Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door judithj81
#549608
Ik vraag mij af of er meerdere katten zijn die dit doen;
Als ik 's avonds carnibest geef dan eten ze het bijna nooit meteen op, meestal gebeurt dit dan 's nachts maar ook bijna altijd ligt er 's ochtends dan nog wat in de bak wat ze soms dan nog overdag opeten maar meestal laten liggen.
Nu zijn ze ongeveer 4 (1jaar) en 2 kilo(6 maanden) en het zijn binnen katten dus ik denk dat ze gewoon niet zoveel eten nodig hebben..
Ze krijgen samen 250 gram en 's ochtends allebei 1 kuiken.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#549616
Ik denk inderdaad dat ze dan niet zo'n honger hebben of in iedergeval gewend zijn om te eten wanneer ze zin hebben.
Ik zet voer neer en als ze het niet direct eten (wat hier dus niet voorkomt) haal ik het eten binnen een kwartier weg en zet het weer terug in de koelkast en zijn ze de volgende voerperiode weer aan de beurt om eten te krijgen. Als ze wel direct beginnen met eten maar een hoeveelheid laten staan dan zou ik de porties kleiner maken.
Door Maris
#549854
Passie van mij is ook zòn meut met eten die wil ook eten wanneer ze zin heeft.

Ik zet het neer ze neemt een paar happen en gaat slapen, daarna nog een hapje en dan gaat ze weer wat ander doen enz enz enz.
Door Mevroi Kruim
#549944
Mijn katten krijgen 2x per dag eten en dat gaat binnen 10 minuten naar binnen. Restjes worden door mij afgevoerd. Ze eten ongeveer 100 gram per kat per dag, het zijn ouwetjes die nauwelijks buiten komen.
Door Borke
#551459
Hier eten 6 katten die samen 40 kg wegen per dag ca. 750 gram Carnibest Lam & Rijst, dat is dus 125 gram per dag per kat. Het zijn grote binnenkatten varierend in leeftijd van 3 - 12 jaar.
Ze doen er ongeveer de hele nacht over om het op te eten.
Ik ga dus zeker geen eten neerzetten wat ik na 10 minuten weghaal, dat past niet in onze situatie.
Probleem 1. is dat iedereen moet wachten totdat Roy (10 kg en geen grammetje vet) gegeten heeft. Roy is een watje en wilde ;D eerst geen vers, maar nu gromt hij iedereen opzij. Pas daarna kan de rest eten. Ze eten uit een 'puppytrog' dus kunnen makkeljk allemaal tegelijk eten.
Probleem 2. Haal ik het weg als de andere 5 gegeten hebben, dan staat onze oudste dame 's nachts aan de slaapkamer deur te rammen. Dus voor onze nachtrust en de harmonie in de groep accepteer ik maar dat ze er de hele nacht over doen. Misschien dat ik het in het nieuwe huis aanpas, daar willen we de katten net als de hond permanent in de woonkamer houden en dan kunnen ze niet meer aan de slaapkamerdeur zeuren ;D
De hond is 's nachts in zijn bench, dus dan kunnen de katten rustig eten.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#551489
[quote="AstridStraver"]
Hier eten 6 katten die samen 40 kg wegen per dag ca. 750 gram Carnibest Lam & Rijst, dat is dus 125 gram per dag per kat. Het zijn grote binnenkatten varierend in leeftijd van 3 - 12 jaar.
Ze doen er ongeveer de hele nacht over om het op te eten.
Ik ga dus zeker geen eten neerzetten wat ik na 10 minuten weghaal, dat past niet in onze situatie.
Probleem 1. is dat iedereen moet wachten totdat Roy (10 kg en geen grammetje vet) gegeten heeft. Roy is een watje en wilde ;D eerst geen vers, maar nu gromt hij iedereen opzij. Pas daarna kan de rest eten. Ze eten uit een 'puppytrog' dus kunnen makkeljk allemaal tegelijk eten.
Probleem 2. Haal ik het weg als de andere 5 gegeten hebben, dan staat onze oudste dame 's nachts aan de slaapkamer deur te rammen. Dus voor onze nachtrust en de harmonie in de groep accepteer ik maar dat ze er de hele nacht over doen. Misschien dat ik het in het nieuwe huis aanpas, daar willen we de katten net als de hond permanent in de woonkamer houden en dan kunnen ze niet meer aan de slaapkamerdeur zeuren ;D
De hond is 's nachts in zijn bench, dus dan kunnen de katten rustig eten.
[/quote]

Als je er zelf geen probleem mee hebt dat ze er de hele nacht over doen dan is er toch geen probleem.
Door Borke
#551493
[quote="sylvia"]
Als je er zelf geen probleem mee hebt dat ze er de hele nacht over doen dan is er toch geen probleem.
[/quote]
Ach, ik zou het hygienischer vinden als ze het in 30 minuten op zouden eten, dan gaf ik ze 's ochtends nog een portie.
Maar ik moet praktisch blijven: ik ben al lang blij dat ze het met smaak eten - het blijven katten nietwaar.
Verder hoef ik nu een keer af te wassen - nadat Borke het heeft 'voorgelikt' - dus het is minder werk zo 8)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#551802
AstridStraver schreef: Ach, ik zou het hygienischer vinden als ze het in 30 minuten op zouden eten, dan gaf ik ze 's ochtends nog een portie.
Maar ik moet praktisch blijven: ik ben al lang blij dat ze het met smaak eten - het blijven katten nietwaar.
Verder hoef ik nu een keer af te wassen - nadat Borke het heeft 'voorgelikt' - dus het is minder werk zo 8)
Voor die katten maakt het hygiënische niet echt veel uit, dus zo is iedereen blij en daar gaat het maar net om.
Door judithj81
#551984
tja, het blijven rare beesten. de ene keer eten ze het meteen op en de andere keer kan ik de helft weg gooien maarja ik ga toch echt niks anders neerzetten..
En wat betreft het eten weg halen, ik denk niet dat dat gaat werken want dan eten ze alleen nog maar het kuikentje 'sochtends...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door