Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door An
#55116
Ik vroeg me nu wat af. Ik geef eigenlijk best veel bot. Altijd met vlees hoor! Maar kan je teveel bot geven? Of kunnen ze nooit teveel calcium binnenkrijgen? Ze vinden het zo leuk die botten hihihi en ze poepen nog altijd goed, soms wel wat naar de witte kant toe als ze echt een groot bot hebben gekregen de avond ervoor maar verder gewoon donker.
Door sharpie
#55150
Hoi An,
Je kan idd teveel bot geven, maar volgens mij wordt een teveel aan calcium dan wel gewoon afgevoerd door het lichaam.
Dus als je honden verder gewoon goed poepen, zit het volgens mij wel goed.

Je zou het botpercentage wat je geeft, voor de gein eens kunnen uitrekenen.
Ik geloof dat 30% bot voor opgroeiende honden zo'n beetje het maximum is volgens Mogens Eliasen.
Door Lizzy
#55153
En vergeet ook niet dat grote botten (vooral van grote dieren) niet alleen heel veel calcium maar ook heel veel fosfor bevatten. En het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk of een teveel aan fosfor nou wel of niet schadelijk is voor de nieren.

In ieder geval, ik sluit me bij Sharpie aan: niet meer dan 30% bot geven (kaal).

Groetjes, Lizzy
Door An
#55208
Oh ik geef niks kaal hoor. Er hangt altijd wel ene homp vlees aan. Maar ik ga is wat tellen. Ik denk dat ik zo ongeveer rond die 30 procent zal zitten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door