Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door reneetje
#550963
Wat ik mij nou afvraag.

Hoe gezond is gehakt? en klopt het dat dit inderdaad 100% spiervlees is? en dan ook net zo goed is als bijvoorbeeld kopvlees bijvoorbeeld, of bijvoorbeeld rundvlees of kipfilet?
Door Bianca1
#550967
in principe hoort goed gehakt 100% gemalen spiervlees te zijn.
Ik ben er van overtuigd dat er grote verschillen zijn in kwaliteit ervan. de goedkopere gehakt is ongetwijfeld peziger dan de duurdere, net als de superbiefstuk van de super vs de slager...
maar in gehakt hoort geen bot, orgaan oid thuis....
Door Mevroi Kruim
#551011
Maar er zit wel vaak een hoop vet en ook zenen in. Het is een mooie manier voor de slager om mindere kwaliteit vlees te verkopen.
Hoeft op zich geen probleem te zijn als je het maar weet. Kopvlees bevat ook veel zeen, op zich niks mis mee maar de voedingswaarde is minder dan van puur spiervlees.
Door Bianca1
#551023
idd ja, vet! goeie manier om het gehakt wat goedkoper te maken...
zou een hond ook meer aan vetter gehakt hebben dan 'mager' gehakt?
wat versta je trouwens onder 'zenen'? bindweefselachtig materiaal ofzo
Door noppp
#551028
In rundergehakt mag maximaal 20% vet zitten, de rest moet spiervlees zijn.
Gemaakt van kant en klaar aangeleverde rundersnippers, maar ook vaak van vlees wat over is van produktie van andere artikelen. Of vlees dat tegen de datum aan loopt en gemalen wordt.
Door Bernadette
#551031
Sinds ik gehoord heb dat er zout door het kant en klare gehakt van aldi/lidl zit geef ik dat niet meer.
Door Bianca1
#551035
om deze redenen maalde mijn oma vroeger zelf gehakt in de hier alom geroemde gehaktmolen (die ik nu heb) van runderlappen. supergehakt, maar zo koop je het niet in de super ben ik bang
Gebruikersavatar
Door sylvia
#551036
Bernadette schreef: Sinds ik gehoord heb dat er zout door het kant en klare gehakt van aldi/lidl zit geef ik dat niet meer.
Maar dat is logisch dat dat erin zit anders werd het niet als kant en klaar aangeboden.
Door Bernadette
#551038
sylvia schreef: Maar dat is logisch dat dat erin zit anders werd het niet als kant en klaar aangeboden.
Whaha, ja, aldoende leert men he... Voordat ik vers gaf aan de dieren peinsde ik er niet over om ook maar iets met vlees te maken te hebben. Was streng veganist toen nog! Whaha, dan had je niet moeten zeggen hoe ik nu was! Wat een verschil, maar voor mij was dat allemaal niet zo vanzelfsprekend hoor... Nu gelukkig wel.
Door herder_lover
#551039
hier wordt het gemalen waar je bij staat van mooie lappen rundvlees.... ;D
en ik geef het wel eens aan de honden, lekker goedkoop even tussendoor (5,50 gulden per kilo)
Door Bernadette
#551043
herder_lover schreef: hier wordt het gemalen waar je bij staat van mooie lappen rundvlees.... ;D
en ik geef het wel eens aan de honden, lekker goedkoop even tussendoor (5,50 gulden per kilo)
Vind je dat goedkoop? Of is dat een grapje?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#551046
Bernadette schreef: Whaha, ja, aldoende leert men he... Voordat ik vers gaf aan de dieren peinsde ik er niet over om ook maar iets met vlees te maken te hebben. Was streng veganist toen nog! Whaha, dan had je niet moeten zeggen hoe ik nu was! Wat een verschil, maar voor mij was dat allemaal niet zo vanzelfsprekend hoor... Nu gelukkig wel.
ooooooooooowww vandaar ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#551047
Bernadette schreef: Vind je dat goedkoop? Of is dat een grapje?
Volgens mij zijn het guldens die Elaine betaald
Door Bernadette
#551049
Aha, Elaine komt uit de geschiedenis ;D

Nee, sorry... Antillen ofzo? Nou ja, in ieder geval viel mijn giecheltje even open bij de opmerking 5,50 de kilo goedkoop ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door