Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
#549343
Tor is aan 't hinkelen...
Ik weet niet wat ie gedaan heeft,en ik weet niet of ie uit de bocht is gevlogen met hollen, of dat ie ze poot verdraaid heeft... , maar sinds gistermiddag is er wat met z'n ene voorpoot, eerst liep ie heel voorzichtig op z'n tenen, en toen begon ie met hinkelen..ik kan niks in z'n voet vinden,
maar nou is 't ochtend en hij loopt op 3 poten..en lijkt of hij pijn heeft...hij kan ze plek niet vinden wanneer ie wil liggen, en is zielig ventje.
Wat nou? DA is zondags van 10-1 open...zal ik gaan of wachten tot morgen?
Door conleeuw
#549359
Ik kan natuurlijk alleen zeggen wat ik zou doen.... Als ik niets kan vinden zoals een kapotte plekje of sneetje waarvan ik denk dat het gehecht moet worden of iets uitgevist moet worden, en ik denk niet dat het om een breuk gaat, dan zou ik wachten tot morgen, mischien omdat ik met Jazz al heelwat blessures heb meegemaakt, gewoon door haar dolle geren..... heb ik geleerd, dat een dag wachten vaak al tot gevolg heb dat ze het poot/been weer gaat gebruiken, al is het soms hinkelend, en dan in de loop van een week loopt mevrouw weer beter. Ze is nu ook pas over een blessure die wel 3 weken duurden eer ze helemaal zuiver liep. Ik kan wel naar de DA gaan, maar vaak is het gewoon een soft tissue injury, en ik ben toch niet zo'n voorstaander van pijnstilers (tuurlijk als het echt nodig is wel) of ontstekingremmers of ab kuur als voorzorg, zeker bij mijn honden heb ik veel meer een houding van, dan doen we het maar even rustig, en als ze een blessure hebben willen ze uit zichzelf best wel een paar dagjes rustig doen. Maar goed, jij kan lijk mij beter zelf beoordelen of jij denk dat het echt nu! behandeld moet worden. Sterkte ermee in iedere geval, altijd weer rot als een hond zich pijn heb gedaan.
Door 202Spots
#549380
Ik denk z'n teen.... :-\
Deze poot is altijd wel iets dikker dan de andere,
(want hij heeft in deze poot vegroeide teenbotjes zitten
die waren gebroken en was niks aan gedaan, en zijn toen aan elkaar vastgegroeid,waardoor hij ook artrose aan deze poot heeft,en kan 'm ook niet helemaal naar achteren buigen)

maar nou ziet het er wel opgezetter uit...duss...
moet van z'n daddy toch maar effe naar de DA gaan straks :-\

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Sonja
#549422
Klinkt aannemelijk dat het iets met die teen is. Ziet er inderdaad best dik uit, maar ik weet niet hoe dik ie normaal is.
Door Ine
#549436
202spots schreef: Ik denk z'n teen.... :-\
Deze poot is altijd wel iets dikker dan de andere,
(want hij heeft in deze poot vegroeide teenbotjes zitten
die waren gebroken en was niks aan gedaan, en zijn toen aan elkaar vastgegroeid,waardoor hij ook artrose aan deze poot heeft,en kan 'm ook niet helemaal naar achteren buigen)

maar nou ziet het er wel opgezetter uit...duss...
moet van z'n daddy toch maar effe naar de DA gaan straks :-\

Afbeelding
Ach jee, arme Tor!
Ben benieuwd of de da iets kan vinden en er iets voor kan geven!
Knuffel voor Tor :-*
Gebruikersavatar
Door sylvia
#549455
202spots schreef: Ik denk z'n teen.... :-\
Deze poot is altijd wel iets dikker dan de andere,
(want hij heeft in deze poot vegroeide teenbotjes zitten
die waren gebroken en was niks aan gedaan, en zijn toen aan elkaar vastgegroeid,waardoor hij ook artrose aan deze poot heeft,en kan 'm ook niet helemaal naar achteren buigen)

maar nou ziet het er wel opgezetter uit...duss...
moet van z'n daddy toch maar effe naar de DA gaan straks :-\

Afbeelding
Ai ja dat ziet er wel dik uit :-\

Ik zou daar ook even mee heen gaan , geef Tor maar een knuffie van mij
Door 202Spots
#549462
Tja..daar zijn we weer. terug van DA..
Eerst 2 foto's gemaakt, en blijkt er dat de 2de gewricht van de teen, (waar nu die knobbel zit) de gewrichtjes niet helemaal meer in elkaar passen en er is beetje speling in,wat ook door artrose veroorzaakt is...en door die artrose is er nu aan de buitenkant van de gewrichtje
wat botweefsel gaan groeien in de vorm van zoiets > ,maar effe groter,
en dat puntje duwt nu in de spierweefsel wat er naast zit, en dat veroorzaakt de pijn...
Nou is de vraag......is dat bot nu opeens in de spierweefsel gaan zitten en dat DAARdoor de zwelling is ontstaan...
OF....heeft Tor gisteren z'n poot bezeerd, met als gevolg dat nu 't spierweefsel is opgezet, met als gevolg DAARvan dat de opgezette spierweefsel nu op de uitgroeisel aan 't drukken is en dat dan de oorzaak van de pijn is...
Kan je nog volgen?
Dus vandaag eerst maar 'n spuit om de zwelling te laten zakken, en Deramaxx tabletten mee naar huis. Kan ook met warme compressen of Sodabadje de zwelling proberen weg te halen, en als de zwelling dan weg is dan maar hopen dat de pijn van dat puntjebotje in de weefsel dan ook weg is...

Het heeft geen zin om eventueel de botje operatief te verwijderen omdat het dan waarschijnlijk toch gewoon weer terug groeid...dus....afwachten maar. :-\

Hij heeft net lekker gegeten en ligt nu uit te buiken..
Gebruikersavatar
Door sylvia
#549474
Hopenlijk is het weefsel gewoon opgezet van een trauma en is de pijn gewoon weer weg als de zwelling weg is.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#549586
He jakkes, arme Tor.
Hopelijk is de pijn ook weer weg als de zwelling weg is en blijft het dan ook weg.
Geef Tor maar een zachte knuffel. :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door