Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tiesto
#549639
Ik ben gisteravond best wel geschrokken...Mijn vriend en ik waren met de honden naar het losloopveld geweest en daar hadden we wat balletjes gegooid, niet eens extreem..Er kwamen wat andere honden aan en toen zijn we gestopt, aangezien Zack wat bezitterig is met de bal..toen we t veld afgingen stond een eigenaar van een hond bij zijn auto en wilde de honden wat lekkers geven en toen ineens viel Zack zo om en even later weer! We denken zelf dat hij door t trekken aan de riem zijn poten niet goed onder zich had en dus zijn gewicht niet meer kon houden..en dan misschien door dat hij moe en spanning van het wat lekkers krijgen dit gebeurde..Hij heeft dit 2x eerder gehad toen hij nog jonger was..Wat denken jullie hiervan? Was zo'n naar gezicht :-\
Door Tiesto
#549642
Oh, ja en na die tijd was hij heel erg aan het hijgen, alsof hij hoe lang had gelopen en gerend en dat was gisteren dus niet echt het geval..en hij heeft de hele avond heel diep geslapen..
Door Lizzy
#549643
Poeh, ik heb werkelijk geen idee... Ik hoop dat andere mensen je meer kunnen vertellen. Getsie, vervelend zeg!
Door Ine
#549679
Heb een reu gehad, die door het trekken ook omviel. Ik heb een tuigje gekocht, om te kijken, of het van de strakke band om de hals was, of door de opwinding! Het bleek idd door het trekken te komen.
Het is dat de aderen dus afgeknepen worden en de hond even geen doorstrrom door de hersenen heeft.
Begin eens met een tuigje en train de hond bij een goede hondenschool om goed te volgen en te luisteren. Labradors zijn lieve honden, maar helaas luisteren ze erg slecht soms.
Door Tiesto
#549691
Normaal gesproken loopt hij meestal keurig mee en zijn we uiteraard al met hem naar een hondenschool geweest, maar soms wil hij als hij wat ziet dus nog wel eens trekken en nu denk ik door de opwinding van t lekkers in t vooruitzicht, dat het hem teveel is geworden..dus het zou niet iets van zijn heupen of poten zijn denk je?
Door Ine
#549701
[quote="Tiesto"]
Normaal gesproken loopt hij meestal keurig mee en zijn we uiteraard al met hem naar een hondenschool geweest, maar soms wil hij als hij wat ziet dus nog wel eens trekken en nu denk ik door de opwinding van t lekkers in t vooruitzicht, dat het hem teveel is geworden..dus het zou niet iets van zijn heupen of poten zijn denk je?
[/quote]

Nee, zoals jij het beschrijft, zie ik het als hetzelfde als mijn reu destijds. Als het aan de poten of heupen zou liggen, zou je het vaker hebben, of iets aan het lopen zien! De halsslagader ligt bij de ene hond wat dieper dan bij de andere.
Door Tiesto
#549742
Hij wiebelt af en toe met de heupen na een lange wandeling en tilt dan slecht de poeten op maar dat heeft Tiesto ook en volgens mij ook labjes eigen een beetje..zat ook al aan epilepsie te denken, maar dat zal toch niet??
Door Femke
#549823
Tiesto schreef: Hij wiebelt af en toe met de heupen na een lange wandeling en tilt dan slecht de poeten op maar dat heeft Tiesto ook en volgens mij ook labjes eigen een beetje..zat ook al aan epilepsie te denken, maar dat zal toch niet??
sunday valt ook om bij warmte. En dan hoef ik met hem ook niet belachelijk veel te doen, het lampje gaat gewoon uit bij hem als hij te warm wordt, bij balletje gooien of een wandeling op een warme dag. Hij is dan ook slecht aanspreekbaar.

Ik doe met Sunday niets als het warm is. En zoals het de laatste dagen is: is al te warm voor hem. Dan ga ik alleen 's ochtends en 's avonds met hem, óf ergens heen waar hij kan zwemmen.

Overigens heeft Sunday het al van pups af aan en zijn broertje heeft het ook. En hij heeft ook al twee keer een epilepsie aanval gehad, dus ik sluit niet uit dat het één met het ander te maken heeft.
Door diana
#549833
ik heb het met Lady 2x gehad
de eerste keer bleek het te zijn van ademtekort omdat ze zo had lopen trekken
nu zit ze al een hele poos in een tuigje
daarna is het nog een keer gebeurd , maar dat bleek van de pijn
ze had bleek achteraf een gebroken kies.
wij met haar als een speer naar de d.a ,
die in eerste instantie ook aan haar rug oid dacht , maar toen hij haar in de bek keek zei hij ik zie de boosdoener al
ze is gewoon van haar stokje gegaan vd pijn.
kies is getrokken
daarna heeft ze het nooit meer gehad .
Door Tiesto
#549869
Heb net voor de zekerheid met de DA gebeld en deze dacht dat het cobinatie was van vermoeidheid en de opwinding van t lekkers in het vooruitzicht en daardoor trekken aan de riem, waardoor dus inderdaad even een gebrek aan zuurstof ontstaat..en de vorige 2x een poos terug gebeurde dit ook na een wandeling en dan aan de riem..ik hou t uiteraard in de gaten en doe t maar even kalm aan..net ook maar even een klein rondje ook ivm warmte..bedankt voor jullie steun en ik hou jullie op de hoogte!
Door Steph
#550820
Hoi,
Hier ook tuigje gekocht. Soms kon hij zo trekken aan die halsband vooral als we ergens stil stonden dat hij even geen lucht meer kreeg en flauwviel, niet lang maar toch even omvallen. ALs hij gans de tijd trekt ben je misschien beter met een halty.
Laatst gewijzigd door Steph op di 16 mei 2006, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#550977
Onze Keshia viel ook altijd om als ze gespeeld had. Ook al was het niet eens zo warm. Een graad of 18 en een paar balletjes gooien deden haar al de das om. Ze wilde graag verder, maar ze kon niet meer in de benen komen. Het bleek aan haar hart te liggen.

Gr. jacqueline
Tiesto schreef: Ik ben gisteravond best wel geschrokken...Mijn vriend en ik waren met de honden naar het losloopveld geweest en daar hadden we wat balletjes gegooid, niet eens extreem..Er kwamen wat andere honden aan en toen zijn we gestopt, aangezien Zack wat bezitterig is met de bal..toen we t veld afgingen stond een eigenaar van een hond bij zijn auto en wilde de honden wat lekkers geven en toen ineens viel Zack zo om en even later weer! We denken zelf dat hij door t trekken aan de riem zijn poten niet goed onder zich had en dus zijn gewicht niet meer kon houden..en dan misschien door dat hij moe en spanning van het wat lekkers krijgen dit gebeurde..Hij heeft dit 2x eerder gehad toen hij nog jonger was..Wat denken jullie hiervan? Was zo'n naar gezicht :-\
Door Bockel
#551170
Hi!

Ik heb het met Bockel vorig jaar ook meegemaakt.. We liepen in het bos en ze liep los, dus geen trekken aan de riem ofzo. Ze hobbelde vrolijk mee en ineens viel ze gewoon om. Ze was even versuft en 2 minten later was er niks meer aan de hand. Heb het die zomer nog één keer vaker gezien, daarna nooit meer. Dus de warmte kan ook wat doen denk ik..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door