Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Thunder
#548949
Twister blijkt ontzettend aantrekkelijk te zijn voor muggen. Hij heeft er geen jeuk van,maar staat wel onder de bultjes. 's Avonds kan ik hem haast niet buiten laten,want hij wordt gelijk aangevallen.
Ik heb me laten vertellen dat biergist hier tegen zou helpen?
Door Lizzy
#548977
Ik heb geen idee of het helpt, maar biergist vind ik sowieso troep dus dat zou ik niet geven. Kun je hem niet licht insmeren met de anti-insekt-roller van CHI? Dat helpt best goed. En ik las laatst dat Ledum (homeopathisch middel) zou kunnen helpen om mensen/dieren minder aantrekkelijk te maken voor muggen. Geen idee of het echt werkt, maar het is misschien het proberen waard!
Door Thunder
#549392
Ik heb hier biospray staan en die blijkt wel iets te helpen. Alleen wil Twister een spraybus aanvallen ;D
Door amber13
#549692
Via internet zijn wij erachter gekomen dat appelazijn ook kan helpen tegen muggen. Bij de Tuinen een fles gekocht, gemengd met water (50% water 50% appelazijn), en dan met de plantenspuit opsprayen. We hebben het nu een paar dagen gebruikt als we naar het bos gingen, en het helpt prima tegen muggen!!(ook bij onszelf)
Op internet stond dat het ook tegen teken hielp, maar daarvoor werkt het niet echt optimaal.
Laatst gewijzigd door amber13 op ma 15 mei 2006, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Thunder
#550368
amber13 schreef: Via internet zijn wij erachter gekomen dat appelazijn ook kan helpen tegen muggen. Bij de Tuinen een fles gekocht, gemengd met water (50% water 50% appelazijn), en dan met de plantenspuit opsprayen. We hebben het nu een paar dagen gebruikt als we naar het bos gingen, en het helpt prima tegen muggen!!(ook bij onszelf)
Op internet stond dat het ook tegen teken hielp, maar daarvoor werkt het niet echt optimaal.
Bedankt voor de tip! Appelazijn heb ik ook nog in huis!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door