Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#550237
Heeft iemand ervaring met wratten in de bek (bij de hond uiteraard ;D)?
Kuma kreeg ongeveer een maand of 1 1/2 geleden een klein wratje in haar bek. Op haar onderlip om precies te zijn. Ik weet dat het een virusje is en over het algemeen slagen honden er vrij vlot in om er antilichamen tegen te maken en gaan wratjes vanzelf weg in een maandje of 2. Maar bij Kuma is het onding ondertussen echt huge geworden. Haar lippen kunnen niet meer tegen elkaar en het onding bloed af en toe. Hij is echt naar en lastig.
Zijn er manieren om het kreng sneller weg te doen gaan??Ik vind het geen gezicht en ondertussen gewoon zielig en Kuma heeft nu een zielige hanglip :o
Gebruikersavatar
Door chooky
#550240
elke dag een paar keer aanstippen met een wattenstaafje met teatree
Door Helen
#550245
chooky schreef: elke dag een paar keer aanstippen met een wattenstaafje met teatree
Heb je dat van horen zeggen, of heb je daar zelf ervaring mee met je honden?
Gebruikersavatar
Door chooky
#550248
Helen schreef: Heb je dat van horen zeggen, of heb je daar zelf ervaring mee met je honden?
eerst van horen zeggen en toien heeft de overbuurman het uitgeprobeerd bij een wratje van een van zijn honden, ook in de bek, en dat was echt binnen no time verdwenen. Dierenarts stond er zelf versteld van.
Door Helen
#550252
chooky schreef: eerst van horen zeggen en toien heeft de overbuurman het uitgeprobeerd bij een wratje van een van zijn honden, ook in de bek, en dat was echt binnen no time verdwenen. Dierenarts stond er zelf versteld van.
Thanx! Ik heb nog tea tree staan! Ga het direct vanavond proberen.
Door Helen
#550264
Lizzy schreef: Wat is het voor een wrat?
Hoogstwaarschijnlijk gewoon papillomatosis.
Door Lizzy
#550281
Thuja D30 wil ook nog wel eens helpen.
Door Helen
#550284
Lizzy schreef: Thuja D30 wil ook nog wel eens helpen.
Daar heb ik hele wisselende verhalen over gehoord. Voornamelijk verhalen dat er geen enkele verbetering optrad....Heb jij er goede verhalen over gehoord?
Door Helen
#550455
Het zit op haar lip. Dus aanstippen met Tea Tree gaat prima. Bij dergelijke wratten heeft forumle W oid geen zin (naast het feit dat je het niet in de bek kan gebruiken). De hond moet het virus 'overwinnen' wil de wrat weggaan. Kuma heeft nog geluk. Er zijn honden die echt tientallen van deze wratten in hun bek hebben.
Door Helen
#572877
De tea tree heeft helaas niet geholpen. Maar het kreng is er een week of anderhalf geleden vanzelf afgevallen. En ik kan nu beamen dat ie definitief verdwenen is!! Haar lip ziet er weer uit om te zoenen!!!
Door Truus
#573181
Helen schreef: De tea tree heeft helaas niet geholpen. Maar het kreng is er een week of anderhalf geleden vanzelf afgevallen. En ik kan nu beamen dat ie definitief verdwenen is!! Haar lip ziet er weer uit om te zoenen!!!
Mooi ! Gelukkig is het opgelost 8)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door