Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door conleeuw
#550508
Al weken en weken lang weigert mijn kat alle vormen van vers voer, ik ben bij de da geweest en we kunnen helemaal niets fout vinden met mevrouw. Ik heb haar geporbeerd uit te hongeren, maar ze is door uithongering bij de buren gaan stelen :o.... gewoon bij hun binnen... brokken kennelijk, dat was niet de bedoeling, nou heeft ze wel een geschiedinis van gezellig bij de buren eten, maar dat was bij mijn vorige huis en dan vulden ik de eten van de buurman gewoon weer aan (thuis had zij dezelfde eten maar ging bij haar vriendin eten, iedere dag weer), vondt hij geen probleem, deze buren helaas hebben een heel andere kijk op de zaak, hun vinden het drie keer niets, worden gewoon pissig. Ze heeft netjes 3 jaar thuis gegeten, ik moest haar dus gewoon weer thuis aan het eten krijgen, dus noodgedwongen blik voer. Ik heb van rauw van alles aangeboden, maar helaas, ze weigert gewoon, trekt haar neus op en gaat jengelen, ook geneens een vlentertje vlees uit mijn hand ook niet echt gekookt, gewoon een vlees staking. ze heeft ongeveer 6 a 8 maanden wel vers gegeten, nooit optimaal. Ndlozi is nu 17 en ik wil niet al te lang modderen met haar eten. Mijn vraag is dus, is er iemand anders die een oudere kat op vers heb overgezet waar het naar verloop van tijd ook minder werk of niet meer lukten, en heeft iemand nog tips/advies wat ik nog kan proberen? Oh eendagskuikens wil ze niet, heb ze nooit gewild. Vis eet ze wel uit blik, niet rauw, dus schiet ook niet op (ze heb ooit wel sardientjes rauw gegeten niet echt van harte) ook zalm wil mevrouw niet rauw hebben wel gekookt, tonijn rauw ook niet, wel uit blik of gekookt ::)
Door *Robin*
#550668
sjonge.........wat een lastige dame :-\
moeilijk hoor. ik zou het niet weten. heb je al geprobeert om het te mengen met blikvoer? of trekt ze dan ook haar neus op?
mijn katje is helemaal gek van die blikjes gourmet die kleintjes, hij krijgt het eens in de maand een keertje als super lekker tussendoortje, misschien vind jou poes dit ook onweerstaanbaar kan je daar mee mengen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#550696
Zou het zo kunnen zijn dat nu het weer warmer wordt en iedereen de deur open heeft dat ze inderdaad de beschikking heeft over andere voer opties, blikvoertje bij de ene buren , brokje bij de andere buren en dan nu denkt "bekijk jij het even met je vlees" ?
Door Bernadette
#551008
als ze ook buiten komen is het lastig he! Heb je maar één kat? Als je er meerdere hebt, kun je ze bij elkaar zetten tijdens het eten. Misschien een vorm van kvv door het normale voer heen mengen (zomaar een theelepeltje) goed prakken en een beetje warm water of bouilion van de kip eroverheen. Dat ruikt erg sterk.

Succes. Mijn kat van toen 5 jaar oud weigerde ook vers. Haalde ook bij de buren. En pas vanaf het moment dat hij binnen is gaan wonen eet hij vlees. Heeft me ongeveer een jaartje gekost!
Door conleeuw
#551135
sylvia schreef: Zou het zo kunnen zijn dat nu het weer warmer wordt en iedereen de deur open heeft dat ze inderdaad de beschikking heeft over andere voer opties, blikvoertje bij de ene buren , brokje bij de andere buren en dan nu denkt "bekijk jij het even met je vlees" ?
ik denk dat inderdaad te toegang tot eten bij de buren deel van de probleem is. Ik ga nog eens proberen om wat KVV door blikvoer te prakken en kijken of het dan weer aanslaat. Ik heb geprobeerd om deze dame binnen te houden, mijn deuren functioneren als bewijs waarom ik het niet langer ga doen, ze krabbelt de deuren zowat finaal uit hun kozijn, gewoon echt helemaal kapot :o zij weet wel wat zij wil, en kennelijk ook hoe ze eraan moet komen. Nou op naar de ultime poging om haar toch te overtuigen, lukt het niet, dan ga ik mij erbij berusten. Bij de volgende kat doe ik het gewoon van begin af aan beter ;)
Door Bernadette
#551551
Vondel was ook zo vreselijk, kon ik ook niet binnen houden.. Maar ik ben verhuisd en heb hem toen vanaf dag één binnen kunnen houden! Super! Hoop dat het je een keer gaat lukken! Het is mogelijk!!!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door