Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Bernadette
#548440
Krijgen hier een fantastisch menu'tje!

Sinds vandaag ben ik namenlijk in het trotse bezit van een gevulde vriezer met:
* Eendagskuikens
* Muizen
* Ratten
* Duiven (met veren en alles)
* Kwartels (ook met veer)
* Hamsters

Ik hoef niets meer samen te stellen dus! Heerlijk!!!

Vanavond hebben ze voor het eerst met zn drietjes
1,5 duif weggegeten en
1 kwartel!!!
\
;D
Door *Robin*
#548449
wow!! :o
wat een mooi prooidier menutje heb jij zeg!!! :D
ik wil ook eens muizen proberen maar moet ze nog een keer kopen.
duiven heb ik ook maar dan geplukt en onthoofd bij Islam centrum vandaan

waar haal jij je spulletjes? kan ik er misschien ook eens gaan kijken ;D ik woon toch vlak bij jou ;) :P
Door Bernadette
#548916
Robin86 schreef: wow!! :o
wat een mooi prooidier menutje heb jij zeg!!! :D
ik wil ook eens muizen proberen maar moet ze nog een keer kopen.
duiven heb ik ook maar dan geplukt en onthoofd bij Islam centrum vandaan

waar haal jij je spulletjes? kan ik er misschien ook eens gaan kijken ;D ik woon toch vlak bij jou ;) :P
We hebben ze met een paar mensen ingekocht bij de kiezenbrink. Als je het aandurft mag je wel een duifje komen halen! 't zijn wel Hele he... Ratje, muisje...
Door *Robin*
#549168
een ratje en/of muisje zou ik best wel eens willen proberen 8) kijken of hij het lust. zo ja ga ik ergens een kilo'tje halen.
waar..... ??? dat zie ik dan wel :P

tuurlijk tegen vergoeding hoor ;)

oh ja duiven lust hij wel maar het is een muts wat veertjes betreft ::) hij weigert het te eten, dus de geplukte versie van IC is ook wel goed. daar zit ook alles in (orgaantjes en zo)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#549266
Ik heb al eens zitten overwegen om zelf muizen te gaan kweken voor de katten ook over konijntjes en die dan te geven als ze nog niet in het bont zitten maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ik dat kan en dat ik dan met 30 konijnen zit ofzo :-X
Door *Robin*
#549296
sylvia schreef: Ik heb al eens zitten overwegen om zelf muizen te gaan kweken voor de katten ook over konijntjes en die dan te geven als ze nog niet in het bont zitten maar eerlijk gezegd denk ik niet dat ik dat kan en dat ik dan met 30 konijnen zit ofzo :-X
een vriendin van mij had 3 muisjes. twee vrouwtjes en een mannetje.
haar broer had 3 slangen en als haar muisjes kleintjes kregen gaven ze die aan de slangen. ze liet ze inslapen door ze in een zakje te doen en zachtjes gas in het zakje te laten lopen zodat ze in slaap vielen en dood gingen. ik vond het eigenlijk heel eng maar volgens mij kan het geen pijn doen om zo in te slapen. :-\
Door Bernadette
#549496
Lizzy schreef: Hee super! En eten ze het ook allemaal?
Yep, ze eten het. Laten alleen de slagpinnen en de poten liggen. Dat heb ik met kleinere prooidiertjes nog niet gezien. De kwartels eten ze ook helemaal op. Alleen dus van de duiven niet alles. Overigens eten ze meestal de maagjes en de darmpjes ook niet. Soms wel.. soms niet? ;D

Zelf prooidieren houden daar begin ik niet aan. De katten zijn zo heftig, die zouden alleen maar proberen om daarbij te kunnen. Bovendien ik zie het niet zitten om te gaan moorden in mijn huis. Nee hoor, als ik in die oogjes heb gekeken, kan ik het niet meer. Vind die lijkjes in de vriezer al heftig zat ;)

En Robin: je hebt een pb!

Vondel moest een paar maanden geleden niets anders dan blik en brokjes. Het heeft zolang geduurd om hem te overtuigen dat je zelfs maar een kuiken kunt eten. En hij is nu haantje de voorste hoor met een duifje!
Door Lizzy
#549636
Jeetje gaaf! Mijn kat zou echt niet goed worden, als ik haar zoiets zou voorzetten ;D (madam blieft haar vleesjes gemalen ::)).
Door Bernadette
#549697
Lizzy schreef: Jeetje gaaf! Mijn kat zou echt niet goed worden, als ik haar zoiets zou voorzetten ;D (madam blieft haar vleesjes gemalen ::)).
Ja, herkenbaar hoor! Vondeltje heb ik ook tot op het bot verwend! Gemalen kippennekjes met wat orgaantjes erdoorheen. Gehakt speciaal vragen bij de poelier!

