Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Breezer
#5499
Heb ik gisteren een lekkere maaltijd voor Breezer in elkaar gezet. En wat denk je dat ik er vanmorgen voor terug krijg?? Diaree!!  :(

Wat heb ik verkeerd gedaan?? ???

Ik heb gisterochtend 2 stukken Energique uit de vriezer gehaald en deze in een afgesloten bakje laten ontdooien op het aanrecht. Dus te koud kan het niet zijn. M'n vriend had in de bakkerij nog een halfje natuurbruin met sesam over dus daar heb ik twee kleine sneedjes van in stukjes gescheurd en dit erbij gedaan en geroerd. Vervolgens nog een rauw eitje zonder schil erover als verrassing.

Ik stond echt zo lekker te tutten gisteren in de keuken..
En Breezer vondt het ook heerlijk, ik heb hem nog nooit zo rustig zien eten en genieten van z'n maaltje.
Hij had eerst heel voorzichtig al het ei er afgelikt en toen lekker happen.

En dan ga ik vanmorgen hem uitlaten en dan tot 2 keer toe blubber! Het was gelukkig geen spuitdiarree.
Het was trouwens wel de eerste keer dat hij een rauw ei gehad heeft. Kan het hier iets mee te maken hebben gehad?
Brood met Energique heeft hij vorige week ook gehad en toen had ik geen problemen, alleen was het toen gewoon bruin brood en geen natuurbrood met sesamzaadjes.

Help!!!!!!!!! ??? :P :-[ :-X :-/ :'(
Laatst gewijzigd door Breezer op vr 12 sep 2003, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#5500
mag ik alleen ff vragen waarom je dit allemaal bij een kompleet voer stopt  ???
Door Breezer
#5501
Op advies van de DA moet ik beginnen met een halve portie Energique en dat aanvullen met bruin brood.
Ik weet niet of je het onderwerp Diaree van Breezer gevolgd hebt toen, maar Breezer heeft een bacterie in z'n darmen gehad waardoor z'n hele darmenstelsel beschadigd is geraakt. Dus alles moet rustig aan opgebouwd worden.
En het eitje was gewoon voor de fun, ik had gelezen dat ze dat lekker vonden en dat het geen kwaad kon, dus vandaar. Ik wilde eens kijken of hij dat ook lekker vondt.
Door sylvia
#5502
het lijkt me dus dat je dat beter niet kan doen als zijn darmen op een hoop liggen.
dus ik zou het dan gewoon bij de energique laten ,en geen eieren geven.
Waarom probeer je niet over te gaan op carnibest,of is dat niet verkrijgbaar bij jou in de buurt?
Door Breezer
#5503
Ik heb nog een paar kilo energique in de vriezer liggen dus vandaar! Ook heb ik nog anderhalf doosje Rodi 100% vlees.

Dus vandaar, maar volgens mij is Carnibest ook niet echt te krijgen hier in de buurt van Utreg. Duck wel, maar verder niks bijzonders.

Maar ik geef Breezer puur uit verwennerij 1x keer in de week vers vlees.

Dus volgende week donderdag hou ik het gewoon weer bij alleen vlees en misschien dat hij dan ´s avonds nog een bruine boterham krijgt, maar dat zien we dan wel weer.

