Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door laura
#55051
Hallo,

Dit is eigenlijk een probleem bij onze buurhond, maar ja de buurvrouw heeft geen compu...

Zij heeft 2 benner senners. Een daarvan (9 jaar) heeft altijd last van vocht in de oren. Ik bedoel niet dat je het schoon kunt maken, maar in die flappen zeg maar ;).
Ze is er al eens mee naar de dierenarts gegaan. Die heeft toen alles eruit gehaald, waarna de hond een hele poos met een panty om het oor moest lopen. Nu is het weer zover. Ze wil de hond liever niet weer laten opereren, aangezien de hond niet zo jong meer is (ivm narcose o. i. d.). Het heeft blijkbaar ook niet veel geholpen, de vorige operatie was ongeveer 6 maanden geleden.
Ze heeft er niet zo heel veel last van, af en toe schud ze wat vaker de kop, maar verder niet echt....

Komt dit vaker voor? Is er wat aan te doen?

Hopelijk heeft iemand een suggestie?
Gr. Laura.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#55061
Waarschijnlijk bedoel je een bloedoor?
Dat ontstaat door schudden met de kop en dat kan weer door een oorontsteking of door gedragsmatig schudden veroorzaakt worden.
Als je niets doet gaat het ook weg alleen kan een staand oor gaan hangen en kan het een raar verfrommeld oor worden. Als het heel erg verfrommeld wordt kan het ook weer pijnlijk zijn en daardoor gaat hij weer schudden en gaat het andere oor ook meedoen.

Wat je kunt doen is er arnica-of traumeelzalf op doen en/of arnica of traumeel geven. Dan wordt het sneller geresorbeerd en blijven er minder plooien over.
Door laura
#55065
Ik heb geen idee of je het een bloedoor noemt.
De oren hangen in ieder geval altijd al.
Als je de oren voelt, voel je dat het op sommige plekken opgezwollen is door vocht, dat zal vast bloed zijn.
Ze heeft het nu al heel lang, en het gaat niet weg. Als het erger wordt wil ze wel weer naar de DA, maar liever niet natuurlijk....
Ik weet niet of we hetzelfde bedoelen, wat bedoel je precies met verfrommeld?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door