Mengen met wat blikvoer! Vreselijk, anders bliefde hij niets! Stomme kat!

Toen ik de twee jonge katten erbij kreeg, vanaf dag één erbij gezet tijdens vers geven en op een gegeven ogenblik zat hij de restjes op te eten van die jonkies! Tot het moment dat hij ineens superstoer zat te grommen met een eendagskuiken!

Die dag was het feest ;D
Door Liselot
#549707
Ha, eindelijk eens iemand die al ervaring heeft met Kiezebrink, in mijn uithoek van het land komen ze binnenkort ook bezorgen. Ik heb al muisjes geprobeerd en de katten vonden ze erg leuk/lekker. Kan zo betaalbaar een menu van vooral hele prooidieren gaan voeren.

Hoe doe jij het met de bevederde dieren ? Even plukken in een emmer water ? Buiten geven ? En welke maten knaagdieren had jij besteld en hoe bevallen die ?
Door Bernadette
#549752
Liselot schreef: Ha, eindelijk eens iemand die al ervaring heeft met Kiezebrink, in mijn uithoek van het land komen ze binnenkort ook bezorgen. Ik heb al muisjes geprobeerd en de katten vonden ze erg leuk/lekker. Kan zo betaalbaar een menu van vooral hele prooidieren gaan voeren.

Hoe doe jij het met de bevederde dieren ? Even plukken in een emmer water ? Buiten geven ? En welke maten knaagdieren had jij besteld en hoe bevallen die ?
Ik geef alles "puur natuur" ;D De duiven zijn goed bevederd en de slagpinnen en poten nemen ze niet. De kwarteltjes hebben zachte veertjes zeg maar, daar blijft weinig van over. Darmpjes en maagje.... soms een pootje.

De kuikens zitten in een grote doos, niet appart verpakt. ff denken (het is ook zoveel...)

Wij hebben gekozen voor de regular rat, maar ze zijn erg groot, dus ik denk dat het toch large ratten geworden zijn....

De jumbomuisjes genomen 35 gr. per muis ongeveer.

De konijnen hadden we ook besteld, maar die verkopen ze niet meer.

De hamsters zijn even groot als de muisjes.
Door Liselot
#549907
Bernadette schreef: Ik geef alles "puur natuur" ;D De duiven zijn goed bevederd en de slagpinnen en poten nemen ze niet. De kwarteltjes hebben zachte veertjes zeg maar, daar blijft weinig van over. Darmpjes en maagje.... soms een pootje.

De kuikens zitten in een grote doos, niet appart verpakt. ff denken (het is ook zoveel...)

Wij hebben gekozen voor de regular rat, maar ze zijn erg groot, dus ik denk dat het toch large ratten geworden zijn....

De jumbomuisjes genomen 35 gr. per muis ongeveer.

De konijnen hadden we ook besteld, maar die verkopen ze niet meer.

De hamsters zijn even groot als de muisjes.
Oh nou, als ze die veren gewoon opeten en niet teveel laten liggen dan is het ook wel beter om ze zo te geven. Hoef ik niet te gaan plukken ook. Dat ze de slagpennen van duiven niet opeten had ik al gemerkt, ik haal regelmatig slagpennen uit het duivenhok van mijn moeder om speeltjes van te maken. Ik snap eigenlijk niet dat ze die niet lusten, want als Ernesto een kleine pen op de galerij vindt die een meeuw vanaf het dak heeft laten vallen gaat hij die wel met groot genoegen zitten oppeuzelen.

Ik zat zelf te denken aan Small ratten , dat leken me ook al flinke jongens. Voor die jumbo muizen had ik 40 gr of meer gerekend, dus dat valt dan wel mee. Hamsters waren ongeveer een ons had ze me gezegd, maar die zijn dus ook niet supergroot, is ook wel beter dan kunnen ze die tenminste in 1x op. Konijn wilde ik ook graag hebben, maar dat hing er inderdaad vanaf of ze dat voorradig had.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#550182
Jammer dat ze niet hier in de buurt zitten een ritje naar Putten is een beetje uit de route voor mij
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door