een beetje geiriteerd door wat vuil/stof dat in zijn oor was terecht gekomen. Ik had zijn oortje al schoon gemaakt met CAMILOSAN en dat moest ik gewoon een paar dagjes verder doen en dan kwam het wel goed. Hij schud nu reeds niet meer maar zeker is zeker hé!
Door Diegel
#55040
yalla schreef: Kopschudden is ook overspronggedrag en hoeft niet per definitie een oorontsteking te zijn.
Wat is overspronggedrag eigenlijk ??? ???
Door ~anna~
#55056
Oversprong gedrag valt onder conflict gedrag;
Simultaan ambivalent gedrag,successievelijk amivalent gedrag,intentiebeweging,redirectie bewegingen,autonome reacties en oversprong gedrag.
Een voorbeeeld bij oversprong gedrag hond moet netjes naast zijn geleider blijven zitten maar wil eigenlijk ook graag kennismaken met die andere hond.Op dat moment zjn er twee gedragsystemen bij de hond actief is er sprake van een interne conflictsituatie omdat de hond geen van beide kan uitvoerenDe hond kan hierdoor gaan gapen,rollen,uitrekken of gaan krabben.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#55121
Ik zie dat inderdaad vaak bij Nena. Zij schudt vaak met haar koppie als ik tijdens de zitoefening weer terug kom lopen. Ze weet dat het de bedoeling is dat ze netjes blijft zitten, maar het liefst zou ze me tegemoet komen stormen. Dan blijft ze wel zitten, maar schudt met haar koppie, likt aan haar neus of geeuwt eens een keer.
Toen haar fokker haar tijdens een VZH-wedstrijd met haar koppie zag schudden kwam hij na afloop vragen of ze geen last had van haar oren. Maar nee, die zijn brandschoon :D
Door yalla
#55127
balupa schreef: Oversprong gedrag valt onder conflict gedrag;
Simultaan ambivalent gedrag,successievelijk amivalent gedrag,intentiebeweging,redirectie bewegingen,autonome reacties en oversprong gedrag.
Een voorbeeeld bij oversprong gedrag hond moet netjes naast zijn geleider blijven zitten maar wil eigenlijk ook graag kennismaken met die andere hond.Op dat moment zjn er twee gedragsystemen bij de hond actief is er sprake van een interne conflictsituatie omdat de hond geen van beide kan uitvoerenDe hond kan hierdoor gaan gapen,rollen,uitrekken of gaan krabben.
Ook Van Hall gedaan? Het lijkt wel of ik Joanne vd Borg hoor praten.....
Door ~anna~
#55154
yalla schreef:

Ook Van Hall gedaan? Het lijkt wel of ik Joanne vd Borg hoor praten.....
Nee geen van Hall wel een instructeurs opleiding was van plan verder te gaan maar er kwam helaas een ongelukje tussen.Op dit moment heb ik geen geld om verder te gaan.
Door ~anna~
#55157
Sonja schreef: Ik zie dat inderdaad vaak bij Nena. Zij schudt vaak met haar koppie als ik tijdens de zitoefening weer terug kom lopen. Ze weet dat het de bedoeling is dat ze netjes blijft zitten, maar het liefst zou ze me tegemoet komen stormen. Dan blijft ze wel zitten, maar schudt met haar koppie, likt aan haar neus of geeuwt eens een keer.
Toen haar fokker haar tijdens een VZH-wedstrijd met haar koppie zag schudden kwam hij na afloop vragen of ze geen last had van haar oren. Maar nee, die zijn brandschoon :D
Goed he ;D maar wel jammer soms dat honden ook weleens voor lui worden versleten waneer ze gapen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#55269
Nou, Neentje maakt beslist geen luie indruk. Het is zo'n hondje dat enthousiast kwispelend naast je loopt te dribbelen. Met looppas maakt ze nog steeds af een toe een vreugdesprongetje en met voorroepen en vooruit sturen gaat ze ook als een speer.
Nee, gelukkig heeft nog nooit iemand haar voor lui versleten, wel voor familie van een kangaroo ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door