Hij heeft trouwens sinds vanmorgen niet meer gesch*t*n, dus misschien is het alweer over en was het alleen een schrik reactie van de darmen op dat ei.
Door Breezer
#5505
Yep! Omdat ik dat makkelijker vindt, want we gaan nogal vaak weg.
En het vlees is gewoon een keer in de week als verwennerij.
Door sylvia
#5506
Yep! Omdat ik dat makkelijker vindt, want we gaan nogal vaak weg.
En het vlees is gewoon een keer in de week als verwennerij.
oooh oke ik dacht dat hij de hele week vers at,eigenlijk ga ik daar vanuit ,komt dat het voor mij eigenlijk gewoon normaal is dat honden vers eten.Mijn honden hebben maar ooit eens 4 maanden brokjes gegeten en ik vond dat gewoon erg,dat ik brokjes moest voeren omdat het ff niet anders ging.
Door jeanne
#5507
oooh oke ik dacht dat hij de hele week vers at,eigenlijk ga ik daar vanuit ,komt dat het voor mij eigenlijk gewoon normaal is dat honden vers eten.Mijn honden hebben maar ooit eens 4 maanden brokjes gegeten en ik vond dat gewoon erg,dat ik brokjes moest voeren omdat het ff niet anders ging.
Weet je, dat heb ik nu dus ook al! Was vanmiddag in de supermarkt, stonden er twee mensen allemaal honden en katten blikvoer in hun winkelwagentje te laden. Ik kreeg me toch medelijden met hun beestjes :-/ Maar ik ben dan ook weer niet iemand die meteen over versvlees begint, en loop triest verder  :-/
Door Breezer
#5508
Ik voer nu Nutro en dan 1 dag in de week vers, maar ik ben niet echt tevreden over Nutro. Breezer is toch best vaak aan de dunne zonder dat ik weet waarom. En hij schijt er gigantische bulten van, terwijl dat dit met de jeukanuba van de DA niet zo was. Het voordeel van Nutro vind ik wel dat hij bijna geen jeuk meer heeft en dat z'n vacht mooi is gaan glanzen. Nu heb ik van een kennis een zakje Acana brokken gekregen. Kent iemand dit merk??????? Er schijnt weinig troep in te zitten, maar ik ken het niet.
Door NUTTAH SBT
#5509
Hai Breezer,
Waarom zou je met je hond, die toch al zulke gevoelige darmen heeft het niet gewoon alleen houden op verse vleesvoeding. Als je zoals je beschrijft, de hele week brokken voert en een dag versvlees ertussendoor, verbaast het mij niet dat zijn darmen daar een klap van krijgen. Ik zou de komende tijd alleen maar vers gaan voeren en dan es kijken hoe dat gaat. Je kunt het vlees in het begin wat overgieten met warm water, om zo rustig zijn darmen aan deze manier van voeden te wennen. Overigens ben ik ook vaak weg met de honden. Ik neem dan een koelboxje mee met wat koelelementen en daar het vlees in. Of je nou een zak hondenbrokken meeneemt of een koelbox, lijkt mij weinig verschil.

succes ermee.
Door Paul_Barte
#5510
Nu heb ik van een kennis een zakje Acana brokken gekregen. Kent iemand dit merk??????? Er schijnt weinig troep in te zitten, maar ik ken het niet.
Het is een 'eigen merk'brok van een keten dierenwinkels. Ik heb al 3x contact opgenomen met de leverancier (zit n.l. in Tiel) met de vraag wat voor toevoegingen er in de brok zitten aangezien de houdbaarheid wel erruuuuug lang is.........andere vragen worden wel beantwoordt maar deze is denk ik te moeilijk  :-/

De winkelier hier in het centrum stond mij vol trots te vertellen dat ALLE honden het er verschrikkelijk goed op deden..........ze verkochten het 2 weken  ;D
Door sylvia
#5511
dat ALLE honden het er verschrikkelijk goed op deden..........ze verkochten het 2 weken  
misschien was hij zo enthousiast omdat tijdens de testen de eerste slachtoffers al in de eerste week vielen  ;D  ;D ;D
Door tieneke
#5512
misschien was hij zo enthousiast omdat tijdens de testen de eerste slachtoffers al in de eerste week vielen  ;D  ;D ;D
De spetters vlogen in het rond!;D ;D ;D
Door Eidos
#5513
misschien was hij zo enthousiast omdat tijdens de testen de eerste slachtoffers al in de eerste week vielen  ;D  ;D ;D

Dat zal het zijn Syl ;) ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door