Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bianca75
#550832
Ik ben nu bijna twee weken volledig aan het Barfen geslagen en op zich bevalt mij dat wel goed. Maar ik heb wel een probleem, onze Bowy kan slecht tegen lamsvlees en rundvlees. Hij is steeds aan de dunne en doet sindsdien zijn behoefte in huis ook geeft hij af en toe geeft hij over.
Nu denk ik zelf dat het vlees te vet is en ben ik op zoek naar minder vette alternatieve, zelf zit ik te denken aan paarden-/veulenvlees en geitenvlees of zit ik nu kompleet fout? Zouden jullie mij suggesties kunnen geven?
Door Twiz
#550849
Lamsvlees is een stuk vetter dan rund. Geit is ook best wel vet (tenminste de geit die ik regelmatig geef, het vlees bij de ribben)
Het kan natuurlijk ook dat het hem gewoon niet goed bekomt, dan zou ik ook wel wat anders gaan proberen hoor.
Komende week heb ik waarschijnlijk hert en struisvogelvlees, en ik heb geen idee of dat vet is of niet, misschien dat je zoiets kunt proberen, als je eraan kunt komen.
Door roefus
#550852
Wat geef je precies?
Lamsvlees is volgens mij niet vet, dan doet het me meer aan schaap denken.
Rundervlees is over het algemeen ook vet-arm.
Geef je er ook RMB (botvlees) bij?
Zijn de botten bijvoorbeeld niet te hard?
Door Bianca75
#551078
roefus schreef: Wat geef je precies?
Lamsvlees is volgens mij niet vet, dan doet het me meer aan schaap denken.
Rundervlees is over het algemeen ook vet-arm.
Geef je er ook RMB (botvlees) bij?
Zijn de botten bijvoorbeeld niet te hard?
Nav je antwoord weet ik nu dus zeker dat de slager mijn man bij de benen heeft genomen met zijn zogenaamde lamvlees en lamsribben. De botten werden bijna niet gegeten te hard dus, dacht eerst nog even dat ze eraan moesten wennen, maar nu weet ik wel zeker dat het van een schaap is er zat ook veel vet aan (dat had ik er voor een deel afgeknipt). En dit rundvlees was niet echt vetarm, heb inmiddels contact gehad met Pauline en daar heb ik een oplossing bij gevonden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door